וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיסקו תרכוש את NDS ב-4-5 מיליארד דולר

גיא גרימלנד

15.3.2012 / 9:25

עסקת ענק בהיי טק: ניוז קורפ וקרן פרימיירה תמכור את חברת NDS היושבת בירושלים ומעסיקה אלף ישראלים לענקית התקשורת סיסקו תמורת מיליארדי דולרים

NDS, חברה זרה אשר מרכז הפיתוח הגדול שלה נמצא בירושלים, צפויה להימכר אחר הצהריים לענקית התקשורת האמריקאית סיסקו, באחת העסקות הגדולות בהיי-טק הישראלי. בעלי החברה, קבוצת ניוז קורפ של רופרט מרדוק וקרן ההשקעות פרמירה, ימכרו את החברה בערך של 4-5 מיליארד דולר.

NDS, שמעסיקה כ-1,000 עובדים ישראלים שרובם דתיים או חרדים, נוסדה בשנת 1989 על ידי מדענים ישראלים ממכון ויצמן בשיתוף עם חברה אנגלית בשם News Corporation שבבעלות איש העסקים האנגלי רופרט מרדוק. מאוחר יותר, רכשה News Corporation את השליטה בחברה מידי המדענים הישראלים ומכרה 51% ממניותיה לחברת פרמירה האנגלית.

המוצר העיקרי של החברה הוא מערכת ההצפנה וניהול זכויות הצפייה "VideoGuard", המותקן בבית הלקוח על ידי כרטיס חכם שמובנה בתוך הממיר הדיגיטלי של הטלוויזיה. עם לקוחות החברה נמנות רשת SKY" "TATA-SKY", "Airtel", "Hathway", "Den", "DirecTV ו-HOT ו-yes בישראל.

בדצמבר האחרון הגישה NDS תשקיף להנפקה ראשונית בבורסת ניו יורק לקראת ניסיון גיוס של 100 מיליון דולר. NDS נסחרה בעבר בבורסת נאסד"ק, מיד לאחר שרופרט מרדוק רכש את השליטה בחברה מידי המדענים הישראלים, אולם ב-2009 נמחקה מהמסחר לאחר שפרמירה רכשה את השליטה מידי הציבור.

בנוסף למרכז הפיתוח בירושלים, שהוא הגדול ביותר של החברה, ל-NDS מרכזי פיתוח באנגליה, הודו, ארצות הברית, צרפת, דנמרק, דרום קוריאה, סין, הונג קונג ובאוסטרליה.

NDS סיימה את הרבעון השלישי עם הכנסות של 214 מיליון דולר כאשר בשנת הכספים שהסתיימה ביוני השנה, מכירותיה הסתכמו בכ987 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully