וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: S&P 500 ברמתו הגבוהה זה 4 שנים

אורן פרוינד

19.3.2012 / 23:12

נסגר ברמה של 1407 נקודות. נאסד"ק עלה ב-0.75%. מניית אפל הוסיפה 2.4% על רקע ההודעה על חלוקת הדיבידנד

בורסות וול סטריט המשיכו במגמה החיובית של השבוע שעבר ורשמו עליות שערים במדדים המובילים. מדד S&P 500, שחצה בשבוע שעבר את רמת ה-1400 נקודות, המשיך להתחזק גם הערב ל- 1407 נקודות, רמה הגבוהה ביותר מאז מאי 2008.
ברקע המסחר היו אזהרות בדבר החרפת המשבר בפורטוגל, מחירי הנפט שמתייצבים היום לאחר מספר ימי מסחר של עליות חדות, וחברת אפל שהודיעה על חלוקת דיבידנד של 2.65 דולר למניה לראשונה זה 17 שנים.

מדד S&P 500 נסגר בעלייה של 0.4% לרמה של 1409.75 נקודות, הגבוהה מאז מאי 2008. דאו ג'ונס נחתם בעלייה מתונה של 0.05% ונאסד"ק הוסיף 0.75% לערכו. מניית אפל הוסיפה 2.4% על רקע ההודעה על חלוקת הדיבידנד.

"אנחנו רואים ראלי לא ייאמן בשוק, ועם זאת השוק שאנן בצורה שלא תיאמן. לא ראינו אופטימיות כזו הרבה זמן", אמר רנדי פרדריק, מנהל מסחר ונגזרים במרכז שוואב למחקר פיננסי באוסטין שבטקסס, לרויטרס.

אזהרות לגבי החרפת המשבר בפורטוגל

מנכ"ל קרן פימקו מוחמד אל עריאן מזהיר היום מפני החרפת המשבר בפורטוגל, ומעריך כי עתידה יהיה דומה לזה של יוון. "כן, לצערי הרב פורטוגל תהפוך למהדורה נוספת של יוון עד סוף השנה" אמר אל עריאן בראיון שהעניק לדר שפיגל. אל עריאן הוסיף כי לדעתו חבילת החילוץ שקיבלה פורטוגל לא היתה מספקת, וכי היא תזדקק לסיוע נוסף.

"אני צופה ויכוח רציני בין האיחוד, קרן המטבע והבנק המרכזי של אירופה בנוגע לחלוקה הפנימית של כספי הסיוע הבא לפורטוגל", אמר. "ואז השווקים הבינלאומיים ייכנסו שוב ללחץ כי הם חוששים מהשתתפות של המגזר הפרטי הפיננסי".

מחירי הנפט בעולם מתייצבים

מחירי הנפט בעולם מתייצבים היום לאחר מספר ימי מסחר שאופיינו בעליות חדות, על רקע החרפת המשבר מול איראן ובעקבות ניתוקה מרשת מערכות הסליקה הבינלאומית "סוויפט", בצעד שצפוי להערים קשיים על המדינה לסחור בנפט ובסחורות אחרות.

הנפט מסוג ברנט, הנסחר בלונדון ומושפע יותר מההתרחשויות במזרח התיכון, נחלש היום ב-0.5% ונסחר ברמות של 125 דולר לחבית, לאחר שאמש נסחר בשיא של 126 דולר לחבית - רמתו הגבוהה ביותר מאז יולי 2008, ערב המשבר הפיננסי העולמי.

החוזים על הנפט מסוג טקסס מתוק הנסחר בוול סטריט מתייצבים על מחיר 107 דולר לחבית, ירידה של 3 דולר לעומת הרמה הגבוהה ביותר השנה, שנקבעה ב-24 בפברואר.

שאננות באירופה

ראש ממשלת איטליה, מריו מונטי, צפוי להיפגש השבוע עם איגודי העובדים לקראת רפורמות שהוא מתכנן בחוקי העבודה, ומעוניין להגיע להסכם עימם כבר השבוע. במקביל, הזהירה אתמול יו"ר קרן המטבע הבינלאומית (IMF), כריסטין לגארד, מפני שאננות לאחר אישור חבילת הסיוע ליוון.

"האופטימיות לא צריכה להעניק לנו תחושת בטחון כוזבת", אמרה לגארד נאום בבייג'ין אתמול. "איננו יכולים לחזור למצב של עסקים כרגיל", הוסיפה, וציינה את עליית מחירי הנפט, רמות החוב שנותרו גבוהות, והאפשרות להאטה בצמיחה הכלכלית בשווקים מתעוררים כסיכונים נמשכים לכלכלה העולמית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

מניות במרכז המסחר

ענקית הטכנולוגיה אפל הודיעה היום כי תחזור לחלק דיווידנד רבעוני של 2.65 דולר למניה במהלך הרבעון הרביעי של השנה הנוכחית, 17 שנה לאחר הפעם האחרונה שבה חילקה החברה דיווידנד. החברה אמרה גם כי תתחיל ברכישה חוזרת של מניות בשווי 10 מיליארד דולר החל מ-30 בספטמבר.

"השתמשנו בחלק מהמזומנים שלנו להשקעות גדולות בעסקינו באמצעות מחקר ופיתוח, רכישות, פתיחת חנויות חדשות, תשלומים אסטרטגיים והוצאות על שרשרת האספקה שלנו, ובניית תשתיות. תראו יותר מכל אלה בעתיד", אמר טים קוק, מנכ"ל אפל. "גם עם ההשקעות האלה, נוכל לשמור על מאגר התחמושת שלנו להזדמנויות אסטרטגיות ויהיו לנו מספיק מזומנים לניהול עסקינו. לכן אנחנו יוזמים חלוקת דיווידנד ותוכנית לרכישה חוזרת של מניות". לחברה 932.2 מיליון מניות נכון לסוף 2011.

מניית חברת השילוח הגדולה בעולם, UPS, תרכז עניין לאחר שהודיעה היום כי חתמה על מזכר הבנות לרכישת TNT EXPRESS, חברת שילוח הולנדית, תמורת 6.85 מיליארד דולר. UPS תשלם 9.5 יורו למניה במזומן עבור חברת המשלוחים השנייה בגודלה באירופה, זאת לעומת ההצעה הקודמת שעמדה על 9 יורו למניה.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully