וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ יבקש למנות את משה אשר למנהל רשות המסים

מוטי בסוק

17.3.2012 / 20:07

שר האוצר יבקש גם להשאיר את מנהל רשות המסים בפועל, דורון ארבלי, בתפקיד למשך שנה אחת, לאחריה ימנה את רואה החשבון ועורך הדין משה אשר. הממשלה צפויה לאשר את ההצעה

שר האוצר, יובל שטייניץ, יביא מחר (ראשון) לאישור הממשלה את ההצעה למנות את מנהל רשות המסים בפועל בחמשת החודשים האחרונים, דורון ארבלי, למנהל הרשות למשך שנה אחת, ולמנות את פקיד שומה מפעלים גדולים (פשמ"ג), רו"ח ועו"ד משה אשר, לתפקיד מנהל רשות המסים בעוד שנה לקדנציה מלאה של חמש שנים. ההצעה התגבשה לאחר עתירה לבג"ץ ודיונים ארוכים ומלאי סיבוכים בשל התנגדותו של שטייניץ למינויו של אשר. צפוי כי הממשלה תאשר את הצעת שר האוצר.

בהצעת ההחלטה של שר האוצר נאמר כי יפעל בתיאום עם ארבלי ועם נציב שירות המדינה, משה דיין, למינויו של אשר לתפקיד משנה בפועל של רשות המסים בשנה הקרובה, עד למינוי אשר למנהל רשות המסים ב-18 במארס 2013. בהצעה מודגש כי בשנה הקרובה יהיה אשר בתפקיד המשנה "יד ימינו של מנהל רשות המסים ויטפל בפרויקטים שיסוכמו בינו לבין מנהל רשות המסים, ארבלי".

עוד נאמר בהצעתו של שר האוצר כי כמנהל רשות המסים יצטרך ארבלי בשנה הקרובה "להוביל את רשות המסים, ובכלל זה הובלה של תהליכים שבהם החל בתפקידו כממלא מקום מנהל רשות המסים, בתחומי תגבור כוח האדם ברשות המסים, פריסה ארצית של תכנון מס הכנסה שלילי והמשך המאבק בהון השחור ובפשע המאורגן".

ארבלי - מנהל כריזמטי, אשר - מומחה למסים

היחסים האישיים בין ארבלי לאשר מוגדרים כטובים על ידי שניהם וגם על ידי בכירים ברשות המסים, חרף העובדה שהשנים התמודדו באחרונה זה מול זה על תפקיד מנהל רשות המסים. במידה רבה הם משלמים זה את זה - ארבלי כמנהל מנהיג כריזמטי, ואשר כמומחה למסים. בימים הקרובים ייפגשו ארבלי ואשר ויקבעו את תחומי העיסוק של אשר במידת האפשר כדי להכשיר אותו לתפקיד מנהל רשות המסים בעוד שנה. בימים הקרובים צפויה גם פגישה, ראשונה אחרי כתשעה חודשים, בין שטייניץ ואשר.

ארבלי, שכיהן בחמשת החודשים האחרונים מנהל רשות המסים בפועל, שימש בד בבד בתפקידו הקודם, מנהל המכס. בתקופה הקרובה הוא יצטרך להחליט אם בכוונתו להמשיך לעמוד בראש המכס, או למנות את אחד מבכירי המכס למנהל הבא של גוף חשוב זה. אשר, נוסף על מינויו למשנה למנהל רשות המסים, יהיה חבר בהנהלת המורחבת והמצומצמת של רשות המסים - הגופים המנהלים את הרשות. בהנהלה מכהנים עתה שבעה סמנכ"לים, לצד בכירים אחרים, כמו יועץ משפטי. לא צפויים בקרוב שינויים בדרג הסמנכ"לים.

בפועל יוקפץ אשר, עם מינויו למשנה, מעל לכל הסמנכ"לים וחברי ההנהלה, למעט ארבלי. צעד זה עלול ליצור מתחים בינו לבין כמה מהסמנכ"לים, ובעיקר, להערכת בכירים ברשות המסים, עם אבי ארדיטי, סמנכ"ל בכיר לחקירות ומודיעין, וד"ר חיים גבאי, סמנכ"ל בכיר לשומה ולביקורת. השניים התמודדו מולו בוועדת האיתור, בראשות חיים שני, על תפקיד מנהל רשות המסים והפסידו. ייתכנו גם מתחים עם אהרן אליהו, סמנכ"ל בכיר לעניינים מקצועיים, שעד כה היה דה פקטו הממונה על אשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully