וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם נחתם בעליות שערים

דרור רייך

13.3.2012 / 16:55

הארועים בדרום ומניות הנפט והגז נתנו את הטון והמסחר בבורסה התל אביבית נחתם בעליות שערים. ת"א 25 ות"א 100 עלו ב-0.7% ומדד הבנקים עלה ב-1.1%

המסחר באחד העם נחתם בעליות שערים כשהארועים בדרום ומניות הנפט והגז נתנו את הטון. מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 התחזקו ב-0.7%, מדד ת"א בנקים הוסיף 1.1% לערכו, ומדד נדל"ן 15 רשם זינוק של 1.15%. מדד תל בונד 20 התחזק ב-0.15%. הוביל את העליות ת"א נפט וגז עם עלייה של 1.85%. מחזור המסחר עמד על 1.08 מיליארד שקל.

בגזרת המניות בולטת לרעה דלק נדל"ן שהחסירה 3.2% , אלקו החזקות איבדה 1.9%, כלל תעשיות ירדה ב-2.25% ופרטנר השילה 1.5%.

לטובה בלטו מודיעין עם זינוק של 16% לאחר שנודע הבוקר כי קיים פוטנציאל לכמות השווה ל-128 מיליון חביות נפט ברישיון גבריאלה. שמן גם כן זינקה ב-9%. נורסטאר שתיכנס בעידכון הקרוב למדד התל דיב , הוסיפה 1.3% לערכה, מג'יק הדואלית ממשיכה לטפס והוסיפה 4.4%.

שמועות על מכירת רדויז'ן בימים הקרובים הקפיצו את מניית החברה ב-17% אמש בוול סטריט והיום היא מטפסת ב-14% באחד העם. בעבר התעניינו בה ענקית המחשוב האמריקאית HP, סמסונג וספקית מערכות התקשורת אוואיה (AVAYA).

עידן אזולאי, מנכ"ל קרנות נאמנות אפסילון, אמר היום כי "השוק עדיין מחפש כיוון, כאשר ברקע מתחילות לעלות שאלות בדבר יכולה של הממשלה להתמודד עם הצרכים התקציביים בשנה-שנתיים הקרובות שקשורות לאימוץ מסקנות ועדת טרכטנברג ותוספת התקציב למערכת הביטחון תוך עמידה ביעדי ההוצאה. התיאור של המצב הנוכחי בשוק הוא המשך 'דשדוש תנודתי' כלומר, תנודה בטווח מחירים צר תוך תנודות חדות יחסית.

עוד הוסיף אזולאי ואמר כי "לממשלה יכולת מוגבלת למדי להתמודד עם הנושא בשל המערכת הפוליטית הסבוכה וההתקרבות לשנת בחירות. אני מניח שהדבר ימשיך להעסיק את מנהלי ההשקעות בזמן הקרוב. עם זאת, אי אפשר להתעלם מכך שכמה סקטורים, כמו הבנקים הגיעו לשוויים מעניינים מאוד, ועל אף המגבלות שמוטלות עליהם, הם נסחרים במחירים אטרקטיביים כעת".

אתמול התפרסם כי הגירעון המסחרי של ישראל הסתכם ב-9.1 מיליארד שקל במהלך חודש פברואר, כך עולה מנתוני סחר חוץ של הלמ"ס. יבוא הסחורות לישראל הסתכם ב-22.9 מיליארד שקל ואילו היצוא ב-13.8 מיליארד שקל בלבד.

בלמ"ס מציינים כי מתחילת השנה (דצמבר 2011-פברואר 2012), היצוא היווה כ-60% בלבד מסך היבוא לישראל. במשך התקופה, היבוא עלה ב-7.8% לעומת עלייה מתונה יותר של 1.9% בלבד ביצוא. הסחר בסחורות הושפע בין היתר מהתחזקות השקל בחודש פברואר ביחס לדולר ולין יפני.

במסגרת הדיונים שהתפרסמו אתמול על גובה הריבית במשק בחודש מארס, כל 6 חברי הוועדה המוניטרית בבנק ישראל הצביעו על הותרתה ללא שינוי ברמה של 2.5%. זאת בעיקר בשל הימצאות האינפלציה בתוך היעד הממשלתי, נתונים המעידים על שיפור קל שחל לאחרונה בפעילות הריאלית של המשק, עלייה מסוימת ברמת האופטימיות בחו"ל ורמות ריבית נמוכות השוררות בחו"ל.

כמו כן, במסגרת הדיונים בפורום הרחב בהם משתתפים הנגיד, המשנה לנגיד, היועץ הבכיר לנגיד, 3 חברי הוועדה המוניטרית שמקרב הציבור, ראשי החטיבות הכלכליות בבנק וכלכלנים מהחטיבות השונות, ציינו כי הנתונים שהתווספו בפברואר האחרון התאפיינו במגמה מעורבת, וכי ההערכה הכללית היא כי נמשכה ההאטה בקצב הגידול של הפעילות והביקושים. יתרה מזו, נתונים אלה מתיישבים עם תחזית בנק ישראל לצמיחה של כ-2.8% בשנת 2012.

בנק ישראל ומשרד האוצר הקימו לראשונה צוות לשמירת היציבות הפיננסית בישראל - כך מסרו אתמול מקורות המקורבים לשוק ההון. בראש הצוות יעמוד נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר. הצוות צפוי לשמור על העצמאות של הרגולטורים הקיימים, ולהוסיף להם מסגרת מובנית לניהול משותף של הסיכונים בשוק ההון.

החברים בצוות יכללו את ממלא מקום מנכ"ל משרד האוצר דורון כהן, החשבת הכללית במשרד האוצר מיכל עבאדי בויאנג'ו, היועץ הבכיר של הנגיד ברי טאף, היועצת המשפטית של בנק ישראל דיטה שמיר, היועץ המשפטי של משרד האוצר יואל בריס ושלושת הרגולטורים של שוק ההון: דודו זקן, המפקח על הבנקים בבנק ישראל, עודד שריג, הממונה על שוק ההון במשרד האוצר ושמואל האוזר, יו"ר רשות ניירות ערך.

מניות במרכז

גזי קפלן, מנכ"ל חברת אסם , הודיע על סיום תפקידו החל ב-2 באפריל 2012. דירקטוריון אסם החליט למנות את איציק צאיג כמנכ"ל החברה במקומו של קפלן. פרישתו של קפלן מוכרזת 3 חודשים לאחר שהחברה הודיעה על יציאתו של קפלן לחופשת מחלה לאחר ניתוח שעבר ושיקום אורתופדי, שבו החל לקראת חזרתו לעבודה מלאה בחברה.

קיים פוטנציאל לכמות השווה ל-128 מיליון חביות נפט כמשאבים מוכחים ברישיון גבריאלה - כך אמר הבוקר חיים גבריאלי, מנכ"ל אי.די.בי, מבעלות השליטה בשותפות מודיעין במסיבת עיתונאים שכינסה השותפות יחד עם אדירה אנרגיה. הכמות מורכבת מ-110 מיליון חביות נפט ו-1.1 TCF גז טבעי. הממצאים החדשים עולים מתוצאות הניתוח הסופיות של הסקרים הסייסמים התלת-ממדיים שבוצעו ברישיון הימי על ידי חברת NSAI.

בנוסף, קיים פוטנציאל לכמות השווה ל-120 מיליון חביות נפט (בניגוד לכמות הקודמת שהינה מוכחת). כמות נוספת זו מכילה בעיקר גז טבעי בכמות של כ-0.6 TCF (טריליון רגל מעוקבת).

מנייתה של חברת אי.די.בי אחזקות שבשליטת נוחי דנקנר ירדה אתמול בעוד 5.8%, והשלימה בכך צניחה של 40% בתוך חודש ו-76% בשנה האחרונה. מתחילת 2011 איבדה אי.די.בי אחזקות 80%, ושוויה ירד מ-5.1 מיליארד שקל מתחילת 2011 ל-1.18 מיליארד שקל בתום המסחר אתמול.

מעבר להפסד הכבד שנגרם למשקיעים במניות אי.די.בי אחזקות, הצניחה המהירה בשווי משפיעה גם על הבנקים שהעמידו אשראי לגנדן, החברה שבאמצעותה מחזיק דנקנר בשליטה באי.די.בי. היא צורכת אשראי מהבנקים, וכבטוחה שיעבדה חלק ממניות אי.די.בי שבבעלותה.

המפקח על הבנקים דודו זקן הודיע הבוקר כי הטיל על בנק הפועלים קנס כספי בסך 600 אלף שקל, בגין גבייה של עמלות בעת סגירת חשבון והעברת פעילות שלא בהתאם לתעריפון. כמו כן, הטיל המפקח עיצום כספי על בנק דיסקונט בגין החזקת אמצעי שליטה בתאגיד ריאלי בשיעור העולה על המותר על פי חוק.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully