וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רפורמת הבנייה תיצור ערוצים לטובת אינטרסנטים"

נתן שבע

17.3.2012 / 13:00

חבר הכנסת דב חנין, מהמתנגדים הבולטים לרפורמת המרפסות של ראש הממשלה, מזהיר כי מחירי הדירות יעלו לאחר אישורה: "מדובר בחוק לא דמוקרטי, שרק מייצר ביורוקרטיה"

ההצגה הכי טובה בכנסת התקיימה השבוע בוועדה המשותפת (פנים וכלכלה) שהחלה את מרתון הדיונים וההצבעות על הרפורמה לחוק התכנון והבנייה. חמישה אנשי משמר הכנסת נכחו בדיונים כדי למנוע התפרעויות, והתהליך כלל הצבעות חוזרות, הפסקות בלי סוף ומשבר קואליציוני אחד גדול. המשחק האמיתי התנהל מחוץ לדלתות הוועדה, כאשר חברי הכנסת מהקואליציה, שכלל לא קראו את החוק, נקראו בבהילות להצביע עליו. לבסוף ראש הממשלה לא הצליח להשיג רוב.

דב חנין. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
"יש פה בעיה שמדליקה אורות אדומים". חבר הכנסת דב חנין/ניר לנדאו, מערכת וואלה!

"מצער אותי שכך מתנהלים הדברים", אמר חבר הכנסת דב חנין (חד"ש), שנכח בכל הדיונים על החוק, ושסיעתו הגישה כ-1,000 הסתייגויות לחוק. "מדובר באחת הרפורמות החשובות ביותר, ועם זאת אני יכול להבין את חברי הכנסת שלא קראו את החוק. יש משהו מאוד מרתיע בחוק הזה. זו רפורמה גדולה, מסובכת, לא קריאה. מעין הר ענקי מורכב, וקשה להתמודד עם כל המאסה הזו. יחד עם זאת, משמעת קואליציונית בעניין זה היא דבר מסוכן. הם יכולים להצביע לפי הנחיות הקואליציה, אבל לפחות שיידעו על מה מצביעים, שיכירו את החוק. יש פה בעיה שמדליקה אורות אדומים".

יכול להיות שהדבר נעשה במכוון? כדי שחברי הכנסת לא יתנגדו, והוא יוכל לעבור בקלות?

"אחת הטענות הקשות שלי נגד החוק היא לגבי הניסוח והכתיבה שלו, שאינם נכונים. כמו כן, נשמעו טענות נגד החוק כי הוא גובש בעצה של בעלי עניין. זו טענה מטרידה מאוד, שנבחנת על ידי מבקר המדינה.

"מדובר בחוק לא דמוקרטי, שרק מייצר ביורוקרטיה, לא פותר בעיות תכנון ולא מקצה יותר כוח אדם. החוק צפוי להעלות את מחירי הדירות וליצור הרבה ערוצים לטובת בעלי אינטרסים. גם דרגים מקצועיים בכירים במינהל התכנון, במשרד הפנים ובמשרדי ממשלה אחרים מתנגדים לרפורמה. יש ביקורת קשה על החוק, אך הגורמים הפוליטיים חוששים להיכנס לזה כי יודעים שזה הבייבי של ביבי".

תיארת לעצמך שדווקא סיעות הקואליציה יפעלו לטרפוד החוק?

"יש פה כשל מערכתי בגישה של לשכת ראש הממשלה, שמעוניינת להעביר את החוק בכוח. כאשר הכוח לא מספיק הם מנסים להפעיל עוד יותר כוח. לשיטות כאלה יש גבולות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully