וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע המתיחות עם איראן: הדלק צפוי להתייקר ב-10 אגורות באפריל

איתי טרילניק

18.3.2012 / 20:51

בשבוע האחרון גבר הלחץ על איראן, המסרבת להפסיק את פעולות הפיתוח הגרעיני שלה. בפברואר הודיע משרד האנרגיה והמים על עלייה של 38 אגורות במחיר הבנזין המפוקח

על רקע העלייה במתיחות באזור המפרץ הפרסי והעליות במחירי הנפט בעולם לקראת סוף השבוע שעבר, צפויים מחירי הדלק לעלות באפריל. על פי הערכות, מדובר בהתייקרות של כ-10 אגורות לליטר בנזין מהמחיר הנוכחי - 7.74 שקלים לליטר בשירות עצמי.

בשבוע האחרון גבר הלחץ על איראן, המסרבת להפסיק את פעולות הפיתוח הגרעיני שלה. על אמברגו הסחר נוסף בשבוע שעבר גם ניתוקה של המדינה ממערכת סליקת הכספים הבינלאומית SWIFT. כמו כן, פורסם כי ארה"ב הגדילה את יבוא הנפט מסעודיה, בצעד המתפרש על ידי חלק מהגורמים בשווקים כהכנה לתקיפה או לסנקציות ממושכות.

החשש מפני מלחמה באזור, העלולה לשבש את תנועת מיכליות הנפט באזור המפרץ הפרסי ומיצרי הורמוז, הוא אחד הגורמים לעליית המחירים בעולם. עם עליית מחירי הנפט בעולם, עלו בישראל מחירי הדלק בחודשים האחרונים.

בסוף פברואר הודיע משרד האנרגיה והמים על עלייה של 38 אגורות במחיר הבנזין המפוקח, המחושב על פי מחירי הדלק באירופה. הייקור היה מביא את המחיר לליטר אל מעל ל-8 שקלים לליטר בשירות מלא.

העלייה הצפויה עוררה מחאות בציבור והגיעה גם לכנסת. לפיכך, התערב ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והוריד ערב הייקור את המיסוי על הבנזין ב-10 אגורות. זאת, למרות הצהרות קודמות של שר האוצר ומנכ"ל משרד האוצר כי לא ישונה המיסוי על הדלק. "המדינה אינה שולטת על מחיר הנפט בעולם, אבל אנו לא חייבים לגבות תוספת מס על כל העלאת מחיר", אמר אז נתניהו.

תרגיל של צבא אירן, מיצרי הורומוז, דצמבר 2011. AP
החשש מפני מלחמה באזור, העלולה לשבש את תנועת מיכליות הנפט באזור המפרץ הפרסי ומיצרי הורמוז, הוא אחד הגורמים לעליית המחירים בעולם/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully