וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה ההצבעה על רפורמת התכנון והבנייה

19.3.2012 / 10:17

ישראל ביתנו דורשת כי קריטריון כושר ההשתכרות יופיע ברפורמה כאחד התנאים לזכאות לדיור וכתוצאה מכך מתעכבת ההצבעה

הדיונים לאישור בכנסת הרפורמה בחוק התכנון והבנייה ("רפורמת המרפסות") שהיו אמורים להתקיים הבוקר נדחו. זאת, בעקבות התנגדות ישראל ביתנו שדרשה כי קריטריון כושר ההשתכרות יופיע ברפורמה כאחד התנאים לזכאות לדיור.

אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו) אמר הבוקר לגל"צ: "ייתכן כי מישהו בממשלה מנסה לעוות את התמונה. תמכנו בנושא דיור בר השגה, כי קריטריון כושר ההשתכרות כן מופיע שם. ברגע שכושר השתכרות יופיע, אין לנו בעיה - אז אנחנו שותפים בכירים להחלטה. לא יכול להיות שמי שנשוי 7 שנים בגיל 25 מקבל נקודות זכאות ואנשים שעובדים ומשלמים מס הכנסה לא מקבלים אף נקודת ביטוי. אחננו מייצגים בעצם את הקבוצה הכי מקופחת בחברה".

ח"כ אבישי ברוורמן, נציג סיעת העבודה בדיוני הוועדה המשותפת, אמר על ההחלטה לדחות את הדיונים ברפורמה: "אני תומך בדרישת ישראל ביתנו להכללת מיצוי כושר ההשתכרות בקריטריונים לדיור בר השגה, אך גם אם דרישתם תתקבל, לא נתמוך ברפורמה זו - הרצופה בכשלים רבים".

"המשבר עם ישראל ביתנו נמשך, הדיונים נדחו, אך המכשולים הרבים בחוק התכנון והבנייה נותרו בעינם. בין אם דרישות ישראל ביתנו יתקבלו ובין אם לא, החוק יישאר מסורבל, יסבך את מבנה הוועדות, ישמיט את מערך האיזונים והבלמים הרצוי, ייצור אפליה מסוכנת בין רשויות חזקות וחלשות, ויביא לעליית מחירי הדיור".

"במקום להתמקד בנושא קריטריון הזכאות לדיור בר השגה, חשוב ככל שיהיה, אני קורא לראש הממשלה בנימין נתניהו לפתוח מחדש את הרפורמה במלואה. כרגע המשבר הוא עם ישראל ביתנו. בהמשך, יהיו אלה ראשי הערים, המועצות המקומיות וארגוני הסביבה. בסוף התהליך יהיו חסרי הדיור ומעמד הביניים שלא יקבלו דירות בהישג ידם".

השר אריאל אטיאס טוען שהוא עוזר למעמד המדוכא והמקופח

"המעמד המקופח פה באמת הוא מעמד הביניים, שעובד, משלם מסים ועושה מילואים. לא יכול להיות שזוג אנשים שעובדים 7 שנים לא מקבלים אף נקודה, וזוג שהתחתן בגיל 18 ונשוי 7 שנים בגיל 25 מקבל מבלי לעבוד".

האם אתה אומר בעצם - שהשר אטיאס דואג למצביעיו - שהקריטריונים יסייעו יותר לחרדים, מצביעי ש"ס?

"אני אומר שהקריטריונים הם לא נכונים ולא צודקים. אין סיבה שהחלטה כה חשובה תשאר אצלם בידיים. מי שלא שירת בצבא, אלא התחתן בגיל 18 קיבל את נקודות הזיכוי בגיל 25. אנחנו שותפים נאמנים כשאנחנו חלק מההחלטה והדיונים, אבל אנחנו רוצים להיות שותפים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully