וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם נחתם בירידות; הבנקים עולים

ואדים סבידרסקי

15.3.2012 / 16:55

על רקע ההתמתנות בוול סטריט נחתם שבוע המסחר בבורסה התל אביבית בירידות קלות. ת"א 25 ירד ב-0.2% ות"א 100 איבד 0.4% מערכו. מדד הבנקים זינק השבוע ב-9.1%

המסחר באחד העם נחתם בירידות שערים קלות לאחר שהתנהל ביציבות שערים על רקע ההתמתנות הלילה בראלי בוול סטריט ואישור חבילת החילוץ ליוון. מדד ת"א 25 ירד ב-0.2% ומדד ת"א 100 איבד 0.4% מערכו. מנגד, מדד הבנקים המשיך להתחזק ב-2.1% נוספים. מדד מניות הנדל"ן נחלש ב-0.3%. מחזורי המסחר הסתכמו ב-1.14 מיליארד שקל, כאשר כ-22% מהמחזור הכולל התרכז במניות של הבנקים המסחריים.

בסיכום שבועי, מדד ת"א 25 ומדד ת"א 100 הוסיפו כ-2.8% לערכם כל אחד ואילו מדד מניות הבנקים זינק ב-9.1%.

מנכ"ל מיטב טרייד, מורן צור מסביר כי "השוק רוצה לראות עליות במחזורי המסחר. בעיית המחזורים בשוק ההון המקומי מזכירה את שאלת הביצה והתרנגולת. בשוק מחכים למחזורי מסחר גבוהים, אך המוסדיים מפנים את המשאבים יותר ויותר לחו"ל, בין היתר, בגלל ביצועי חסר של הבורסה המקומית על רקע המחזורים הנמוכים ורגולציה חונקת. הזרים בכלל לא כאן".

"האיום האירני, ועדת טרכטנברג והעלאת המיסוי הם אלמנטים שליליים, אז מחפשים אלטרנטיבה וזה מצב חמור מאוד. בקצב הזה הרבה חברות קטנות יימחקו מהמסחר. יתרה מזו, המחירים של חברות קטנות, שאין מסחר בהן, אינם משקפים את השווי ההוגן כי השוק המקומי לא יעיל. אתמול ראינו אור בקצה המנהרה, כשלפחות בבנק ישראל מודעים לקיום הבעיה ובפרט למחנק האשראי הצפוי במשק, ועושים צעדי מנע", מסכם באופטימיות צור.

מדינות גוש היורו אישרו אתמול באופן רשמי את חבילת החילוץ השנייה ליוון, כך אמר ראש ממשלת לוקסמבורג, ז'אן קלוד יונקר, העומד בראש קבוצת שרי האוצר של גוש היורו. חבילת החילוץ השנייה, בסך 130 מיליארד יורו (170 מיליארד דולר), אושרה כבר ביום שני על ידי שרי האוצר של גוש היורו, אך אישורה הסופי התקבל אתמול על ידי המנהיגים.

תקנות אגף שוק ההון לקביעת כללי השקעה החלים על קופות גמל, קרנות פנסיה וחברות ביטוח אושרו אתמול (ד') בוועדת הכספים. באוצר מציינים כי הכוונה היא לצמצם את חשיפת כספי החוסכים לטווח הארוך לגופים עסקיים בודדים, ובכך להוריד את הסיכון והתנודתיות. בתקנות שאושרו נקבעו כללים לפיזור סיכוני ההשקעה של כספי חוסכים, באמצעות קביעת שיעורים מרביים להשקעה בנכס מסוים או בקבוצת נכסים. בנוסף, נקבעו תקנות להגבלת השקעות מסוכנות יחסית (השקעות באופציות או בחוזים עתידיים) והגבלות על עסקות בין גופים מוסדיים לבין תאגידים הקשורים אליהם.

בזירת המקרו המקומית, מדד מנהלי הרכש של בנק הפועלים וארגון מנהלי הרכש לחודש פברואר 2012 עלה ב- 8.2% לרמה של 44.5, המצביעה עדיין על התכווצות בפעילות התעשייתית, מזה 4 חודשים, אם כי בעוצמה פחותה מאשר בינואר. כלכלני בנק הפועלים מציינים כי האינדיקאטורים הכלכליים שהתפרסמו לאחרונה הצביעו על האטה בצמיחה, אך בהחלט לא מדובר במיתון.

מניות סקטור האנרגיה המקומי נסחרו היום על רקע ההסכם לרכישת גז טבעי ל-15 שנה, בהיקף 14-23 מיליארד דולר שנחתם אמש בין חברת החשמל ושותפות תמר. מדובר בכמות שנתית של 2.8-6.6 BCM. הכמות תיקבע באופן סופי עד אפריל 2013. כעת יעבור ההסכם לאישורם של רשות החשמל, רשות החברות הממשלתיות, ורשות ההגבלים העסקיים. האישור נדרש תוך 45 יום, על מנת שההסכם יישאר בתוקף.

עונת הדיווחים הכספיים המסכמים את פעילות השנתית של החברות הנסחרות בת"א נמשכת. אמש, דיווחה חברת תקשורת בזק על ההכנסות שנתיות ל-2011 בהיקף של 11.3 מיליארד שקל, ירידה של 5.1% ביחס לשנת 2010. הרווח התפעולי של החברה ירד ב-13% ל-3.2 מיליארד שקל והרווח הנקי ירד ב- 15% ל- 2 מיליארד שקל.

הכנסות פרוטרום בשנת 2011 הסתכמו ל- 518.4 מליון דולר, עלייה של כ-15% לעומת 2010.הרווח התפעולי השנתי ירד ב-3.8% ל-60.6 מיליון דולר ובשורה התחתונה, הציגה החברה רווח נקי של 42 מיליון דולר המבטא ירידה של 4.7% בהשוואה לשנה אשתקד. הכנסות פרוטרום ברבעון הרביעי של 2011 הגיעו לשיא של כ-131.6 מליון דולר, גידול של כ17% בהשוואה לרבעון המקביל, אך הרווח הנקי נשחק ב-10.2% והסתכם ב-7.9 מיליון דולר.

עכשיו זה סופי: ספקית פתרונות הטכנולוגיה רדוויז'ן חתמה הסכם עקרונות למכירתה לחברת אוואיה האמריקאית ב-230 מיליון דולר. רדוויז'ן מפתחת, מייצרת ומשווקת ציוד תקשורת המאפשר העברה בזמן אמת של שיחות וידיאו ברשת. בהתאם להבנות בין החברות תרכוש אוואיה כ-57% ממניות הציבור של חברת רדוויז'ן בתמורה ל-11.85 דולר למניה. ההסכם הסופי בין החברות אמור להיחתם תוך 90 יום, כאשר התשלום לבעלי המניות יתבצע ביום הסיכום.

הבורסה הודיעה למחזיקי אג"ח סדרה כ"ה של חברת דלק נדל"ן כי אם עד לישיבת הדירקטוריון שתתקיים בחמישי הבא לא תוסר אי הבהירות סביב הסדר החוב של החברה, תדון הבורסה בהמשך ההשעייה מהמסחר.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully