וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר מינויו של עמוס שפירא לנשיא אוניברסיטת חיפה

ליאור דטל

19.3.2012 / 20:28

ההחלטה למנות לתפקיד את מנכ"ל סלקום לשעבר - איש עסקים ללא רקע אקדמי - עוררה ביקורת בין כתלי המוסד

הוועד המנהל של אוניברסיטת חיפה אישר היום את מינויו של עמוס שפירא, מנכ"ל סלקום לשעבר, לתפקיד נשיא אוניברסיטת חיפה. שפירא יחליף באוקטובר הקרוב את נשיאה הנוכחי של האוניברסיטה, פרופ' אהרון בן זאב. שפירא נבחר בתחילת החודש לתפקיד על ידי ועדת החיפוש שהוקמה באוניברסיטה בראשות עמי איילון, המכהן כיו"ר הוועד המנהל באוניברסיטה שאישר את המינוי היום. מינויו של שפירא עתיד להיות מאושרר על ידי חבר הנאמנים של האוניברסיטה.

ההחלטה למנות את שפירא עוררה ביקורת בין כותלי האוניברסיטה ובאקדמיה בכלל בשל הבחירה באיש עסקים ללא רקע אקדמי לתפקיד הנשיא. יו"ר חבר הנאמנים של האוניברסיטה, ליאון צ'רני אף התריע את איילון כי הוא מתנגד לבחירה בשפירא לתפקיד, אך לאחר מכן חזר בו.

בנוסף לשפירא בחנה ועדת החיפוש את מועמדתם של פרופ' יוסי בן ארצי, פרופ' נאווה בן צבי נשיאת מכללת הדסה הפורשת, ופרופ' דני וייס מהטכניון. הוועדה הציעה את התפקיד גם לפרופ' שלמה מור יוסף, מנכ"ל בית החולים הדסה לשעבר שלאחרונה נבחר לתפקיד מנכ"ל הביטוח הלאומי ולפרופ' עליזה שנהר שסירבו להתמודד על התפקיד.

שפירא מכהן כיום כנשיא אגודת הידידים של אוניברסיטת תל אביב, בה הוביל את אמנת המעסיקים למען החינוך האקדמי, שקראה לחברות המובילות להעסיק את בוגרי מדעי הרוח והמדעים המדויקים, ומתבטא רבות בנושאי חינוך והשכלה. הוא בעל תואר ראשון בכלכלה מאוניברסיטת חיפה ותואר שני בניהול תעשייתי מהטכניון. עם מינויו מסר כי "אוניברסיטת חיפה העניקה לי היום זכות גדולה - לתרום מניסיוני ויכולתי לחינוך וההשכלה של הדור הצעיר ואני מודה לחברי הוועד המנהל על האמון שנתנו בי".

איילון מסר כי ""אנחנו שמחים על הבחירה ובטוחים שעמוס שפירא ימשיך ויקדם את אוניברסיטת חיפה לעבר היעד המרכזי שלה - המצוינות האקדמית. יכולות הניהול המוכחות שלו, יחד עם התשוקה שהוא מראה לנושא החינוך וההשכלה הגבוהה, הם המתכון הנכון להצלחה של כולנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully