וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

S&P 500 נסוג קלות מהרמה הגבוהה מאז יוני 2008

ואדים סבידרסקי

14.3.2012 / 23:13

אלביט מערכות עלתה ב-2% על רקע הדו"חות; רדויז'ן הוסיפה 12% על רקע המכירה לאוויה; טאואר התחזקה ב-3% על רקע הזמנה חדשה

המסחר בוול סטריט נחתם ביציבות שערים לאחר ראלי יומי שפקד אמש את זירות המסחר האמריקאיות. זאת על רקע אופטימיות שהביע הבנק הפדרלי לגבי התאוששות כלכלת ארה"ב וחבילת החילוץ המאושרת ליוון. דאו ג'ונס עלה ב-0.15%, מדד S&P 500 ירד ב-0.1% ומדד נאסד"ק נסגר ללא שינוי. הבנקים אמריקאיים נסחרו במגמה מעורבת כאשר בנק אוף אמריקה המשיך לטפס ומניית סיטי נחלשה. התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים זינקה ב-0.15% הסתכמה ב-2.28%.

בזירת המקרו האמריקאית לא צפוים להתפרסם היום נתונים מהותייים אלא המשקיעים נערכים לשטף דיווחים בסוף השבוע הקרוב. הבנק הפדרלי אמר אתמול (ג') כי חלה הקלה בכמה מהסוגיות המכבידות על השווקים הפיננסיים בעולם וכי שוק התעסוקה בארה"ב צובר תאוצה. הבנק הפדרלי הותיר כצפוי את שיעור הריבית בארה"ב ברמה של 2.5%-0% ואמר כי זו לא תשתנה עד 2014. בנוסף הודיע הבנק כי ימשיך בתוכנית המכונה "מבצע טוויסט" - במסגרתה מוכר הבנק הפדרלי אג"ח קצרות טווח בסך 400 מיליארד דולר וממיר אותן באג"ח לטווח בינוני-ארוך באותו שווי. בהודעה נפרדת הודיע הבנק הפדרלי כי 15 מתוך 19 הבנקים הגדולים בארה"ב עברו את מבחני העמידות שערך לבחינת עמידותם בפני תרחישים קיצוניים.

מדינות גוש היורו אישרו היום באופן רשמי את חבילת החילוץ השנייה ליוון, כך אמר ראש ממשלת לוקסמבורג, ז'אן קלוד יונקר, העומד בראש קבוצת שרי האוצר של גוש היורו. חבילת החילוץ השנייה, בסך 130 מיליארד יורו (170 מיליארד דולר), אושרה כבר ביום שני על ידי שרי האוצר של גוש היורו, אך אישורה הסופי התקבל היום על ידי המנהיגים.

בכיר לשעבר בגולדמן סאקס אשר התפטר ממנו לאחר 12 שנה, תקף את "התרבות ההרסנית והרעילה" בבנק ההשקעות המוביל, אשר לדבריו מתמקד יותר ויותר בעשיית כסף מלקוחות. "אני יכול בכנות לומר שהאווירה כיום היא הרעילה וההרסנית ביותר שאי פעם ראיתי", כתב גרג סמית', לשעבר דירקטור וראש חטיבת נגזרי המניות באירופה, המזרח התיכון ואפריקה, שהתפטר היום (רביעי) מתפקידו, בטור אורח ב"ניו יורק טיימס", שכותרתו: "למה אני עוזב את גולדמן סאקס". לדבריו, גולדמן סאקס הוא חלק "אינטגרלי מדי מהכלכלה העולמית בכדי שיוכל להמשיך לפעול כך".

לאחר אזהרת הרווח שפורסמה לפני כחודש, יצרנית הנשק אלביט מערכות בניהולו של יוסי אקרמן, דיווחה היום (ד') על מעבר להפסד נקי של 13 מיליון דולר (GAAP) ברבעון הרביעי של 2011. בנוסף, דיווחה החברה על צניחה של 51% ברווח החשבונאי השנתי ל-90 מיליון דולר.

חברת התקשורת רדויז'ן, שבשליטת אחים זוהר ויהודה זיסאפל, נרכשת על ידי ספקית מערכות התקשורת אוויה (AVAYA) במחיר של כ-250-230 מיליון דולר (13-12.5 דולר למניה). המחיר מצביע על פרמיה של כ-40% מעל מחיר אתמול בתחילת יום המסחר (9 דולרים).

יצרנית השבבים ממגדל העמק טאואר וחברת DMB Technology הקוריאנית הודיעו היום (ד') על הכפלת ייצור מגברי האודיו עבור DMB עד 2013. המגברים מבוססים על טכנולוגיית ה-0.18 מיקרון בפלטפורמת ה-TS35PM של טאואר-ג'אז. בעקבות ההודעה הנוכחית מקורות בשוק צופים שהיקף המכירות יעמוד על 20 מיליון דולר ב-2013.

בית ההשקעות נידהאם חזר היום על המלצת "Strong Buy" לחברת נובה מכשירי מדידה מניית נובה רשמה מתחילת השבוע עלייה של יותר מ-6% בת"א ושל יותר מ-5% בנאסד"ק. בבית ההשקעות אומרים כי נובה קיבלה הזמנות בהיקף של יותר מ-12 מיליון דולר ממספר לקוחות לצורך האצת המעבר לייצור בטכנולוגית X2 ננומטר. "הודעה זו מאשרת את חוזקתה של נובה אצל יצרניות ה-FOUNDRY.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully