וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נלחמים בהון השחור: 700 עובדים לרשות המסים

מוטי בסוק

18.3.2012 / 8:32

על פי הסכמה עקרונית שהושגה בין שר האוצר יובל שטייניץ ומנהל רשות המסים דורון ארבלי תגדל מצבת כוח האדם ברשות ב-13.4%. התחזית: גביית המסים תגדל

מספר עובדי רשות המסים עומד לגדול בחודשים הקרובים בכ-700 עובדים - 13.4%, שיתווספו על 5,230 העובדים בה כיום. יוזמי ההסכם מעריכים כי הגדלת מספר עובדי רשות המסים, על זרועותיה השונות, תוביל לעלייה משמעותית בהיקף גביית המסים השנה ובשנים הקרובות.

הסכמה עקרונית בנושא הושגה בסוף 2011 בין שר האוצר יובל שטייניץ, מנהל רשות המסים דורון ארבלי, נציב שירות המדינה משה דיין וראש אגף תקציבים באוצר גל הרשקוביץ. מימושה עוכב על ידי נציבות שירות המדינה במשך כמה חודשים עד להשלמת הליך מינוי מנהל קבוע לרשות המסים. היום צפוי להתמנות על ידי הממשלה מנהל רשות המסים הבא, משה אשר, ובעקבות זאת יוצא לדרך ההסכם על הגדלת מספר עובדי הרשות. בקרוב ייפתח מו"מ נוסף בין רשות המסים לאגף התקציבים במשרד האוצר - על הגדלת מספר עובדי המכס ברשות המסים. גם כאן מדובר בתוספת עובדים משמעותית.

יעד מרכזי של הרחבת כוח האדם ברשות המסים הוא חיזוק משמעותי של המלחמה בהון השחור. מטרה אחרת היא מאבק בתכנוני המס האגרסיביים של הגופים הגדולים. אין הערכה מוסכמת בדבר היקף ההון השחור בישראל. ההערכה המקובלת היא כי היקפו גבוה בהרבה מ-100 מיליארד שקל בשנה. הגדלת הגבייה מההון השחור ב-10% בלבד משמעה תוספת מסים בסך 10 מיליארד שקל בשנה - סכום שיכול לפתור בעיות לא מעטות בצד ההוצאה של תקציב המדינה.

"מבקר חשבונות תורם 7 מיליון שקל לגבייה"

בימים הקרובים ייקבע כמה מבין 700 העובדים החדשים יעסקו במקצועות הליבה של רשות המסים - מפקחים, מנהלי חשבונות, מבקרים וחוקרים - וכמה יעבדו במקצועות העזר. חלק מבין 700 העובדים החדשים יהיו סטודנטים במשרות חלקיות במקצועות העזר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

את נושא הגדלת מספר עובדי רשות המסים הוביל בארבע וחצי השנים האחרונות מי שהיה אז מנהל הרשות, יהודה נסרדישי. בראיון ל-TheMarker שפורסם לפני ארבעה חודשים וחצי, בסיום כהונתו, אמר נסרדישי: "בתקופה שבה בר-און היה שר אוצר הגשתי לו מסמך ובו בקשה לתוספת 700 משרות. גם משר האוצר שטייניץ ביקשתי תוספת של מאות משרות. בישיבת הפרידה שלי מהנהלת רשות המסים, בהשתתפות שר האוצר שטייניץ, אמרתי לשר, 'תן לנו תוספת של 700-800 עובדים ונגדיל את הגבייה במיליארדים'".

נסרדישי הוסיף בראיון: "אמרתי בוועדת טרכטנברג, כי עם עוד 200-300 עובדים היינו מגדילים גביית המסים במיליארד שקל. כל מפקח עולה למדינה 200 אלף שקל בשנה. תרומתו היא תוספת מס שנתית של 21 מיליון שקל. מבקר חשבונות, שעלותו גם כן 200 אלף שקל, יביא לתוספת מסים של 7 מיליון שקל בשנה. אמרתי לשטייניץ, אני יכול להביא עוד 4-5 מיליארד שקל, אם תיתן לי אנשים".

ועדת טרכטנברג המליצה על הקמת צוות למלחמה בהון השחור. על פי המלצתה, כתב המינוי לצוות יוצא עד 31 בדצמבר 2011, והצוות יגיש את המלצותיו לממשלה עד 1 ביוני 2012. עוד קבעה הוועדה כי המלצות הצוות ישולבו בתקציב המדינה ל-2013. הוועדה המליצה גם כי תישקל החמרה באמצעי הענישה הקיימים על עבירות מס. עד כה לא בוצעה אף לא אחת מהמלצות אלה.

-

הון שחור

הכנסות של חברות ופרטים שלא דווחו לרשויות המס ולכן לא שולמו עליהן מסים כחוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully