וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלקום גייסה מיליארד שקל בהנפקת אג"ח

ערן אזרן

20.3.2012 / 10:37

חברת הסלולר השלימה את השלב הציבורי של גיוס החוב. הונפקו שתי סדרות אג"ח חדשות - סדרה אחת שקלית והשנייה צמודה

חברת התקשורת הישראלית סלקום, מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, השלימה אמש (א') את השלב הציבורי בגיוס חוב בהיקף של כמיליארד שקל. החברה הנפיקה שתי סדרות חדשות של איגרות חוב שזכו לדירוג AA מידי מעלות. האיגרות הוצעו במח"מ של כ-5 שנים ובתשואה של 7.2% לסדרה השקלית, ו-5.2% לצמודה. ההנפקה זכתה לביקושים של 1.9 מיליארד שקל.

סלקום הנפיקה שתי סדרות של איגרות חוב - שקלית וצמודה. איגרות החוב השקליות, סדרה ז', הוצעו במח"מ (זמן ממוצע להחזר החוב) של 5 שנים ובתשואה אפקטיבית של 7.2%. האיגרות הצמודות (סדרה ו') הוצעו במח"מ של 5.7 שנים ובתשואה אפקטיבית של 5.2%. מדובר על מרווחים של 3.2%-3.7% מעל איגרות חוב ממשלתיות בעלות מח"מ ותנאים דומים.

במסגרת הגיוס, זכתה סלקום שמנוהלת על ידי ניר שטרן, לביקושי יתר של כ-900 מיליון שקל מל היקף ההנפקה המתוכנן. בסופו של דבר, גייסה החברה 714.8 מיליון שקל באמצעות סדרה הצמודה ו-285.2 מיליון שקל באמצעות הסדרה השקלית. בשל ביקושי היתר הריבית שתשלם, ירדה החברה ל-4.35% בסדרה הצמודה ול-6.74% בסדרה השקלית (לעומת ריבית מתוכננת של 4.95% ו-6.95). הירידה בריבית הורידה בהתאמה גם את התשואה על איגרות החוב.

הגופים המוסדיים שהשתתפו בהנפקה זכו לעמלת התחייבות מוקדמת ("הנחה" הניתנת להם) של 0.6% מהיקף הרכישה. בין הגופים המוסדיים שהשתתפו נמנים אלטשולר שחם, הפניקס, מנורה, מגדל, אקסלנס ופסגות. גם קרן הפנסיה מבטחים ביצעה הזמנה גדולה. תמורת ההנפקה מיועדת לפעילות השוטפת של סלקום.

ההנפקה הנוכחית מצטרפת לשתי הנפקות ענק נוספות ביצעה סלקום בשנה האחרונה: בחודש אוגוסט האחרון החברה גייסה 1.2 מיליארד שקל, ובחודש מארס קודם לכן גייסה כמיליארד שקל נוספים. ההנפקה הנוכחית בוצעה בהובלת כלל פיננסים חיתום ובהשתתפות איפקס חיתום, פועלים-אי.בי.אי, מנורה חיתום, לידר הנפקות, רוסאריו קפיטל, דיסקונט חיתום, אפסילון, אגוד ומגדל. החתמים נהנו מעמלת פצה של 0.25% מכלל הגיוס - 2.5 מיליון שקל.

לפני כשבוע פרסמה סלקום את תוצאותיה לשנת 2011. ההכנסות ירדו ב-25% ביחס לשנה שעברה ועמדו על 4.42 מיליארד שקל. הרווח התפעולי ירד ב-26.5% ל- 1.4 מיליארד שקל וה-EBITDA ב-21.9% ל-2 מיליארד שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • סלקום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully