וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: נאסד"ק זינק ב-1.9% לרמתו הגבוהה זה 11 שנה

שלי אפלברג

13.3.2012 / 23:27

דאו ג'ונס טיפס ב-1.7% על רקע הזינוק במכירות הקמעוניות בארה"ב והמדיניות המוניטרית של הבנק המרכזי

ראלי שובר שיאים אפיין הערב את המסחר בוול סטריט: דאו ג'ונס נחתם בעליה של כ-1.7% ונסגר מעל לרמת 13,000 נקודות. S&P 500 התחזק ב-1.8% ונמצא בראלי הארוך ביותר מאז ינואר. נאסד"ק זינק ב-1.9% ונסחר מעל לרמת 3,000 נקודות לראשונה מזה 11 שנה. האג"ח ארוכות הטווח ל-10 שנים ירדו לתשואה של 2.1% - כאשר מחיר אג"ח זינק ב-4.47%.

המשקיעים בחרו להסיט היום את השקעותיהם לאפיקים מסוכנים כ מניות הבנקים ומניות הטכנולוגיה. לפיכך הבנקים מובילים את העליות בארה"ב כאשר מניית סיטיגרופ מזנקת ב כ-4.9%, ג'יי.פי מורגן עולה ב 4.7% ובנק אוף אמריקה מוסיף לערכו כ-3.2%. גולדמן סאקס עולה ב-5.7%. במגזר חברות הטכנולוגיה, מיקרוסופט מטפסת ב-1.5%, אפל עולה ב-2.3%, סיסקו מוסיפה כ-1.4% לערכה וגוגל מוסיפה רק 1.5%.

הדירקטוריון של ג'יי פי מורגן החליט להעלות את הדיווידנד הרבעוני ב-5-30 סנט למניה ואישר קנייה של מניות בהיקף 15 מיליארד דולר. הבנק הגדול בארה"ב הקצה 12 מיליארד דולר לקנייה מחדש של מניות ב-2012 ו-3 מיליארד דולר נוספים עד הרבעון הראשון של 2013. הבנק אמר עוד כי קיבל אישור לפעולותיו הפיננסיות מהבנק הפדרלי לאחר סיום מבחני העמידות של הבנקים.הבנק הפדרלי יפרסם את תוצאות מבחני העמידות ביום חמישי עבור הבנקים הגדולים בארה"ב.

הבנק הפדרלי הותיר היום כצפוי את שיעור הריבית בארה"ב ברמה של 0%-0.25% ואמר כי זו לא תשתנה עד 2014. בנוסף הודיע הבנק כי ימשיך בתוכנית המכונה "מבצע טוויסט" - במסגרתה מוכר הבנק הפדרלי אג"ח קצרות טווח בסך 400 מיליארד דולר וממיר אותן באג"ח לטווח בינוני-ארוך באותו שווי.

הבנק התייחס במסמך שפורסם לאחר הישיבה למחירי הנפט הגבוהים וציין כי אלו יאיצו את האינפלציה רק באופן זמני. הבנק צופה המשך צמיחה מתונה של המשק האמריקאי וכן צופה כי שיעורי האבטלה יוסיפו לרדת בהדרגה.

המכירות הקמעוניות בארה"ב עלו בפברואר ב-1.1%, דיווח היום משרד המסחר האמריקאי. העלייה היתה בהתאם לתחזיות האנליסטים, ולאחר עלייה של 0.6% בינואר. עלייה נרשמה כמעט בכל הקטגוריות, כולל מכוניות וביגוד. בניכוי מכוניות, טיפסו המכירות הקמעוניות ב-0.9% במכירות הקמעוניות, מעבר לתחזיות.

מכירות הבגדים עלו בפברואר ב-1.8% - השיעור החד ביותר מאז נובמבר 2010. גאפ, רשת האופנה הגדולה בארה"ב, וטארגט, הקמעונית המוזלת השנייה בגודלה בארה"ב, היו בין הקמעוניות שרשמו מכירות גבוהות מהצפוי בחודש שעבר. מזג האוויר החמים מהרגיל לעונה תרם ככל הנראה לעידוד הצריכה והביקוש לביגוד אביבי מוקדם יותר.

הגירעון התקציבי של ארה"ב הגיע בפברואר ל-231.7 מיליארד יורו, לעומת גירעון של 222 מיליארד דולר בפברואר 2011, כך פירסם היום משרד האוצר האמריקאי. לפי הפרסום, ההכנסות של ארה"ב היו 103.4 מיליארד דולר, אך ההוצאות הממשלתיות היו 335.1 מיליארד דולר. ואולם למרות העלייה שנרשמה בגירעון, הוא עומד בטווח היעד שפירסמה ועדת התקציב של הקונגרס האמריקאי.

חברת האינטרנט האמריקאית יאהו הגישה אתמול לבית משפט פדרלי בארה"ב תביעה נגד פייסבוק בטענה שהפרה פטנטים הנוגעים לפרסום באינטרנט. עורכי הדין של יאהו אמרו לבית המשפט בקליפורניה כי יש לאסור על פייסבוק להשתמש בפטנטים שגנבה לכאורה וכי על פייסבוק לשלם פיצויים ליאהו.

אישור חבילת החילוץ ליוון יידחה ליום רביעי על אף פגישתם של שרי האוצר של הגוש האירופאי היום. לפי העיתון הגרמני "פרנקפורטר אלגהמנייה", הדחייה נובעת מכך שמדינות רבות עוד לא קיבלו אישור מהפרלמנט שלהן להעביר ליוון את חבילת החילוץ בסך 130 מיליארד יורו. לפי דיווחים אחרים באירופה, קרן המטבע הבינלאומית (IMF) טרם קבעה באופן סופי מה יהיה חלקה בחילוץ יוון, ולכן האישור הסופי מתעכב.

הסכם המרת האג"ח שנחתם בין ממשלת יוון לנושים הפרטיים יצא לפועל אתמול (שני), עם החלפת האג"ח הישנות באיגרות חוב חדשות של יוון לטווח בינוני וארוך בהיקף כולל של 177.25 מיליארד יורו. תשואת האג"ח ל-10 שנים, שנקבעה במסגרת ההסכם בין הצדדים על ריבית 4.3% שיקבלו הנושים, נסחרת כעת בשוק האג"ח ב-18%.

דאגותיה של יוון לא נגמרו, לאחר שבנק מורגן סטנלי הזהיר כי תשואות האג"ח החדשות שמנפיקה יוון עשויות לזנק ל-20% לנוכח הסיכונים שטמונים בהן. סוחרים מציעים לקנות ולמכור את האג"ח החדשות בתשואות של 22% לאג"ח ל-11 שנים, אמר מקור יודע דבר לבלומברג. התשואות בטווח הבינוני עשויות להיות 13%-17%, העריך מורגן סטנלי.

מניות ישראליות במרכז

סרגון הדואלית, הודיעה אתמול (ב') על עסקה חדשה עם Globacom Nigeria) Glo) - מפעילת הסלולר השנייה בגודלה בניגריה. היקף העסקה הנוכחית כ-6 מיליון דולר. העסקה כוללת אספקת פתרונות תקשורת אלחוטיים בעלי קיבולת גבוהה וכן שירותי התקנה ותמיכה. בכך, מרחיבה סרגון את הרשת המקורית אשר החלה לפרוס עבור Glo ב-2010.

ספקית פתרונות המטרולוגיה המשולבים לבקרת תהליכים, נובה , הודיעה על הזמנות בהיקף של 12 מיליון דולר שקיבלה מ-Fondry, עבור מספר מכשירי מדידה בשוק המוליכים למחצה. הסכום שווה ל-12% מסך הכנסות נובה ב-2011, שעמדו על 108 מיליון דולר. החברה תספק את ההזמנות ברבעון הראשון והשני 2012.

חברת הביומד די מדיקל , המפתחת ומשווקת משאבות אינסולין לחולי סוכרת, קיבלה מכתב אזהרה מנאסד"ק, לפיו היא אינה עומדת בכללי המסחר ברשימה רגילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully