וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר באחד העם נפתח בעליות שערים

ערן אזרן

18.3.2012 / 16:49

מדד הבנקים ממשיך את המגמה החיובית של השבוע שעבר ומושך את הבורסה התל אביבית לעליות שערים. ת"א 25 עלה ב-0.4% ומדדת ת"א 100 עלה ב-0.5%

בהמשך למגמה החיובית בימים האחרונים, בורסת ת"א פתחה את שבוע המסחר בעליות בהובלת מניות הבנקים.

הירידות המתונות שנרשמו בסוף השבוע בוול סטריט, העלייה במחירי הנפט והתגברות המתיחות במפרץ הפרסי לא הפריעו למשקיעים - ששאבו עידוד מפרסום דו"חות שנתיים טובים על ידי החברות בתל אביב.

מדד ת"א 25 הוסיף 0.4%, ומדד ת"א 100 עלה ב-0.5%. מדד הבנקים המשיך בהתחזקות ועלה היום ב-0.8%. בכך השלים המדד עלייה של כ-10% בשבוע. מדד מניות הנדל"ן התחזק ב-1%. היום, יום א', שבו הזרים אינם פועלים בשוק המקומי. לפיכך, מחזור המסחר הסתכם ב-831 מיליון שקל בלבד.

בלטו במסחר מניית קרדן אן.וי שירדה ב-3.7%, ומניית גבעות שאיבדה 2% במחזור גבוה של 10 מיליון שקל. מנגד בלטו מניות אפריקה ישראל שהוסיפה 8% על רקע הדו"חות של החברות הבנקות שפורסמו היום. כן בלטו מניית אורמת שעלתה ב-6.5% על רקע העסקה בסוף השבוע, ומניית דיסקונט השקעות מא.די.בי עלתה ב-6.6%.

"העליות מדד הבנקים היום הן המשך ישיר לשבוע שעבר, בעקבות הודעתו של המפקח על הבנקים בעידוד של סטנלי פישר להורדת אחוזי הלימת ההון של הבנקים", אמר היום אורן מולקנדוף, מנהל השקעות בכיר במגדל שוקי הון. "להערכתי, מדד הבנקים ימשיך לזחול מעלה לכיוון ההון של הבנקים בימים הקרובים.

"ראוי לציין שלאחר תקופה ארוכה אנו רואים התעניינות מחודשת במניות 75 עקב מחירם הנמוך. ככל שביטחון המשקיעים יגדל, מניות אלה עשויות לתת למשקיעים תשואה עודפת בעתיד. מלבד זאת, המסחר התאפיין במחזור בינוני לתקופה האחרונה, כשבלטו חברות המפרסמות דו"חות שנתיים טובים", הוסיף מולקנדוף.

במסגרת סקירתם השבועית לשוק ההון שפורסמה בסוף השבוע, העריכו כלכלני בנק לאומי כי בורסת תל אביב תמשיך להציג ביצועי חסר ביחס לעולם. "המהלכים הרגולטורים והשלכותיהם על חברות רבות הנסחרות בשוק המקומי ימשיכו לעמוד במוקד תשומת הלב של המשקיעים", אמרו שם. עם זאת, כלכלני הבנק שבו והדגישו כי מחירי המניות בבורסה אטרקטיביים למשקיעים לטווח ארוך, וכי רמת המחירים "מעניינת" למי שאינו חושש מתנודתיות.

בדומה לכלכלני לאומי, גם בבנק הפועלים הציגו תמונה מעורבת לגבי שוק המניות המקומי. "מחד", כתבו שם, "ישנם סימנים ברורים להאטה בקצב הצמיחה במשק, והתעוררות המחאה החברתית בשבועות האחרונים מהווה איום מסוים על החברות המוטות לצריכה הפרטית בישראל. מאידך, חרף ההאטה, המשק המקומי עודנו מפגין עוצמה יחסית לכלכלה המערבית, והדבר מקבל ביטוי בעיקר בשוק העבודה, עם שיעור אבטלה של 5.4% בלבד, והן עם תחזיות צמיחה סבירות יחסית, של 3% לשנה הקרובה". לאור זאת, כלכלני הפועלים המליצו ללקוחות המאופיינים "במידה נמוכה של סובלנות לתנודתיות" להישאר בחשיפה מנייתית מתונה של כ-50%.

לעומת זאת, ללקוחות בעלי אורך נשימה, המסוגלים לעמוד בתנודות השוק, המליצו על בניית פוזיציה מנייתית (80% מהתיק) ארוכת טווח. כמו כן המשיכו להמליץ על הגדלת הרכיב הגלובלי בתיק המנייתי, "הן לשם פיזור הסיכון בתיק, והן לשם ניצול המומנטום החיובי בשווקים אלו".

שוק האג"ח

בגזרת שוק האג"ח, מדדי איגרות החוב הקונצרניות - תל בונד 20,40,60 ותל בונד שקלי, הוסיפ עד 0.4%. בלטו איגרות החוב של אאורה (סדרות ו' ו-ה') שעלו 9%-14.75% כשהתשואה המקסימלית יורדת ל-90%.

מנגד בלטו איגרות החוב מסדרה א' של גלובל פיננס 5 , שצנחו ב-23%, לתשואה של כ-583%. זאת לאחר שבסוף השבוע האחרון דיווחה בלומברג כי חברת Residential Capital, שמגמבה את תשלום הקרן על האג"ח, עשויה להגיש בקשה להקפאת הליכים. המשקיעים אמורים לקבל בספטמבר הקרוב תשלום קרן וריבית עבור האיגרות.

איגרות החוב הממשלתיות נסחרו ללא מגמה ברורה. אג"ח מסוג שחר (לא צמודה למדד בריבית קבועה) בעלת מח"מ של 10 שנים נסחרה בעלייה של 0.13%, וירדה לתשואה של 5.10%. אג"ח מסוג גליל (צמודה בריבית קבועה) בעלת מח"מ דומה עולה ב-0.2%, כשהתשואה יורדת ל-2.35%.

מלבד הזווית המקומית, המסחר התנהל היום על רקע העלייה במחיר הנפט בעולם והתגברות המתיחות במפרץ הפרסי. ביום חמישי פורסם כי אירן תנותק מרשת מערכות התקשורת הבנקאית העולמית "סוויפט", בצעד שנועד להקשות על סחר הנפט של המדינה. בנוסף, הודיעה ארה"ב בסוף השבוע כי היא מתגברת את כוחותיה במיצרי הורמוז וכי היא ובריטניה פתחו את מאגרי הנפט לשעת חירום. מתחילת השנה, עלו מחירי הנפט ב-17% ל-108 דולר לחבית.

בגזרה האירופית, קרן המטבע הבינלאומית (IMF) אישרה ביום חמישי הלוואה בסך 28 מיליארד יורו (36.6 מיליארד דולר) ליוון, במסגרת חבילת החילוץ השנייה למדינה בשיתוף גוש היורו.

הקרן הודיעה כי תעביר מיידית 1.65 מיליארד יורו ליוון - תשלום ראשון מתוך חבילה שתתפרש על פני 4 שנים. יוון תידרש לעמוד בהתחייבויותיה לרפורמות מרחיקות לכת לשם צמצמום רמות הגירעון והחוב שלה. יוון השלימה ארגון מחדש של חובותיה במסגרתו נדרשו הנושים לספוג "תספורת" משמעותית, ששיעורה בפועל צפוי להיות כ-70%. שבוע המסחר בבורסות אירופה ננעל בעליות שערים קלות - מדד סטוקס 600 עלה ב-11% מתחילת השנה.

מניות בולטות במסחר

בסוף השבוע דיווחה משפחת ברוניצקי, השולטת באורמת תעשיות , כי חתמה על הסכם לשליטה משותפת בחברה עם קרן פימי, קרן פרייבט אקוויטי בבעלותו של ישי דוידי. במסגרת ההסכם מכרה המשפחה 12% ממניות אורמת לידי דוידי תמורת כ-297 מיליון שקל. מדובר על מחיר הנמוך בכ-40 מיליון שקל מהמחיר עליו הוסכם בנובמבר, וזאת כתוצאה מאזהרת הרווח והפרשות שביצעה אורמת במסגרת שנת 2011.

אורמת, שנוסדה על ידי משפחת ברוניצקי, עוסקת בפיתוח וייצור טורבינות כוח להספקת חשמל, פיתוח אנרגיה חלופית ומחזיקה בחברות שונות. כבר היום מחזיקה קרן פימי ב-10.5% ממניות אורמת, כך שכעת היא תגיע לאחזקה של 22.5% מהחברה. אחזקה זו שווה לאחזקתה של משפחת ברוניצקי בחברה, וביחד שתיהן יחזיקו בגרעין שליטה המבוסס על 45% ממניות החברה. העסקה נעשתה לפי מחיר של 21.7 שקל למניה - 33% מעל מחיר אתמול בבורסה.

אפריקה ישראל תעשיות , זרוע התעשייה של קבוצת אפריקה ישראל של לב לבייב, דיווחה הבוקר על תוצאותיה הכספיות לרבעון האחרון של 2011 ולשנה כולה. בשורה העליונה דיווחה אפריקה תעשיות על גידול של 24% בהכנסותיה הרבעוניות לסכום של 641 מיליון שקל, שנבע מגידול במכירות בכלל מגזרי הפעילות של החברה וכן מרכישת פעילויות חדשות.

עוד בקבוצת אפריקה ישראל: אפריקה נכסים הציגה היום הכנסות שנתיות של 498.5 מיליון שקל ב-2011, לאחר שירדו בכ-2% בהשוואה לשנה אשתקד. עם זאת, הרווח השנתי שנבע מפעילותה השוטפת של החברה עלה ב-53% והסתכם ב-262 מיליון שקל. בשורה התחתונה, צימצמה החברה את ההפסד הנקי לבעלי מניותיה מ-4 מיליון שקל בשנת 2010 ל-300 אלף שקל בלבד בשנה הנסקרת.

בסוף השבוע האחרון דיווחה קמן אחזקות , שבשליטת רוני אלרואי - חתנו של יצחק תשובה - כי "נכון למועד דו"ח זה טרם הצליחה לגבש הסכמות עם התאגידים הבנקאיים, וזאת בין היתר בעיקר בשל אי הגעה להסכמה עם אחד מבין התאגידים הבנקאיים, אשר החוב החברה כלפיו הוא בסך כ-60 מיליון שקל, באשר לגובה הפירעון המיידי שייפרע מחובו"

קמן לא ציינה את זהות הבנק, אך ל-TheMarker נודע כי מדובר בבנק לאומי, שאת המגעים מטעמו מנהל משה אינגביר, מנהל אגף אשראים מיוחדים. סך החוב של קבוצת קמן ללאומי מוערך ב-100 מיליון שקל וכולל גם חוב של כ-25 מיליון שקל של חברת גליל תעשיות ושל כ-20 מיליון שקל של קמן סחר.

חברת טבע החלה לשווק את הגרסה הגנרית לתרופה לקספרו (Lexapro), שמיועדת לטיפול בדיכאון עמוק במבוגרים ומתבגרים בני גיל 12 ואילך, וכן לטיפול בהפרעות חרדה. המכירות בארה"ב של התרופה, שמשווקת בידי חברת פורסט (Forest Labs), הסתכמו ב-2.9 מיליארד דולר ב-12 החודשים האחרונים, לפי נתוני סוכנות המחקר הרפואי IMS.

ההאטה היחסית שנרשמה בשוק החיתום בשנת 2011 הגיעה גם לדו"חותיה השנתיים של חברת החיתום פועלים אי.בי.אי. החברה, שמוחזקת על ידי בית ההשקעות אי.בי.אי (34.3%), בנק ה פועלים (19.7%) ורונן צלניר (8.5%), רשמה קיטון של 18% בהכנסות ל-26 מיליון שקל, וירידה של 32% ברווח הנקי ל-10 מיליון שקל. עם זאת, החברה הודיעה על חלוקת דיווידנד בהיקף של 3 מיליון שקל לבעלי המניות, כשיתרת העודפים הניתנים לחלוקה עומדת כעת על 11 מיליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully