וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הרשות הפלסטינית בסכנת משבר כלכלי בגלל ישראל"

15.3.2012 / 13:56

לפי דו"ח של הבנק העולמי מגבלות הסחר של ישראל האיטו את קצב הצמיחה של כלכלת הרשות הפלסטינית. "הכלכלה הפלסטינית נשארת תלויה בסיוע חיצוני"

הכלכלה הפלסטינית המשיכה לצמוח ב-2011, אך ירידה בסיוע הבינלאומי והמשך מגבלות הסחר מצד ישראל האטו את קצב הצמיחה, כך לפי דו"ח שפירסם היום הבנק העולמי.

בדו"ח החצי שנתי הזהיר הבנק העולמי מפני משבר תקציבי חמור ברשות הפלסטינית אם הירידה בהיקף הסיוע תימשך, משבר אשר עלול לסכן את ההתקדמות שהשיגו הפלסטינים בשנים האחרונות בבניית מוסדותיהם לקראת הקמת מדינה.

למרות צמיחה מרשימה של הכלכלה הפלסטינית בשנים האחרונות, צופה הדו"ח כי הצמיחה תישאר תלויה בסיוע חיצוני, אם למגזר הפרטי ברשות הפלסטינית לא יהיה מרחב לצמוח. התרחיש הזה יתאפשר, טוען הדו"ח, רק אם ישראל תאפשר לפלסטינים גישה חופשית יותר לאדמה ומים ולשוקי היצוא. בנוסף, קרא הבנק העולמי לרשות לשפר את האווירה העסקית ולמשוך אליה יותר השקעות.

ב-2011 נזקקה הרשות הפלסטינית לסיוע חיצוני בסך 1.5 מיליארד דולר, לפי הדו"ח. הצמיחה בגדה המערבית בשנה שעברה הסתכמה ב-5.8%, ירידה לעומת צמיחה של 7.5% ב-2010. ברצועת עזה, לעומת זאת, נרשמה התאוששות ב-2011 וזינוק של 25.8% בתמ"ג בשלושת הרבעונים הראשונים של 2011. הנתונים הללו נובעים בעיקר מכך שהמצב קודם לכן היה גרוע יותר. ב-2007, למשל, נרשמה נסיגה של 20% בתמ"ג ברצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully