וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם נסגר בירידות קלות

דרור רייך

19.3.2012 / 17:04

אחרי ראלי של 10 ימים גרמו מימושים במניות הבנקים לירידות במניותיהן. מדד ת"א 25 ירד ב-0.35% ומדד ת"א 100 איבד 0.15% מערכו

יום במסחר באחד העם נחתם בירידות שערים קלות.

מדד תל אביב 25 ירד ב-0.35%, מדד תל אביב 100 איבד 0.15%, מדד ת"א בנקים השיל 0.15% מערכו ומדד הנדל"ן ירד ב-0.5%. מדד התל בונד 20 נחתם בירידות של 0.15%.

בגזרת המניות, בעקבות מימושים לאחר ראלי של 10% משבוע שעבר לאחר הודעתו של המפקח על הבנקים בנושא הלימות ההון. בולטות בירידות דיסקונט עם ירידה של 1.1% ופועלים עם ירידה של 1.2%. גם בסלקום ובפרטנר נרשמו ירידות של 1.5% ו-3.3% בהתאמה, לאחר השמועות אמש כי סבן מתכונן לרכוש את אחת מחברות הללו.

עוד בגזרת הירידות אפריקה של לב לבייב עם ירידה של 1.95% ושמן נפט וגז עם ירידה של 2.4%.

בולטות בעליות מניות אורמת עם זינוק של 3.3%, רציו עלתה ב-2.9% בעקבות הודעות שונות כי תוך שבועיים צפויות השותפות ב'לוויתן' לדווח על תוצאות הקידוח לשכבות הנפט. טאואר הדואלית עלתה ב-1.2% וחבס לאחר פרסום הדוחות הבוקר הוסיפה 5.6% לערכה.

בשוק הסולידי אגרת החוב של סקיילקס מסדרה ד' השילה עוד 2% מערכה ונסחרת בתשואה של 19.6%.

ערן ליאור, משווק השקעות ממיטב טרייד התייחס ליום המסחר ומסר כי "המסחר מתנהל היום במגמה מעורבת, לאחר שבימים האחרונים המסחר התנהל במגמה חיובית מלווה במחזורי מסחר גבוהים מהממוצע אליו הורגלנו בחודשים האחרונים, זאת ,בעקבות ההודעה של המפקח הבנקים על יעדי הלימות ההון של הבנקים.

עוד הוסיף ליאור ואמר כי "המשקיעים מחפשים עוד חדשות חיוביות על מנת להמשיך במגמה שהחלה.מניית רציו מרכזת עניין תוך ציפייה לתוצאות מקידוח לוויתן שאמורות להתפרסם בשבועות הקרובים. צריך לעקוב אחרי מניות הבנקים בתקופה הקרובה אם הן מצליחות לשמור על הסנטימנט החיובי שאפיינה אותן בימים האחרונים, ולמשוך את המדדים קדימה.

הבורסה לני"ע בתל אביב הכריזה אתמול על מינויי שני סמנכ"לים חדשים, כחלק ממהלך פיצול מחלקת המסחר והמסלקות. בעקבות חשיפת TheMarker בוטל מינויו המתוכנן של הסמנכ"ל השלישי במספר - יצחק (איצ'ה) ניסן, המכהן כיועץ מיוחד למנכ"לית הבורסה, אסתר לבנון. מהלך מינוי שלושת הסמנ"כלים אמור היה לעלות לבורסה 4 מיליון שקל בשנה.

שני הסמנכ"לים החדשים ימלאו את מקומה של רינה שפיר שעזבה את תפקידה בדצמבר 2011, וכיהנה כראש מחלקת המסחר והמסלקות. במקומה מונה רובי גולדברג לראש מחלקת המסחר, ואורלי גרינפלד לראש מחלקת המסלקות.

נתוני המקרו בישראל

במהלך 2011 חלה הרעה של 6.7% במדד תנאי סחר חוץ של המשק, כתוצאה מהעלייה הבולטת בממדי היבוא לעומת מדדי היצוא. כך עולה מנתונים שפירסמה האתמול הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (הלמ"ס).

מדד תנאי הסחר הינו היחס שבין השינוי במחירי יצוא הסחורות, לבין השינוי במחירי היבוא. כך, שבשנה הנסקרת חלה התייקרות ניכרת יותר של מוצרים מיובאים מאשר של מוצרים מיוצאים - בהמשך להרעה של 4.4% במדד בשנת 2010, ומה שמרחיב עוד יותר את הגירעון המסחרי של ישראל.

האיום האירני בעיני הכלכלנים בעולם

"הסיכון הגדול ביותר לכלכלה העולמית כיום, הוא זינוק במחירי הנפט בעקבות המתיחות במזרח התיכון", אמר הכלכלן נוריאל רוביני, שזכה לכינוי "ד"ר דום" בשל תחזיותיו הפסימיות לאורך השנים.

לדברי רוביני, סיכון זה גדול בהרבה מהתפרצות מחודשת של משבר החובות בגוש היורו, האטה גדולה מהצפוי בסין והאטה מחודשת בצמיחה הכלכלית של ארה"ב. "אין סיכון חמור יותר מאש זינוק נוסף במחירי הנפט", כתב רוביני בטור ב"פרוג'קט סינדיקט", בהערכתו את השפעת מחירי הנפט על הכלכלה העולמית.

"הסיבה לזינוק האחרון במחירי הנפט היא פחד. לא רק שתפוקת הנפט העולמית גבוהה כיום, אלא הביקוש בארה"ב ובאירופה ירד באחרונה. עם זאת, החשש מעימות צבאי בין ישראל לאירן יצר 'פרמיית פחד'", כתב רוביני.

מניות במרכז

המשך מסירת הבתים בפרויקטי הנדל"ן רוטשילד 1 ומגדלי YOO תל אביב סייעו לחבס השקעות, חברת הנדל"ן שבשליטת משפחת חבס, לסיים את שנת 2011 ברווח נקי של 64 מיליון שקל. מדובר בירידה של 40% לעומת שנה שעברה. הכנסות החברה הסתכמו בכ-147 מיליון שקל – ירידה של 82% לעומת הכנסות של כ-840.7 מיליון שקל ב-2010. הירידות הן רווח ובהכנסות נובעות מכך שהחברה הכירה במרבית הכנסותיה מפרויקטי הנדל"ן היוקרתיים כבר שבשנה שעברה.

כלכלית ירושלים - מגמת המימושים של אליעזר פישמן, שנועדה להוריד את יחס החוב למאזן של הקבוצה ממשיכה. אתמול הודיעה כלכלית כי חברה בת, המוחזקת על ידה ועל ידי דרבן (95%), חתמה על מזכר הבנות למכירת אחזקותיה במגדל משרדים במונטריאול (Place Montreal) בתמורה ל-85.2 מיליון שקל. שתי החברות מחזיקות יחדיו בכ-20% מהמגדל, כאשר שווי הנכס המוחזק על ידי כלכלית בכ-10% רשום בספרים נכון לשנת 2010 בכ-40 מיליון שקל.

קליל , יצרנית מערכות אלומיניום לבנייה ולתעשייה מקומית בעיקר, שבשליטת צור דבוש (55%) - שותפו העסקי של נוחי דנקנר בחברת אחזקות גנדן, פירסמה אתמול את דו"חותיה הכספיים השנתיים. החברה הציגה עליה של 6.4% בהכנסותיה השנתיות לעומת התקופה אשתקד לסך 337 מיליון שקל.

המנהלים ומורשי החתימה בבנק ה בינלאומי לא יקבלו ב-1 באפריל הקרוב את תוספת השכר הדיפרנציאלית, בשיעור של 5.8% בממוצע. התוספת היא בעישור גבוה יותר לעובדים שפיריונם גבוה, לעומת תוספת נמוכה יותר לעובדים שביצועיהם מתחת לרף שנקבע. הסיבה לאי תשלום התוספת נובעת מפסק דין שקיבל בבית הדין לעבודה בתל אביב, בעקבות תביעה שהנהלת הבינלאומי הגישה נגד ועד המנהלים ומורשי החתימה, המייצג את 800 העובדים בדרגות הבכירות של הבנק.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully