וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי הודעה מוקדמת: מחיר הבולים עלה ב-17%

אמיתי זיו

19.3.2012 / 12:33

משרדי האוצר והתקשורת החליטו להעלות את מחיר הבולים מ-1.70 שקל לשני שקלים. ככל הנראה לחצה חברת הדואר להעלות את המחיר עקב המשבר הכלכלי איתו היא מתמודדת

ביום חמישי האחרון, בלי הודעה לעיתונות ובלי דיון ציבורי, החליטו משרדי האוצר והתקשורת להעלות את מחיר הבול בישראל. הבול יעלה מעתה 2 שקל מול המחיר הקודם: 1.70 שקל - עלייה של 17%.

מכיוון שלא ניתנו הסברים רשמיים, אפשר רק להעריך מה עמד מאחורי המהלך. ראשית, מחיר הבול לא עודכן, מלבד הצמדה למדד כבר מספר שנים. שנית, חברת דואר ישראל נמצאת בקשיים כספיים. בראיון ל- TheMarker, הזהיר המנכ"ל חיים אלמוזנינו מפני "פשיטת רגל" של החברה.

לבסוף, החברה לחצה על משרדי הממשלה ומסרה לה עבודה כלכלית שביצעה חברת גיזה-זינגר-אבן ובה נטען כי הבול היום הוא מוצר במחיר הפסדי שעלותו אמורה להיות 2.20 שקל. נראה שהלחץ הצליח.

בהקשר למחיר הבול, מסר המנכ"ל: "מחיר הבול נמוך מדי. עליית מחיר הבול תפגע במשפחה ממוצעת ב-1.40 שקלים בחודש. אך אם מעלים את מחירי החשמל שלוש פעמים בחצי שנה, וזה משפיע על כל משפחה במאות שקלים, מתייחסים לזה כמו גזרה משמים".

הדואר מעביר בלילה כ-2 מיליון מכתבים בישראל, כך שעליית מחירו תיצור תוספת הכנסה לחברה של עשרות מיליוני שקל בשנה. דרישות הדואר מהממשלה לא מסתיימות בהעלאת מחיר הבול, אלא נוגעות גם למימון תכנית פרישת עובדים, הקלה בתנאי מסירת הדואר הפרטי והקלה בהגבלות על החברה בתחום הדואר הכמותי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully