וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

22% מהמעסיקים: נגייס עובדים ברבעון השני

הילה ויסברג

15.3.2012 / 8:57

למרות ההאטה במשק סבורים יותר מחמישית מהמעסיקים כי מצבת כוח האדם שלהם תגדל ברבעון השני של השנה. רק 5% מהמעסיקים צופים כי יפטרו עובדים

22% מהמעסיקים בישראל מעריכים כי ברבעון השני של 2012 תירשם עלייה במצבת כוח האדם שלהם - כך עולה מסקר תשקיף התעסוקה העולמי לרבעון השני של מנפאואר גרופ. לפי הסקר, 5% מהמעסיקים צופים כי יפטרו עובדים ו-65% צופים שמצבת כוח האדם הקיימת תיוותר ללא שינוי.

אף שבחודשים האחרונים הסתמן כי המשק גלש להאטה, מדובר בשיפור בציפיות לעומת הרבעון הקודם - שבו רק 20% מהמעסיקים ציינו כי יגדילו את מצבת העובדים. הסקר, שנערך באמצעות חברת המחקר Inforcorp, מתקיים מדי רבעון זה כ-50 שנה ברציפות, וממצאיו מבוססים על ראיונות עם יותר מ-65 אלף מעסיקים במגזר הציבורי והפרטי ב-41 מדינות. בישראל השתתפו בסקר 751 מעסיקים.

יו"ר מנפאואר ישראל ומנהלת מדינות המזרח התיכון, דליה נרקיס, טוענת שרואים האטה בביקושים לעובדים בענפים מוטי יצוא כמו טכנולוגיה, חקלאות ומינרלים, אבל בתחומים אחרים לא מורגשת האטה - ומצבת העובדים בחברות צפויה לגדול. לדבריה, "בתחום הפרמצבטיקה מסתמנים ביקושים גדלים. בתחום השילוח אנו עדים לביקושים ערים בכל התחומים - לעובדים מקצועיים וגם בלתי מקצועיים".

עלייה בגיוסי עובדים. TheMarker
עלייה בגיוסי עובדים/TheMarker

נרקיס הוסיפה כי "אנו עדים להפניית תקציבים גדלים והולכים למיזמים הקשורים ברווחת האזרחים. למיזמים כאלה יש השפעה ישירה על היקפי גיוסי כוח האדם בישראל".

בכל עשרת ענפי התעשייה שנסקרו נרשם תשקיף חיובי, כלומר המעסיקים צופים גידול במצבת כוח האדם ברבעון השני של 2012. תוכניות הגיוס האופטימיות ביותר נמצאו בקרב מעסיקים בענף המסעדנות והמלונאות, עם תשקיף תעסוקה של 26%. 30% מהמעסיקים בענף ציינו כי יגדילו את הגיוסים ברבעון הקרוב, מהם הוחסרו 4% שציינו כי דווקא יפטרו עובדים.

בענף החשמל, הגז והמים מדווחים על תשקיף של 21%, ובענף הקמעונות והמסחר התשקיף הוא של 20%. בשלושה ענפים - שירותים פיננסיים, נדל"ן ושירותים עסקיים - תשקיף התעסוקה נמוך ב-8% בהשוואה לרבעון הקודם.

גם שאר העולם עלו תחזיות גיוס חיוביות ברובן: המעסיקים ב-31 מ-41 המדינות שנסקרו צופים המשך גידול בכוח העבודה ברבעון הקרוב. בניגוד לכלכלות המתעוררות, באירופה נחלשות תוכניות גיוס העובדים בתחום הפיננסים לעומת התקופה המקבילה אשתקד, והנתונים בארה"ב מצביעים על מגמת שיפור אטית אך יציבה.

תוכניות הגיוס האופטימיות ביותר דווחו בברזיל, פרו וקולומביה. בברזיל, ציפיות ההעסקה הן גבוהות ביותר במגזר השירותים, שבו כ-60% מהמעסיקים מדווחים שיגדילו את מצבת כוח האדם ברבעון הקרוב. ציפיות ההעסקה הגבוהות מושפעות מגיוסים צפויים לקראת אליפות העולם בכדורגל ב-2014 - שצפויה לייצר כ-700 אלף מקומות עבודה.

באירופה ובמזרח התיכון, התשקיף האופטימי ביותר לגיוס עובדים הוא בטורקיה, ישראל, רומניה ונורווגיה, והנמוך ביותר - ביוון ובספרד.

  • עוד באותו נושא:
  • תעסוקה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully