וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ינואר: מחירי הדירות החדשות ירדו ב-1.2%

אורן פרוינד

18.3.2012 / 9:40

מסקירת הנדל"ן לחודש ינואר 2012 שפירסם משרד האוצר עולה כי מגמת הירידה במחירי הדירות החדשות נמשכת. הירידות הגדולות ביותר של 2%-3% נרשמו באזור ירושלים

מחירי הדירות החדשות הוסיפו לרדת בחודש ינואר, בשיעור של 1.2% בהשוואה לחודש דצמבר. ירידות בשיעורים שבין 2% ל-3% נרשמו באזור ירושלים ובאזור השרון בעוד שיציבות מחירים נרשמה באזור השפלה - כך עולה מסקירת הנדל"ן לחודש ינואר 2012 שפירסם הבוקר משרד האוצר.

במקביל, נמשכת מגמת הירידה בהיקף עסקות הנדל"ן בישראל - בחודש ינואר נרכשו כ-7,300 דירות, בדומה למספר העסקות בחודש הקודם, אולם נמוך בכ-13% בהשוואה לינואר 2011. "בשלושת החודשים האחרונים ניכרת התייצבות במספר העסקות על רמה הגבוהה בכ- 10% בממוצע מזו שנרשמה בשלושת החודשים שקדמו, אולם רמת מכירות זו עדיין נמוכה משמעותית (25%-) בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד (נובמבר 2010-ינואר 2011)", אומרים באוצר.

מספר הדירות שרכשו משקיעים בחודש ינואר היה נמוך בכ-10% בהשוואה לחודש הקודם. בהשוואה לחודש ינואר אשתקד מגיע שיעור הירידה ל-24%. אזור באר שבע, אחד האזורים הדומיננטיים ביותר בפעילות המשקיעים בשנים האחרונות, הוביל את הירידה בפלח השוק של המשקיעים.

משקל המשקיעים באזור זה ירד לשיעור של פחות מ-22% בחודש ינואר, השיעור הנמוך ביותר שנרשם באזור זה מאז שנת 2003. במונחים כמותיים מדובר בירידה של קרוב ל-50% בהשוואה לינואר אשתקד. במקביל לירידה בשיעור המשקיעים הרוכשים דירה באזור באר שבע, נרשמה עלייה של 0.2% בשיעור המשקיעים המוכרים את דירתם באזור זה, בהמשך למגמה המאפיינת את האזור בשלושת החודשים האחרונים.

מגמות אלו הביאו לכך שלראשונה בשנתיים האחרונות נרשמה ירידה נטו במספר הדירות המוחזקות בידי משקיעים באזור זה (רכישות בניכוי מכירות של משקיעים). זהו האזור היחידי בו נרשמה ירידה בפרמטר זה. ברמה הארצית נותר ללא שינוי משקלם של המשקיעים מבין מוכרי דירות יד שניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully