וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורים בדרום שנעדרו מעבודתם - יקבלו שכר מלא

ההסתדרות, האוצר והמעסיקים הפרטיים הגיעו להסכם כי הורה לילד עד גיל 14 שנעדר מעבודתו עקב סגירת מוסדות החינוך בדרום יקבל שכר עבודתו. ההסכם תקף בינתיים עד סוף 2012

בעקבות ישיבה שקיים היום (רביעי) יו"ר ההסתדרות עופר עיני עם נציגי משרד האוצר ונציגי המעסיקים הפרטיים בלשכתו בתל אביב הודיעה ההסתדרות כי סוכם שהורים שנעדרו מעבודתם עקב סגירת מוסדות החינוך ביישובי הדרום יקבלו את מלוא השכר בגין היעדרותם. בהסדר שהושג היום נקבע כי אם פיקוד העורף הורה על סגירת מוסדות חינוך בגין אירוע של ירי טילים הרי שהורה לילד עד גיל 14 יכול להיעדר מהעבודה ולקבל את מלוא תשלום השכר בגין ההיעדרות. מדובר בפיצוי שיינתן לאחד ההורים. ההורה שנשאר בבית יגיש למעסיק תצהיר על כך שבן או בת זוגו אינם מקבלים אף הם פיצוי בגין ההיעדרות. המעסיק ישלם את השכר ויקבל על כך שיפוי מרשות המסים.

עיני הביע סיפוק בתום הפגישה ואמר כי "אני מקווה כי בימים הקרובים ייחתם הסכם קיבוצי משותף בין ההסתדרות, המעסיקים הפרטיים והאוצר כך שהעובדים, שממילא נפגעים בגלל ירי הטילים לא יצטרכו להיפגע שוב בפרנסתם". בימים הקרובים ייחתם הסכם קיבוצי משולש - הסתדרות-מעסיקים- משרד האוצר – בעניין זה כך שניתן יהיה לשלם את ימי העבודה להורים העובדים שנעדרו בימים האחרונים ממקום עבודתם.

הסדר זה נסמך על הסכמים קודמים שנחתמו בין ההסתדרות, המעסיקים והאוצר במלחמת לבנון השנייה ובמבצע עופרת יצוקה. אז חלו הסדרים אלה אד הוק לגבי אירועים אלו בלבד ובהסדר שנקבע היום סוכם כי הוא יחול עד סוף שנת 2012, בהוראת שעה, במקרה של ירי טילים נוסף. בסוף שנת 2012 תיבחן האפשרות להאריך פעם נוספת את תקופת יישומו. כך נמנע מצב שבו בכל סבב של ירי טילים צריכים ההורים העובדים בדרום לחשוש לפרנסתם משום שהם נאלצים להיעדר מהעבודה.

עוד בנושא:

התלמידים בדרום חזרו לביה"ס, בנתיבות רק באופן חלקי
בדרום מסרבים לחזור לשגרה: "בעיית הירי לא נפתרה"
לילה במקלט בבאר שבע: בני 11 מרגיעים את בני הארבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully