וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלייה בייצור הנפט הסעודי בולמת את מחירי הנפט

נדן פלדמן

19.3.2012 / 14:04

אחרי מספר ימים בהם עלה מחיר הנפט על רקע המשבר המחריף מול אירן נבלמו העליות כאשר חבית נפט מסוג ברנט נסחרת ברמה של 125 דולר לחבית

מחירי הנפט מתייצבים היום לאחר מספר ימי מסחר שאופיינו בעליות חדות, על רקע החרפת המשבר מול אירן ובעקבות ניתוקה מרשת מערכות הסליקה הבינלאומית "סוויפט", בצעד שצפוי להערים קשיים על המדינה לסחור בנפט ובסחורות אחרות.

הנפט מסוג ברנט, הנסחר בלונדון ומושפע יותר מההתרחשויות במזרח התיכון, נחלש היום ב-0.5% ונסחר ברמות של 125 דולר לחבית, לאחר שאמש נסחר בשיא של 126 דולר לחבית - רמתו הגבוהה ביותר מאז יולי 2008, ערב המשבר הפיננסי העולמי. החוזים על הנפט מסוג טקסס מתוק הנסחר בוול סטריט מתייצבים על מחיר 107 דולר לחבית, ירידה של 3 דולר לעומת הרמה הגבוהה ביותר השנה, שנקבעה ב-24 בפברואר.

למרות החמרת הסנקציות הכלכליות על אירן והתגברות החששות מפני תקיפה צבאית של ישראל או ארה"ב, הנפט מתייצב הודות להגברת הייצור מצד סעודיה והדיווח על תכניותיה של עירק להרחיב את היקפי יצוא הנפט הגולמי.

אמש דווח כי אספקת הנפט הסעודית לארה"ב טיפסה בהדרגה ב-25% לרמתה הגבוהה ביותר מאז אמצע 2008, לפי נתוני ממשלת ארה"ב. ייצוא הנפט של סעודיה עומד כיום על 143,000 חביות ביום.

דובר ממשלת עירק הודיע אמש כי ארצו מחזיקה בתכניות מגירה להתמודדות עם ייצוא הנפט מהמדינה, למקרה שאיראן תסגור את מיצרי הורמוז, דרכם עוברת 40% מאספקת הנפט העולמית.

  • עוד באותו נושא:
  • נפט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully