וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל וגרמניה במגעים להגברת הטיסות ביניהן

זוהר בלומנקרנץ

19.3.2012 / 17:34

השיחות מתקיימות בנפרד בנפרד משיחות על ההסכם החדש בין ישראל לאיחוד האירופי. כיום כל מדינה יכולה לבצע 30 טיסות קו לשבוע בין שתי המדינות

ישראל וגרמניה, בשיתוף חברות התעופה, מנהלות מגעים להגדלת היקף התעופה בין שתי המדינות כבר מעונת הקיץ הקרובה, בנפרד משיחות על הסכם תעופה חדש בין ישראל לאיחוד האירופי, שיחלו מחר (ג') על הסכם תעופה חדש שנועד לפתוח את השמיים לתחרות.

עפ"י הסכם התעופה הקיים עתה בין ישראל לגרמניה, רשאית כל מדינה לבצע 30 טיסות קו לשבוע בין שתי המדינות. מכסת טיסות זו מנוצלת היום במלואה ע"י חברות התעופה של כל אחת משתי המדינות.

לנוכח פתיחתו מיוני של שדה תעופה חדש בברלין מחד, וחנוכת מסלול טיסה נוסף בשדה התעופה של פרנקפורט מאידך, מעוניינות חברות תעופה משתי המדינות, להגדיל את מספר הטיסות השבועי בין ישראל לגרמניה.

כך לדוגמה, חברת לופטהנזה מעוניינת להוסיף שתי טיסות קו שבועיות מנמל האוויר החדש של בררלין ואילו חברת אל על קיבלה זמני פעילות חדשים (סלוטס) נוספים בשדה התעופה של פרנקפורט אשר משפרים את כושר התחרות שלה.

הכוונה להגדיל את מספר הטיסות השבועי המותר ל-40-35 טיסות קו סדיר, לכל אחת משתי המדינות. עפ"י נתוני רשות שדות התעופה (רש"ת) טסו כ-50 אלף נוסעים בינואר - פברואר השנה מנתב"ג לפרנקפורט וממנה - ירידה של 2.95% לעומת ינואר - פברואר 2011.

לשדה התעופה בברלין (שונפלד) טסו כ-13.7 אלף נוסעים בינואר - פברואר השנה - גידול של כ-4% ואילו לשדה התעופה השני בברלין (טיגל) טסו 8,611 נוסעים בינואר - פברואר השנה - גידול של 16.7% לעומת החודשיים הראשונים של 2001.

בסך הכל טסו מישראל לגרמניה כ-122.9 אלף נוסעים בינואר - פברואר השנה - ירידה של 1.2% לעומת ינואר - פברואר 2011. גרמניה תופסת את המקום השני, אחרי ארה"ב עם המספר הגבוה ביותר של נוסעים מנתב"ג וממנה בינואר - פברואר 2012.

  • עוד באותו נושא:
  • גרמניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully