וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלקום תסגור שני שירותי העברת כספים דיגיטלית

אמיתי זיו

14.3.2012 / 11:01

כשנה וחצי אחרי שהודיעה על כניסתה לתחום השירותים הפיננסיים בחיבור עם עולם הסלולר, סוגרת סלקום את שירות סלקום דיירקט ואת שירות התשלום הדיגיטלי Qpay

ביולי 2010 כינסה חברת סלקום מסיבת עיתונאים גדולה והכריזה על אסטרטגיה חדשה של כניסה לתחום השירותים הפיננסיים בחיבור עם עולם הסלולר. מאז השיקה סלקום שני שירותי תשלומים סלולריים, אך ל-TheMarker נודע כי שניהם יפסיקו לפעול, אף שסלקום השקיעה בהם עד כה מיליוני שקלים.

השירות הראשון שהפעילה סלקום, סלקום דיירקט, הוא שירות בינלאומי להעברת כספים, בעיקר לעובדים זרים, ונועד להתחרות בשירות ווסטרן יוניון הפופולרי. סלקום השיקה את השירות בשיתוף בנק סיטי הבינלאומי, אך בבנק החליטו לסגור את הפעילות, וסלקום נאלצה ליישר קו. סלקום דיירקט איפשר העברת כספים לחמש מדינות: סין, הודו, תאילנד, הפיליפינים וסרי לנקה.

בכירי הבנק נפגשו עם אנשי סלקום בימים האחרונים והודיעו על כוונת הבנק לסגור את השירות בכל העולם. סיטי הפעיל שירות דומה עבור טלפוניקה הספרדית, בין ארה"ב לאמריקה הלטינית, וגם הוא ייסגר. סגירת השירות נעשתה במסגרת פירוק כלל חטיבת העברת הכספים (Remitence) של סיטי.

בנובמבר 2010 הכריזה סלקום על שירות פיננסי שני בשם - Qpay מעין מתחרה לפייפאל, שמיועד לתשלומים ברשת, אך רק לרכישת טובין דיגיטליים, כמו רינגטונים, ובעסקות של עד 40 שקל. סלקום הציעה לסוחרים דיגיטליים שונים להטמיע את אפשרות התשלום באמצעות Qpay באתרים שלהם תמורת עמלה של 30%-40% לכל עסקה. השירות לא הצליח לצבור מספר משתמשים מספק, ולכן סלקום החליטה לסגור אותו.

שירות שלישי שסלקום עמלה עליו, בשיתוף ישראכרט, הוא כרטיס חיוב במודל Debit (ללא אשראי), שמתחבר לחשבון הסלולרי. המוצר לא הושק מעולם, אך בסלקום לא זנחו את האסטרטגיה ועדיין בוחנים פתרונות שונים בתחום התשלומים הסלולריים, כולל אימוץ תשלום מבוסס שבב NFC, שעשוי להחליף בעתיד את כרטיסי האשראי.

בחברת סלקום אישרו את הדברים, ומסרו כי הם פועלים לעדכון הלקוחות

  • עוד באותו נושא:
  • סלקום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully