וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקזיטים ב-6 מיליארד בהיי טק מתחילת השנה

גיא גרימלנד

15.3.2012 / 16:07

יחד עם עסקת NDS-סיסקו היקף המיזוגים והרכישות בהיי טק הישראלי עומד על כשש מיליארד דולר מתחילת השנה. בשבוע הבא צפויה ברודקום להודיע על רכישת ברודלייט

ההיי-טק הישראלי רותח. בדיקת TheMarker מעלה כי יחד עם עסקת NDS-סיסקו שצפויה להתפרסם היום (ה'), מאז תחילת 2012 היקף המיזוגים והרכישות בהיי-טק הישראלי מסתכם ב-6 מיליארד דולר. זאת רק חודשיים וחצי מאז תחילת השנה. בשבוע הבא, אם הכל ילך כשורה, צפויה ברודקום להודיע על רכישת ברודלייט עבור 240 מיליון דולר.

השבוע האחרון היה אינטנסיבי במיוחד. היום (ה') הודיעה אוויה כי היא רוכשת את חברת ההיי-טק רדוויז'ן, ספקית של טכנולוגיות שיחות ועידה באמצעות וידיאו, בסכום של 230 מיליון דולר. רדוויז'ן נמצאת בבעלות האחים זיספאל. שלשום נודע כי חברת קובידיאן רוכשת את חברת המכשור הרפואי סופר-דיימיינשן (superDimension, המפתחת מערכת ניווט לכלים אנדוסקופיים לטיפול במחלות ריאה, עבור 350 מיליון דולר.

העסקה צפויה להתפרסם באופן רשמי בעוד כשבועיים. ביום רביעי שעבר הודיעה אקמאי לבורסה על רכישת קוטנדו הישראלית עבור 300 מיליון דולר (סיפור האקזיט מתפרסם היום ב-TheMarker בהרחבה).

אקזיט בהיי טק הישראלי. TheMarker
אקזיט בהיי טק הישראלי/TheMarker

יום אחד לפני העסקה של קוטנדו, הודיעה סינגטל באופן רשמי על רכישת אמובי הישראלית, המתמחה בטכנולוגיית פרסום לסלולר, עבור 321 מיליון דולר (למעשה הסכום האמיתי הוא 340 מיליון דולר). ב-20 לפברואר רכשה F5 את חברת טראפיקס עבור 135 מיליון דולר. בטרפיקס הושקעו כ-13 מיליון דולר בלבד מאז הוקמה על ידי בן וולקוב בשנת 2006. בסוף ינואר רכשה יבמ את חברת וורקלייט של שחר קמיניץ עבור 95 מיליון דולר. רק בשבוע האחרון נרשמו שלושה אקזיטים גדולים, כשמובן עסקת סיסקו-NDS מאפילה על כולן.

שנת 2006 היתה שנת שיא בהיי-טק הישראלי עם אקזיטים בגובה של 10.1 מיליארד דולר, בעיקר בעקבות רכישת אם-סיסטמס על ידי סנדיסק ומרקורי על ידי HP. 2012 הולכת ומצטיירת אחת השנים היפות של היי-טק הישראלי, לפחות כל הקשור לאקזיטים.

כמעט כל החברות הגדולות שרוכשות כאן חברות היי-טק ישראליות מקימות על בסיסן מרכזי מו"פ מקומיים. חצי הכוס הריקה היא גל הפיטורים שעובר כיום בעיקר על חברות שבבים. היום הודיע כי חברת PMC Sierra האמריקנית, מקצצת 10% מכוח האדם שלה בישראל, כ-25 עובדים. הפיטורים ב- PMC Sierra מצטרפים לשורה של חברות שבבים ישראליות שמפטרות לאחרונה עובדים. בין היתר מדובר באמימון, סלטרו ופריים סנס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully