וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

S&P 500 חצה רף 1,400 נק' - לראשונה מיוני 2008

15.3.2012 / 23:19

רדויז'ן עלתה ב-4.5%, סיסקו ירדה ב-1.4% לאחר פרסום עסקת הענק. בלטה במסחר מניית נוקיה שעלתה בכ-6% על רקע הודעה כי היא מפתחת מחשב נייד מסוג טאבלט

המסחר בוול סטריט התנהל הערב בעליות שערים, על רקע נתוני מקרו מרכזיים שפורסמו. מדד S&P 500 עלה לרמה של 1,400 נקודות - לראשונה מאז יוני 2008. בורסות אירופה ננעלו בעליות שערים של 0.5%-1%, למרות אזהרתה של סוכנות דירוג האשראי פיץ' כי בריטניה עלולה לאבד את דירוג האשראי המושלם שלה (AAA).

לאחר שבתחילת היום התנהל המסחר ללא מגמה ברורה, המדדים המובילים עברו מאוחר יותר לעליות שערים בהובלת מניות הפיננסיים. S&P 500 הוסיף 0.6% וחצה את רף 1,400 הנקודות - לראשונה מאז יוני 2008. דאו ג'ונס עלה ב-0.4%, ו נאסד"ק עלה ב0.5%. אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים נסחרו ביציבות בתשואה של 2.281%.

בין המניות שבלטו הערב: מניית אפל , שנגעה בתחילת הערב ברמת 600 דולר - יום לפני השקת האייפד בחנויות בארה"ב; מניית אי-ביי , שירדה ב-2.1% לאחר הורדת דירוג שספגה מבנק קרדיט סוויס. בנק אוף אמריקה , שהוסיפה 4.52% ומניית בנק סיטי שעלתה ב-3%; ומניית מורגן סטנלי, שעלתה ב-4.3%.

עוד בלטה במסחר מניית נוקיה שעלתה בכ-6% על רקע ההודעה כי החברה מפתחת מחשב נייד מסוג טאבלט. מניית סיסקו ירדה ב-1.4% לאחר עסקת הענק שדווחה היום לרכישת DNS (ראה הרחבה בהמשך). רדויז'ן עלתה ב-4.5%, וטבע איבדה 0.8%.

שלל נתוני מקרו

בגזרת המקרו, המחירים הסיטוניים בארה"ב עלו בפברואר בשיעור החד ביותר זה חמישה חודשים, בעקבות זינוק במחירי הדלק. מספר תביעות האבטלה בארה"ב המשיך לרדת בשבוע שעבר ובפעילות הייצור באזור ניו יורק נרשם שיפור.

מדד המחירים ליצרן בארה"ב עלה בפברואר ב-0.4%, לאחר עלייה של 0.1% בינואר, דיווח משרד העבודה האמריקאי היום. העלייה היתה מתונה מתחזית אנליסטים, אשר צפו כי תסתכם ב-0.5%. מדד הליבה, אשר אינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה התנודתיים יחסית, עלה ב-0.2%. בהשוואה לפברואר 2011, עלה מדד המחירים ליצרן בארה"ב ב-3.3% - העלייה המתונה ביותר מאז אוגוסט 2010. מדד הליבה עלה ב-3% לעומת פברואר 2011.

עליית מחירי האנרגיה מייקרת את ייצורם של מוצרים רבים ומכבידה על חברות בארה"ב, שמתקשות להעביר את ההתייקרות לצרכנים. השבוע אמר הבנק הפדרלי כי עליית המחירים היא זמנית, וכי האינפלציה צפויה להישאר מרוסנת.

דו"ח נפרד שפירסם היום משרד העבודה האמריקאי הראה על ירידה בתביעות האבטלה בארה"ב בשבוע שעבר - עדות נוספת לשיפור במצבו של שוק התעסוקה האמריקאי. מספר תביעות האבטלה ירד בשבוע שעבר ב-14 אלף ל-351 אלף, מתחת למצופה. היקף התביעות נשאר ברמה זהה לזו שנרשמה לפני חודש - הנמוכה ביותר מאז מארס 2008.

פעילות הייצור באזור ניו יורק התרחבה במארס בקצב המהיר ביותר מאז יוני 2010, כך עולה מנתונים אחרים שפורסמו היום. מדד אמפייר סטייט של הבנק הפדרלי של ניו יורק עלה באופן מפתיע החודש לרמה של 20.2 נקודות, לעומת 19.5 נקודות בפברואר. קריאה הגבוהה מאפס מצביעה על התרחבות בפעילות הייצור באזור אמפייר סטייט, הכולל את ניו יורק, צפון ניו ג'רזי ודרום קונטיקט.

המשבר באירופה

בינתיים, בצדו האחר של האוקיינוס, סוכנות דירוג האשראי פיץ' הזהירה את בריטניה כי היא עלולה לאבד את דירוג האשראי המושלם שלה (AAA), בשל יכולתה המוגבלת להתמודד עם זעזועים. אזהרת פיץ' מגיעה ימים ספורים לפני ששר האוצר הבריטי, ג'ורג' אוסבורן, יציג את התקציב השנתי. תחזית דירוג האשראי של בריטניה בפיץ' שונתה מ"יציב" ל"שלילי", מה שמעיד כי ישנו סיכוי גבוה מ-50% לכך שדירוג האשראי של בריטניה יורד בשנתיים הקרובות, הודיעה פיץ' אתמול. הסוכנות נימקה את התחזית בהתאוששות הכלכלית החלשה של בריטניה, רמות החוב הגבוהות והסיכונים הנובעים ממשבר החוב בגוש היורו.

ספרד גייסה היום 3 מיליארד יורו (3.9 מיליארד דולר) בהנפקת אג"ח אשר זכתה לביקוש גבוה מצד משקיעים. משרד האוצר של ספרד הנפיק אג"ח לשלוש שנים בשווי מיליארד יורו בריבית ממוצעת של 2.44%, אג"ח לארבע שנים בסך 976 מיליון יורו בריבית ממוצעת של 3.374% ואג"ח לחמש שנים בסך 1.03 מיליארד יורו בריבית ממוצעת של 4.193%. כצפוי, הריביות היו נמוכות לעומת מכרזי אג"ח קודמים, והביקוש לכל האג"ח היה גבוה לעומת הנפקות קודמות.

מניות בולטות במסחר

הבנק גולדמן סאקס איבד אתמול 2.15 מיליארד דולר משווי השוק שלו, לאחר שעובד שהתפטר טען כי הבנק מתנהל באופן הפוגע בלקוחותיו. מניית גולדמן סאקס נפלה ב-3.4% במסחר אמש, בעוד שמדד מניות הבנקים עלה ב-1.3% ומניית בנק אוף אמריקה זינקה ב-4.1%. מתחילת השנה עלתה מניית גולדמן ב-33%.

והיום דווח על עסקת ענק במגזר ההיי-טק: ענקית ציוד התקשורת סיסקו רוכשת את חברת NDS עבור סכום המוערך בין 5-4.5 מיליארד דולר. סיסקו צפויה להכריז על הרכישה היום (ה') באופן רשמי. מדובר באחת מהעסקות הגדולות של היי-טק הישראלי המשתווה רק לעסקת HP - מרקורי משנת 2006, שהסתכמה ב-4.5 מיליארד דולר.

NDS היא חברה פרטית שמוחזקת על ידי שני גופים: ניוז קורפ של רופרט מרדוק (49%) וקרן הפרייבט אקוויטי פרימרה קפיטל (51%). החברה ידועה בזכות המוצר העיקרי שלה - מערכת ההצפנה וניהול זכויות הצפייה "VideoGuard" המותקן בבית הלקוח על ידי כרטיס חכם שמובנה בתוך הממיר הדיגיטלי של הטלוויזיה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

ישראליות בוול סטריט

לאחר אזהרת הרווח שפורסמה לפני כחודש, יצרנית הנשק אלביט מערכות, בניהולו של יוסי אקרמן, דיווחה אתמול על מעבר להפסד נקי של 13 מיליון דולר (GAAP) ברבעון הרביעי של 2011. בנוסף, דיווחה החברה על צניחה של 51% ברווח החשבונאי השנתי ל-90 מיליון דולר. המעבר להפסד ברבעון והקיטון ברווח השנתי הם תוצאה של הפסקת הפעילות בטורקיה בעקבות המשבר עם ישראל, שגרם למחיקת מלאים והוצאות חד פעמיות. החברה דיווחה כי תחלק דיבידנד בהיקף של 30 סנט לכל בעל מניה.

ספקית פתרונות הטכנולוגיה רדויז'ן חתמה על הסכם עקרונות למכירתה לחברת אוואיה האמריקאית ב-230 מיליון דולר. רדויז'ן מפתחת, מייצרת ומשווקת ציוד תקשורת המאפשר העברה בזמן אמת של שיחות וידיאו ברשת. בהתאם להבנות בין החברות תרכוש אוואיה כ-57% ממניות הציבור של חברת רדוויז'ן בתמורה ל-11.85 דולר למניה. ההסכם הסופי בין החברות אמור להיחתם תוך 90 יום, כאשר התשלום לבעלי המניות יתבצע ביום הסיכום.

חברת הביומד, די מדיקל , המפתחת ומשווקת משאבות אינסולין לחולי סוכרת אשר מניותיה רשומות למסחר בבורסה ת"א ובארה"ב, קיבלה מכתב אזהרה מנאסד"ק, לפיו היא אינה עומדת בכללי המסחר ברשימה רגילה. זאת מאחר ומחיר המניה ירד מתחת לרמה המינימלית הנדרשת של 1 דולר. כעת, קיבלה החברה תקופת התארגנות של 180 יום על מנת לחזור ועמוד בתנאי זה ולא להיגרר לרשימת פינק שיט המקבילה לרשימת השימור בבורסת אחד העם.

אלרון , החברה האם של גיוון אימג'ינג , סיימה את 2011 בירידה חדה של 70% בהכנסות ובמעבר להפסד נקי של 17 מיליון דולר. ההפסד השנתי נבע בעיקר מירידת ערך אחזקת אלרון במניות ובאיגרות החוב של חברת אינייבלנס הנסחרת בבורסה בקנדה, בסך של 15.7 מיליון דולר, וכתוצאה מחלקה של אלרון בהפסדי החברות המוחזקות בסך של 22.5 מיליון דולר. הרבעון הרביעי הסתיים ברווח נקי של 9 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully