וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השפעת המחאה? ירידה ברכישת מוצרים ב-2012

עדי דברת-מזריץ

19.3.2012 / 14:31

מספר המוצרים שרכשו הישראלים בסופרמרקטים בחודשים ינואר פברואר היה קטן ב-1.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הירידה הגדולה ביותר נרשמה במשקאות ומוצרי טיפוח

ברוח המחאה החברתית? אנשים קנו פחות מוצרים בסופרמרקטים מתחילת 2012 - כך עולה מנתוני חברת נילסן שבודקת את שוק מוצרי הצריכה (מזון, משקאות, טיפוח הפרט ומוצרים לבית).

מספר המוצרים שנרכשו בחודשים ינואר פברואר היה קטן ב-1.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. בכלל השנה האחרונה הקיטון בכמות המוצרים שנקנו היה מתון יותר ועמד על 0.6%.

הירידה העיקרית בכמות המוצרים שנרכשו מתחילת השנה היתה במשקאות (ירידה של 7.6%). אנשים קנו בעיקר פחות משקאות הנחשבים יקרים יחסית כמו משקאות אנרגיה, משקאות חריפים ובירות. בנוסף, גם כמות מוצרי טיפוח הפרט שנרכשו היתה קטנה ב-2.4% מתחילת השנה.

במקביל, ניכרת האטה בצריכה גם במכירות הכספיות (סך הכסף ששולם בקופות). מהנתונים עולה כי סך המכירות הכספיות של שוק מוצרי הצריכה גדל בינואר-פברואר ב-1.8% לעומת ינואר פברואר 2010. זאת לעומת גידול חד יותר של 2.3% בשנה האחרונה.

נראה כי גם להאטה במכירות הכספיות אחראית בעיקר ההאטה של מכירות שוק המשקאות בחודשים האחרונים - גידול של 0.2% בלבד מתחילת השנה לעומת 2.2% בשנה האחרונה. האטה בצמיחה ניכרת גם בתחם המזון - 1.8% מתחילת השנה לעומת 2.6% בשנה האחרונה.

למרות המחאה, אנחנו ממשיכים לשלם יותר - מחיר הקנייה (המחיר אותו שילמנו בקופה) עלה באופן הדרגתי מחודש דצמבר 2011 לחודש ינואר 2012 ורשם עלייה נוספת בחודש פברואר. אולם אם מסתכלים על החודשים האחרונים קיים קיבעון יחסית במחיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully