וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל העמלות: קנס של 600 אלף שקל לבנק הפועלים

סיון איזסקו

13.3.2012 / 11:39

הקנס הוטל על בנק הפועלים בגין גבייה של עמלות בעת סגירת חשבון והעברת פעילות שלא בהתאם לתעריפון. גם בנק דיסקונט ייקנס בגין החזקת אמצעי שליטה בתאגיד ריאלי

המפקח על הבנקים דודו זקן הודיע הבוקר כי הטיל על בנק הפועלים קנס כספי בסף 600 אלף שקל, בגין גבייה של עמלות בעת סגירת חשבון והעברת פעילות שלא בהתאם לתעריפון. כמו כן, הטיל המפקח עיצום כספי על בנק דיסקונט בגין החזקת אמצעי שליטה בתאגיד ריאלי בשיעור העולה על המותר על פי חוק.

העיצום הכספי לבנק הפועלים הוטל בגין גביית עמלות אשר לא עוגנו בתעריפון העמלות המלא של הבנק. העיצום הכספי נקבע בעקבות ממצאי ביקורת של הפיקוח על הבנקים שהעלו כי בעת סגירת חשבונות על ידי לקוחות נגבו מהם עמלות שלא עוגנו בתעריפון הבנק. הבנק איתר את החשבונות שחויבו בעמלות כאמור במהלך שבע השנים האחרונות, ופועל לאיתור הלקוחות הזכאים להחזרים כספיים. סכום ההחזרים הכולל בגין חשבונות אלה מסתכם בכ-5 מיליון שקל. כמו כן, הבנק נקט בצעדים למניעת הישנות הליקויים שנמצאו על ידי הפיקוח על הבנקים בתחום זה.

על בנק דיסקונט הוטל קנס אזרחי בחודש דצמבר 2011, בסכום של 112,950 שקל בגין החזקת אמצעי שליטה בתאגיד ריאלי בשיעור של 25%, הגבוה מהשיעור המירבי של 20% שנקבע בחוק הבנקאות. החברה בה החזיק הבנק הינה "בית מניב" שעסקה בשיווק "משכנתא הפוכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully