וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרי הרחוב נשכרו לשמש כ-"נקודה חמה" אנושית

בלי חוטים, אבל כנראה גם בלי בושה. בכנס טכנולוגיה בטקסס שימשו דרי רחוב כנקודות חמות אנושיות - תמורת הזכות לשמור לעצמם את התשלום של באי הכנס עבור השימוש בשירות

סוג של צדקה, או אובדן האנושיות? חברת BHH מצאה דרך יצירתית לספק אינטרנט אלחוטי לבאי כנס הטכנולוגיה השנתי SXSW שנערך באוסטין שבטקסס. החברה ציידה דרי רחוב במשדרי 4G MiFi שהפכו אותם ל"נקודות חמות" (HotSpots) מהלכות.

דרי הרחוב התבקשו ללבוש חולצה עליה הודפסו המילים "אני ___ נקודת 4G חמה, שלח הודעה ל-H___ כדי לקבל גישה". בתמורה לשירות "זכו" דרי הרחוב לשמור את התרומות שהתקבלו על ידי באי הכנס בתמורה לשימוש באינטרנט לעצמם. התשלום שהומלץ על ידי החברה הוא בין שני דולר ל-15 דולר הניתנים במזומן לדר הרחוב או מועברים תוך כשבועיים באמצעות PayPal.

הפרוייקט עורר ביקורת רבה בקרב באי הכנס ובקרב כתבי הטכנולוגיה ברשת. מגזין "ווירד" הגדיר את הפרוייקט כמשהו "שנשמע כאילו הוא לקוח מתוך דיסטופיה סאטירית אפלה". לדברי הכותבים ב"ווירד", מדובר בדרך בעייתית לטיפול בבעיה שככל הנראה לא היתה מטופלת באף פאנל בכנס עצמו. החברה עצמה הציגה את השימוש בדרי רחוב כפיתוח מודרני של תכנית ותיקה הקיימת הן בארה"ב והן בבריטניה, במסגרתה מוכרים דרי רחוב עיתונים העוסקים בנושאים הקשורים לחייהם לעוברי האורח.

"יש הבדל קטנטן בין שתי התכניות", טוען ג'ון מיטשל מאתר "ריד-רייט-ווב". "העיתונים נכתבים על ידי דרי הרחוב ועוסקים בנושאים הקשורים ומשפיעים על חייהם. נקודות חמות מהלכות מהוות לעומת זאת גורם פאסיבי חסר אונים, כמו תשתית המספקת שירות לאנשים. נראה כאילו לא עלתה על דעת יוזמי הפרויקט האפשרות שאנשים באמת קוראים את העיתונים ולא רק זורקים אותם לפח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully