וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי טאו לא קיבלו שכר; בן דב: אני רק בעל מניות

שלי אפלברג

20.3.2012 / 16:10

טאו מתנה את שילום משכורות עובדיה באישור הסדר החוב שאמור להיחתם בימים הקרובים וממתין לאישור בנק לאומי. בן דב: "יש דירקטוריון ומנהלים שדואגים לניהול החברה"

חברת טאו לא שילמה לעובדיה את השכר עבור חודש פברואר כחוק, ומתנה את התשלום בהסדר שאמור להיחתם בימים הקרובים וממתין לאישורו של בנק לאומי- הנושה המובטח, כך נודע היום (ג') ל-TheMarker.

"עובדי טאו מתמודדים בשם הבעלים אילן בן דב עם קשיים גדולים במיוחד מול בעלי החוב, מחזיקי האג?ח והבנקים ועושים עבודה לא פשוטה, לילות כימים, ללא קבלת שכר", סיפר מקורב לעובדים בחברה.

בעל השליטה, אילן בן דב, הכניס את היד לכיס ושילם חלק מהמשכורות כמקדמות באמצעות צ'ק מזומן, אך טרם שילם סכום של כ-20% לעובדים הזוטרים.

מלבד העובדים הזוטרים, גם העובדים הבכירים - יוסי ארד מנכ"ל החברה וסמנכ"ל הכספים איל מרדלר טרם קיבלו את המשכורת של החודש האחרון. ל-TheMarker נודע כי החברה מקווה שבימים הקרובים ייחתם הסכם שיקל עליה לשלם לעובדים.

בן דב הגיב ואמר כי : "אני בסך הכל בעל מניות בחברה ויש דירקטוריון ומנהלים שדואגים לניהול החברה".

הסדר החוב של טאו

על פי המתווה להסדר אליו מתנגד עד כה בנק לאומי, תשלם החברה 30 מיליון שקל למחזיקי האג"ח - מתוכם 10 מיליון שקל במועד הביצוע והשאר עד תחילת אפריל. במקום האג"ח הקיימות, תונפק סדרה ד' החדשה, בסך 170 מיליון שקל, הצפויה להיפרע כעבור שבע שנים. סדרה ד' תהיה צמודה למדד ותישא ריבית שנתית של 4.5% בשלוש השנים הראשונות, ולאחר מכן ב-5.5%. כמו כן, תונפק סדרה ה' של אג"ח להמרה בהיקף של כ-80 מיליון שקל, שאינה צמודה ונושאת ריבית של 2% לשנה.

זאת ועוד, החברה תנפיק לבעלי האג"ח ולבן דב את המניות, כך שבעל השליטה יחזיק ב-85% מסך הון המניות ובעלי האג"ח ב-15% הנותרים. בתמורה להנפקה, יעביר בן דב לבעלות החברה כ-21% מהון המניות של חברת סאני הנסחרות כיום לפי שווי של כ-78 מיליון שקל. בן דב התחייב להשקיע כ-20 מיליון שקל, שישמשו את החברה לפירעון תשלומי הריבית בגין אג"ח החדשות.

הביטחונות שתעמיד החברה לבעלי האג"ח החדשות כוללים בין השאר כ-18% מהון המניות של סאני, כל הזכויות בחברה הקפריסאית שבבעלות טאו, וכ-26% מהון המניות של י.ס.פ מטעי הדר.

מחברת טאו נמסר: "בשל מצוקה תזרימית זמנית עד להגעה להסדר החוב, נדחה תשלום השכר של חודש פברואר של סמנכ"ל הכספים ומנכ"ל החברה. זאת, עד להגעה להסדר, שכבר נחתם מול בעלי האג"ח ונמצא בהליכים מתקדמים. לשאר עובדי החברה שולמו מקדמות על חשבון כ-80% משכרם ב-10 למארס והיתרה תשולם מחר בעקבות הזרמת כסף של בעל השליטה. החברה מקווה, כי בתוך תקופה קצרה היא תגיע להסדר ותחזור לפעילות שגרתית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully