וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוזי דיין: "ניגוד עניינים בדירקטוריון הפיס"

אורה קורן

20.3.2012 / 8:44

במכתב ששיגר ליועץ המשפטי לממשלה טוען יו"ר מפעל הפיס עוזי דיין כי דירקטורים במפעל הפיס פועלים להוצאת מכרזי מיחשוב מהמפעל ולהעבירם למרכז השלטון המקומי.

יו"ר מפעל הפיס, עוזי דיין, שיגר אתמול מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שבו ביקש ממנו לבדוק התנהלות של דירקטורים במפעל הפיס, הפועלים להוצאת מכרזי מיחשוב מהמפעל ולהעבירם למרכז השלטון המקומי.

ב-2011 הסתכמו מכרזים אלה בכ-450 מיליון שקל. בתחילת השבוע שיגר דיין מכתב באותו עניין לממונה על ההגבלים העסקיים בבקשה לבדוק אם דרישת מרכז השלטון המקומי לקבל את כל מכרזי המחשבים אינה מנוגדת לחוק ההגבלים העסקיים.

בפנייה לווינשטיין ציין דיין כי כמה נבחרי ציבור המכהנים כדירקטורים במפעל הפיס מבקשים לפגוע ברשויות שעליהן הם מופקדים, בכך שהם מונעים ממפעל הפיס להעניק ציוד מחשוב עבור הרשויות במחיר מוזל. בנוסף, כדירקטורים בחברה הפועלת בהיתר משרד האוצר, החייבים בחובת אמונים לחברה, הם מבקשים להוציא מהחברה פעילות חשובה ובכך, לכאורה, חוטאים לתפקידם כדירקטורים.

פניית דיין מתייחסת למכתב שקיבל לפני כחודש משלמה בוחבוט, יו"ר מרכז השלטון המקומי, שעליו חתומים דירקטורים נוספים במפעל הפיס, חלקם ראשי עיריות. במכתב נדרש מפעל הפיס שלא לחדש את המכרז לרכישת מחשבים למוסדות חינוך ולהשאירו לחברה למשק וכלכלה (משכ"ל), חברה בת של מרכז השלטון המקומי. לטענתם, מפעל הפיס הוא גוף מתקצב ואין סיבה שיפעל כנותן שירות. משכ"ל מעניקה שירותים לרשויות מקומיות.

בשבוע שעבר חזר בו זידאן כעביה, יו"ר המועצה המקומית כעביה טבאש מחתימתו על המכתב. במכתב נוסף ציין כי לאחר בדיקה התברר שיש שביעות רצון מהפעילות.

על רוב המכרזים ברשויות המקומיות אחראית משכ"ל. על פי מקורבים לפיס, החברה גובה כ-6% מכל מכרז לתפעול המנגנון שלה. יוצא דופן הוא המכרז לרכישת ציוד מחשבים עבור רשויות מקומיות, המתבצע על ידי מפעל הפיס בתיאום עם משרד החינוך מ-1989. ב-2011 החליטה משכ"ל להיכנס לתחום ופירסמה מכרז דומה לזה של מפעל הפיס. על פי מקורבים למפעל הפיס, בדיקה שערך משרד החינוך העלתה, כי מחירי מכרזי מפעל הפיס היו זולים בשיעור של 15%-20% ממכרזי משכ"ל.

על פי נתוני משרד החינוך, ב-2011 ניתנו 670 הרשאות לבתי ספר לרכישת מחשבים. 211 מומשו במכרזי משכ"ל ו-428 במכרזי מפעל הפיס. 31 מומשו במכרז עצמי של הרשות המקומית. בחישוב הפרשי מחיר ועמלת משכ"ל של 6% הוערך החיסכון לרשויות במכרזי מפעל הפיס ביותר מ-40 מיליון שקל.

שיגור המכתבים החל לקראת חידוש מכרזי מפעל הפיס לרכישת ציוד מחשבים. המכתבים הם חלק ממאבק בין דיין לדירקטורים במפעל הפיס, בראשם בוחבוט, המעוניינים במינוי ג'קי ואקים למנכ"ל המפעל. מקורבים למפעל הפיס הביעו חשש, כי המאבקים הם חלק מניסיון של קבוצת דירקטורים להשתלט על כספי הפיס ומשכ"ל. בוחבוט הכחיש את הדברים והשיב, כי הוא פועל לטובת התושבים בלבד.

ממרכז השלטון המקומי נמסר כי "בניגוד לעוזי דיין שחורג מכל מינהל תקין, ביקשו החברים לקיים דיון מסודר ורציני כדי להעמיק בנושא טרם קבלת החלטות. דיין נתון בהיסטריה וצריך ליטול מהר את סמכויותיו כשלב ראשון לפני הדחתו מהתפקיד".

אתמול שיגר בוחבוט מכתב לדיין עם העתקים לראש הממשלה, בנימין נתניהו ולבכירים נוספים בו מתח ביקורת על תיפקודו של דיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully