וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסחר באחד העם ננעל בירידות, דש איפקס זינקה

אורן פרוינד

20.3.2012 / 17:05

מניות בית ההשקעות דש איפקס זינקו ב-23% על רקע המיזוג הצפוי עם מיטב אך המדדים המובילים בבורסה התל אביבית נסגרו בירידות. ת"א 25 ות"א 100 ירדו ב-0.1%

המסחר בבורסה בת"א נחתם היום בירידות שערים מתנות במחזור מסחר דליל של 903 מיליון שקל. במרכז המסחר היום: מניית דש איפקס שזינקה ב-23%, על רקע המו"מ למיזוג עם מיטב וחלוקת דיווידנד של 187.5 מיליון שקל לבעלי המניות של דש איפקס. גם מניית ביטוח ישיר , המחזיקה ב-28% ממניותיה של מיטב, רשמה עליות שערים של 4.3% בעקבות המיזוג.

מדד ת"א 25 נחתם בירידה של 0.1%; ת"א 100 איבד גם הוא 0.1% מערכו, ת"א בנקים השיל 0.3% מערכו ומדד נדל"ן 15 ירד ב- 0.8%. מניית הכשרה אנרגיה הוסיפה 5.6% לאחר שדיווחה על קבלת הלוואה של 10 מיליון דולר.

עידן אזולאי, מנכ"ל בית ההשקעות אפסילון, ציין הבוקר כי המהלך החיובי שהתחיל בשבוע שעבר עם ההודעה של הממונה על הבנקים טרם הגיעה למיצוי בשוק. "להערכתי אנו צפויים לראות מגמה חיובית בשוק הישראלי ובעיקר במניות הבנקים, גם לאור הנתונים החיוביים מחו"ל וגם לאור העובדה שהשוק הישראלי נמצא בתשואת חסר מול שוקי חו"ל".

לגבי המיזוג של דש איפקס ומיטב, ציין אזולאי כי "מדובר בתוצאה ישירה של הרגולציה שמפילה עלויות מאוד גדולות על בתי ההשקעות. על מנת להתמודד עם הדרישות של הרגולטור מאחדים בתי ההשקעות כוחות שבמובן מסוים ייצרו שוק הרבה יותר ריכוזי. לשמה הרגולטור מכוון ולשמה זה הולך".

דש איפקס ומיטב בדרך למיזוג

דירקטוריון דש איפקס הודיע הבוקר רשמית כי אישר באופן עקרוני את המיזוג עם בית ההשקעות מיטב בדרכם להיות בית ההשקעות השני בגודלו בישראל, שיינהל ביחד 104.3 מיליארד שקל. העסקה תתבצע בדרך של החלפת מניות, כאשר דש איפקס תרכוש את מלוא המניות של מיטב כנגד הקצאת 45% ממניות דש איפקס לבעלי המניות של מיטב.

בנוסף, אישר הדירקטוריון חלוקת דיווידנד של 187.5 מיליון שקל (5.3 שקל למניה) לבעלי המניות של דש איפקס בלבד. מדובר בשני בתי השקעות גדולים, הנמצאים בחמישייה הראשונה של בתי ההשקעות בישראל. דש-איפקס מנהל היום כ-60 מיליארד שקל ומיטב מנהל כ-45 מיליארד שקל.

דש איפקס, שבשליטת איש העסקים אלי ברקת, הוא כיום בית ההשקעות השלישי בגודלו בישראל. לבית ההשקעות, שמנוהל על ידי המפקח על שוק ההון והביטוח לשעבר ידין ענתבי, נכסים בהיקף של כ-60 מיליארד שקל. מיטב, שבשליטת משפחת סטפק ושלמה סימנובסקי (50.1%), ביטוח ישיר (28.5%) וגאון אחזקות (21.4%), מנהל נכסים בהיקף של כ-45 מיליארד שקל. מנכ"ל בית ההשקעות הוא אילן רביב.

שאננות באירופה

"מנהיגיה הפוליטיים של יוון צריכים להמשיך בשיתוף הפעולה כדי להבטיח שמדינה תגיע למטרות שהוצבו לה בעת אישור חבילת החילוץ השנייה על ידי האיחוד האירופי וקרן המטבע הבינלאומית", כך הודיע אמש הבנק המרכזי במדינה. "האפשרות הכי מהירה עבורנו לחזרה למסלול צמיחה הוא לעמוד ביעדים שהוצבו לנו", אמרו בבנק.

ראש ממשלת איטליה, מריו מונטי, צפוי להיפגש השבוע עם איגודי העובדים לקראת רפורמות שהוא מתכנן בחוקי העבודה, ומעוניין להגיע להסכם עימם כבר השבוע. במקביל, הזהירה אתמול יו"ר קרן המטבע הבינלאומית (IMF), כריסטין לגארד, מפני שאננות לאחר אישור חבילת הסיוע ליוון.

"האופטימיות לא צריכה להעניק לנו תחושת בטחון כוזבת", אמרה לגארד בנאום בבייג'ין. "איננו יכולים לחזור למצב של עסקים כרגיל", הוסיפה, וציינה את עליית מחירי הנפט, רמות החוב שנותרו גבוהות והאפשרות להאטה בצמיחה הכלכלית בשווקים מתעוררים כסיכונים נמשכים לכלכלה העולמית.

יוון השלימה בשבוע שעבר תוכנית המרה לאג"ח בשווי של 177.2 מיליארד דולר כחלק מארגון מחדש של חובותיה. בנוסף, כדי לקבל את חבילת הסיוע, הסכימה יוון לערוך קיצוצים נוספים של 3.2 מיליארד דולר.

מניות במרכז

מניית הכשרה אנרגיה שבשליטת עופר נמרודי מוסיפה כעת 3% לערכה. זאת, על רקע קבלת הלוואה של 10 מיליון דולר וציפיית המשקיעים להתחלת קידוח האקפלורציה ברישיון החיפושים הימים מירה. לפי החוזה עם אסדת הקידוח, ההומר פרינגטון, צריך הקידוח להתחיל עד אמצע אפריל. כרגע נמצאת האסדה בשלבים האחרונים של הקידוח לשכבת הקרקע העמוקה בקידוח לוויתן1, בתקווה למצוא בה גם נפט, מלבד הגז הטבעי שנמצא בשכבות הקרקע הגבוהות יותר.

רמי לוי שיווק השקמה , שהיתה הגורם הדומיננטי בשוק קמעונות המזון, סופגת מכה קשה בעקבות המחאה החברתית והתעצמות התחרות בין רשתות השווק. הרווח התפעולי של החברה ירד ב-22.4% ברבעון הרביעי של 2011 בהשוואה לרבעון המקביל ב-2010 והסתכם ב-22.5 מיליון שקל, שהם 4.2% מהמחזור בהשוואה ל-6.4% מהמחזור ברבעון המקביל ב-2010.

ירידה של 15% במכירות דירות חדשות בשנת 2011, בה נמכרו כ-19.2 אלף דירות חדשות בשוק הישראלי, לא פגעה בהכנסות דניה סיבוס מקבוצת אפריקה ישראל שבשליטת לב לבייב. החברה סיכמה את שנת 2011 עם גידול של 41% בהכנסות ל-2.54 מיליארד שקל לעומת כ-1.8 מיליארד שקל בשנת 2010. כמו כן, רשמה החברה גידול של 24% בהכנסות ברבעון הרביעי ב-2011 ל-639.4 מיליון שקל לעומת הכנסות של כ-514 מיליון שקל ברבעון המקביל.

הכנסות פוקס ברבעון הרביעי עמדו על 251.3 מיליון שקל, גידול של 19% לעומת ההכנסות ברבעון המקביל. הרווח הגולמי (ההכנסות בניכוי עלויות המכירה) היווה 56% ממחזור המכירות, ירידה לעומת שולי רווח גולמי של 57.5% מהמחזור ברבעון הרביעי של 2010.

חברת דלק רכב שבשליטת גיל אגמון וקבוצת דלק הרוויחה 50 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2011 - ירידה של 56% בהשוואה לרבעון המקביל ב-2010. מכירותיה של דלק רכב שמייבאת מכוניות מאזדה, פורד והחל מ-2012 גם ב.מ.וו, ירדו ב-36% ברבעון החולף בהשוואה לרבעון המקביל ב-2010 והסתכמו ב-794 מיליון שקל.

"מרווחי זיקוק נמוכים עלולים להוביל להפסד רבעוני נוסף בבזן", כך צפה אתמול (ב') האנליסט טל שיריזלי מפסגות, לקראת פרסום דו"חות בזן (בתי זיקוק לנפט) לרבעון הרביעי בעוד כשבוע. "החברה צפויה להציג תוצאות רבעוניות חלשות. סביבת פעילות בעייתית המתאפיינת במרווחים נמוכים בזיקוק ובפולימרים, לצד הוצאות מימון כבדות, עלולה להוביל להפסד רבעוני", הוסיף האנליסט.

חברת נקסטקום אנרג'י מקבוצת נקסטקום, חתמה על הסכם התקשרות עם חברת ערבה פאוור, מחברות האנרגיה המתחדשת הגדולות בארץ. בהמשך לדיווח של הקבוצה מלפני כשנה על מזכר הבנות בהיקף 20 מיליון שקל עם ערבה פאוור, מודיעה היום נקסטקום אנרג'י על חתימת הסכם ראשון עבור ערבה פאוור, ברוח מזכר ההבנות, להקמת מערכת סולארית בינונית בקיבוץ ארז, בהיקף של כ- 4.5 מליון שקל.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully