וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת החשמל ושותפויות תמר חתמו על הסכם הגז הגדול בתולדות המדינה

איתי טרילניק

14.3.2012 / 18:54

ההסכם בהיקף 10-16 מיליארד, המשקפים מחיר גז של כ-5.2 דולר למיליון BTU. מדובר בנוסח החוזה המתוקן, ממנו הושמטו תנאים שנתקלו בהתנגדות מצד הממונה על ההגבלים העסקיים

חברת החשמל ושותפות תמר חתמו הערב על הסכם רכישת הגז, בהיקף 10-16 מיליארד, המשקפים מחיר גז של כ-5.2 דולר למיליון BTU. מדובר בנוסח החוזה המתוקן, ממנו הושמטו שני התנאים שהציב בתחילה הדירקטוריון, ונתקלו בהתנגדות מצד הממונה על ההגבלים העסקיים.

ההסכם הנוכחי קיבל את אישור דירקטוריון חברת החשמל לפני כחודש. זאת, לאחר שנוסח ההסכם הקודם, אותו אישר הדירקטוריון בחודש דצמבר, נתקל בהתנגדות הממונה על ההגבלים. בין היתר, נכללו בנוסח הקודם סעיפים המבטיחים לחברת החשמל את מחיר הגז הזול במשק, וכן השוואת מחיר הגז שתשלם חברת החשמל במקרה של הכנסת הגז לפיקוח מחירים ממשלתי. ההתנגדות לסעיפים עלתה מכיוון שמדובר בקביעת מחיר רצפה לגז הטבעי עבור כל הלקוחות העתידיים, התנאים עלולים למנוע את ירידת המחיר אם וכאשר יכנסו ספקי גז מתחרים למונופול הגז של תמר. כמו כן, עלולים התנאים להוות מכשול בפני תחרות בתחום אספקת החשמל, שכן הם עשויים להקשות על יצרני החשמל הפרטיים לספק מחירים תחרותיים.

בנוסח העדכני מצויין כי חברת החשמל תורשה לעדכן את מחיר הגז בעסקה פעמיים: בחלוף שמונה שנים יוכל להשתנות המחיר ב-25%, במקום 10% בהסכם הקודם. בחלוף אחת עשרה שנים, יוכל המחיר לעלות או לרדת ב-10% נוספים. אם לא יגיעו הצדדים להסכמה על המחיר החדש בתחנות היציאה, תועבר ההחלטה לבוררות בחו"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully