וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: בכירים בהסתדרות מכרו נכסים בלי ידיעת הארגון

חיים ביאור

18.3.2012 / 9:12

ההסתדרות, ביוזמת היו"ר עופר עיני, הגישה תלונה למפלג ההונאה במרחב ירושלים על מנת שייבדקו חשדות לפיהם בכירים בארגון מכרו והשכירו נכסים - מבלי שהתמורה הגיאה לקופתו

המשטרה חוקרת תלונה שלפיה בכירים במרחב ירושלים של ההסתדרות מכרו והשכירו נכסים של ההסתדרות בלא שהתמורה ברובה או בחלקה הגיעה לקופת הארגון.

התלונה הוגשה למפלג ההונאה של משטרת מרחב ירושלים על ידי ההסתדרות, ביוזמת היו"ר עופר עיני, לאחר שאחד מרוכשי הנכסים טען בפניה כי קנה נכס בלא ידיעת הגורמים המוסמכים בארגון. עיני הורה ליחידת הביקורת של ההסתדרות לערוך בדיקה מקיפה של ניהול הנדל"ן שבבעלות מרחב ירושלים.

מהחקירה הפנימית התברר כי מדובר בפרשה של מכירת נכסים והשכרתם בהיקף של מיליוני שקלים, בלא שהסכומים נרשמו כראוי בספרי חברת העובדים, שהיא הזרוע הכלכלית של ההסתדרות, המנהלת את נכסי הארגון בכל הארץ, בשווי כולל של מאות מיליוני שקלים.

לפי החשד, הפעולות האמורות בוצעו במשך עשר שנים לפחות, בסכומים של 4-5 מיליון שקל. אומדנים אחרים העלו סכומים של 7-8 מיליון שקל. באותה עת עמד בראש מרחב ירושלים דני בן שטרית, שהתפטר ביולי 2011 מנימוקי בריאות. בהסתדרות ראו קשר בין החלטתו לפרוש לבין הפרשה שהתגלתה. במקביל, פוטר מתפקידו באותה עת בכיר במרחב, משה נמני, שכיהן בין היתר כאחראי על ניהול הנכסים.

בן שטרית אישר אמש כי נחקר במשטרה בעקבות תלונה נגדו. לדבריו, הוא הצהיר בחקירה כי כלל לא עסק במכירת דירות או בהשכרתן. לדבריו, האשמה שמטה ההסתדרות הפנה כלפיו, ולפיה הוא ניסה לבצע רישום כוזב במסמכי המכירה של דירה בשכונת עין כרם בבירה - אינה נכונה. "מישהו הגיש נגדי תביעה אזרחית כשכיהנתי כיו"ר מרחב ירושלים ובהסתדרות מיהרו להגיש תלונה נגדי, בלי לברר את העובדות עד תומן, כדי שהאיש לא יתבע גם אותם", טען בן שטרית. "אני מאמין שהעניין ייגמר בטוב".

מההסתדרות נמסר בתגובה: "ביולי 2011 הגיעו לידי היו"ר עיני פניות בעניין אי סדרים לכאורה במרחב ירושלים הנוגעים לטיפול בנכסים. עיני קיים ישיבה בלשכתו בהשתתפות בכירים בהסתדרות, בהם המבקר עדי קנדל. עיני הנחה את קנדל לערוך ביקורת במרחב ירושלים, ואף לנקוט הליכים משמעתיים, או כאלה הדורשים את התערבות רשויות החוק, אם הממצאים יצריכו זאת.

"באוגוסט 2011 נודע לעיני על תביעה שהוגשה נגד ההסתדרות על ידי אדם שטען כי רכש נכס בירושלים בבעלות הארגון, מבלי ידיעת הגורמים המוסמכים. עיני יזם הגשת תלונה במשטרה. המשטרה טרם הודיעה על ממצאיה. בימים אלה הונח על שולחנו של היועץ המשפטי להסתדרות דו"ח שערך מבקר ההסתדרות. בקרוב יקיים עיני דיון עם לקבלת החלטות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully