וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר בוול סטריט נסגר במגמה מעורבת

ואדים סבידרסקי

16.3.2012 / 22:51

אמנם ישנם נתונים המצביעים על יציבות הכלכלה הגדולה בעולם, אך הם חושפים את איום מחירי הנפט הגבוהים, המעיב על שוק ההון ועל המצב הכלכלי בארצות הברית.

המסחר בוול סטריט נחתם היום (שישי) ביציבות, כאשר הסנטימנט החיובי נבלם על ידי נתוני מקרו פושרים שהתפרסמו היום. נתונים אלה מצביעים אמנם על יציבות של הכלכלה הגדולה בעולם, אך חושפים את איום מחירי הנפט גבוהים, המעיב הן על שוק ההון והן על מצבם הכלכלי של הצרכנים האמריקאים.

מדד S&P 500 עלה ב-0.1% ונסגר מעל לרמה של 1,400 נקודות - הגבוהה מאז יוני 2008. דאו ג'ונס איבד 0.15% מערכו, ונאסד"ק ירד ב-0.05%. התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב הסתכמה ב-2.29%. בסיכום שבועי הוסיפו המדדים המובילים בארה"ב כ-2.4% לערכם.

"מחירי הנפט מהווים אחד הסיכונים המהותיים עבור שוק ההון השנה", כך אמר היום לבלומברג מנהל תיקי השקעות ראשי ב-Wells Fargo Advantage Funds, בריאן ג'ייקובסן. בוולס מצפים כי הערכות הרווח של חברות לרבעון הראשון והשני של 2012 יעודכנו כלפי מטה בשל מחירי הנפט הגבוהים השוררים כיום. "הערכנו מחדש את תחזיתנו למגמת המסחר עד סוף 2012, ואנו צופים כעת כי במחצית הראשונה של השנה מדד S&P 500 ייסחר בטווח של 1,250-1,375 נקודות, למרות שהמדד בפועל כבר חצה את הגבול העליון של טווח זה. עם זאת, עד סוף השנה קבענו את הרף העליון של S&P ל-1,450 נקודות, כך שעדיין קיים פוטנציאל לעליות שערים", ציינו שם.

העלייה החדה זה עשרה חודשים

בזירת המקרו האמריקאית, מדד המחירים לצרכן בארה"ב עלה בפברואר ב-0.4% - העלייה החדה ביותר זה עשרה חודשים - דיווח משרד העבודה האמריקאי. מדד הליבה, אשר אינו כולל את מוצרי המזון והאנרגיה התנודתיים יחסית, עלה ב-0.1% בלבד. העלייה במדד הייתה בהתאם לתחזיות, בעוד שהתחזית למדד הליבה הייתה כי יעלה ב-0.2%. מחירי הדלק זינקו ב-6%, בעוד שבמחירי המזון לא נרשם שינוי לראשונה זה 19 חודשים. לעומת פברואר 2011, נרשמה עליה של 2.9% במדד המחירים לצרכן, עלייה זהה לזו שנרשמה בינואר.

עוד פורסם היום כי הייצור התעשייתי נותר ללא שינוי בפברואר. ענף הרכב הוא שהעיב על המדד - הייצור בתעשיית המכוניות האמריקאית נפל בפברואר ב-1.1% לעומת ינואר, לאחר שקפץ בחודש הראשון של 2012 ב-8.6%. ללא ענף זה היה עולה הייצור התעשייתי בפברואר ב-0.4%, בהתאם לתחזיות בוול סטריט. עם זאת, נתוני חודש ינואר תוקנו כלפי מעלה לעלייה של 0.4%, לעומת ההערכה הראשונית של אי שינוי במדד.

ביטחון הצרכן האמריקאי לא המשיך להשתפר בחודש מארס, זאת בניגוד להערכות הכלכלנים, שציפו כי מדד אמון הצרכן יסתכם ברמה של 76 נקודות, לעומת 75.3 נקודות בחודש פברואר. בפועל הצביע המדד על ירידה קלה בביטחון הצרכנים לרמה של 74.3 נקודות, בעיקר בשל עליית מחירי הדלק, אשר הגבירה את ציפיות האינפלציה של הציבור האמריקאי.

מכירות האייפד מרקיעות שחקים

קרן המטבע הבינלאומית (IMF) אישרה אתמול הלוואה בסך 28 מיליארד יורו (36.6 מיליארד דולר) ליוון, במסגרת חבילת החילוץ השנייה למדינה בשיתוף גוש היורו. הקרן הודיעה, כי תעביר מיידית 1.65 מיליארד יורו ליוון - תשלום ראשון מתוך חבילה שתתפרש על פני 4 שנים. יוון תידרש לעמוד בהתחייבויותיה לרפורמות מרחיקות לכת לשם צמצמום רמות הגירעון והחוב שלה.

בנוסף, חדשות טובות לאפל: האייפד החדש של אפל , אשר יצא היום לראשונה למכירה, כבר מעורר ביקוש רב באוסטרליה ובאסיה, שם התייצבו מאות קונים בתורים ארוכים מחוץ לחנויות אפל בתקווה להיות הראשונים שיזכו לאחוז בטאבלט הנכסף. המדינה הראשונה שבה התחיל להימכר האייפד הייתה אוסטרליה.

וגם - בארבע לפנות בוקר הלילה דיווחה משפחת ברוניצקי, השולטת באורמת , כי חתמה על הסכם לשליטה משותפת בחברה עם קרן פימי, קרן פרייבט אקוויטי בבעלותו של ישי דוידי. במסגרת ההסכם מכרה המשפחה 12% ממניות אורמת לידי דוידי תמורת כ-297 מיליון שקל. מדובר על מחיר הנמוך בכ-40 מיליון שקל מהמחיר עליו הוסכם בנובמבר, וזאת כתוצאה מאזהרת הרווח והפרשות שביצעה אורמת במסגרת שנת 2011.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully