וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מגמה שלילית, חשש להאטה בצמיחה בסין

ואדים סבידרסקי

20.3.2012 / 22:20

S&P 500 ירד ב-0.3%; המסחר התנהל בהמשך להתייצבות בשוק הנדל"ן האמריקאי; פלוריסטם זינקה ב-6.7%; תרו עלתה ב-7.3%

המסחר בוול סטריט נחתם במגמה שלילית על רקע האיתותים לבלימת הצמיחה בסין המתבטאים בין היתר בירידת הביקושים בשוק הרכב הסיני. נתוני מקרו יציבים אשר הגיעו משוק הנדל"ן האמריקאי טרם הצליחו לחפות על האווירה השלילית בעולם הנתמכת גם באינפלציה נמוכה מהצפוי בבריטניה ורמות מחירי נפט גבוהות.

עם זאת, מניות סקטור הבנקים התחזקו ומיתנו את הירידות בוול סטריט: דאו ג'ונס ירד ב-0.5%, S&P 500 תיקן בירידות של 0.3% לאחר שרשם אמש שיא של 4 שנים, ונאסד"ק איבד 0.15%. התשואה על אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים הסתכמה ב-2.36%.

האנליסטים של לאומי שוק ההון מציינים כי האינדיקטורים הכלכליים ממשיכים להצביע על צמיחת הכלכלה האמריקאית. ביניהם, נתוני המכירות הקמעונאיות לחודש פברואר רשמו עלייה, בסקטור הייצור נמשכת מגמת השיפור והאינפלציה בארה"ב רשמה קריאה של 2.9%. החששות מפני האינפלציה באות לידי ביטוי בסקרי הייצור ובשוק ההון. עיקר העלייה באינפלציה מוסברת על ידי עליית מחירי הנפט והדלקים. המשכם של הנתונים החיוביים יחד עם העלייה בציפיות האינפלציה מפחיתים את הרלבנטיות של תוכנית ההרחבה הכמותית נוספת.

בזירת המקרו האמריקאית, מספר התחלות הבנייה בארה"ב ירד בפברואר משיא של שלוש שנים, אך היתרי הבנייה, המהווים אינדיקציה להתחלות בנייה עתידיות, רשמו עלייה לרמה הגבוהה ביותר זה כמעט שלוש וחצי שנים.

היקף התחלות הבנייה בארה"ב ירד בפברואר ב-1.1% לקצב שנתי של 698 אלף יחידות, דיווח משרד המסחר האמריקאי היום. מדובר ברמה נמוכה מתחזיות אנליסטים, ולאחר שנתון התחלות הבנייה של ינואר תוקן כלפי מעלה ל-706 אלף. בהיתרי הבנייה נרשמה עלייה של 5.1% לקצב שנתי של 717 אלף - הגבוה ביותר מאז אוקטובר 2008. בהיתרי הבנייה לבתים חד משפחתיים, אשר מהווים 75% משוק הדיור בארה"ב, נרשמה עלייה של 4.9% בפברואר לקצב שנתי של 472 אלף יחידות.

ענקית התוכנה מיקרוסופט צפויה לסיים את עבודתה על חלונות 8 הקיץ, דבר שיכין את הקרקע להשקת מערכת ההפעלה החדשה באוקטובר, דיווחה בלומברג לדברי מקורבים לחברה. ההשקה הראשונה של מחשבים מבוססי חלונות 8 תהיה של מחשבים עם מעבדי אינטל ו-ARM הולדינגס, בהתאם להבטחת מיקרוסופט לתמוך בשני התקנים.

ענקית האינטרנט אמזון עולה היום בנאסד"ק לאחר שהודיעה אמש כי תרכוש את יצרנית הרובוטים קיווה סיסטמס ב-775 מיליון דולר. העסקה, שתתבצע כולה במזומן, תושלם ברבעון השני. הרובוטים של קיווה, אשר מסוגלים להזיז מוצרים בתוך מחסני אספקה, שימשו עד עתה את קווידסי, החברה האחראית לאתר משלוחי החיתולים Diapers.com שאמזון רכשה בשנה שעברה ב-545 מיליון דולר.

מניית תרו תעשייה רוקחית התחזקה בכ-7% במהלך המסחר בנאסד"ק לאחר שהחברה הודיעה במהלך היום כי היא קיבלה אישור להירשם למסחר בבורסה לניירות ערך של ניו יורק (NYSE). בשל עיקובים בדיווחים הכספיים נסחרת החברה עד כה ברשימת השימור של נאסד"ק המכונית פינק שיט והחל מיום חמישי הקרוב תחל להיסחר ברשימה רגילה של בורסת ניו יורק המרכזת מרבית חברות פארמה גדולות הרשומות למסחר בארה"ב.

חברת פרולור ביוטק מתחילה את שלב II של ניסוי הקליני בהורמון הגדילה ארוך הטווח hGH-CTP בילדים. הגרסה המשופרת של פרולור נועדה לצמצם הזרקה שבועית של הורמון גדילה לשבועית. מטרתו הניסוי הינה לבדוק יעילות, בטיחות וסבילות במינונים שונים הניתנים פעם בשבוע לילדים בעלי חוסר בהורמון גדילה. הניסוי משווה שינוי בגובה הילדים על פני 12 חודשים והוא צפוי להיערך בכ-35 מרכזים ב-12 מדינות.

חברת התקשורת הישראלית סלקום , מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, השלימה את השלב הציבורי בגיוס חוב בהיקף של כמיליארד שקל. החברה הנפיקה שתי סדרות חדשות של איגרות חוב שזכו לדירוג AA מידי מעלות. האיגרות הוצעו במח"מ של כ-5 שנים ובתשואה של 6.74% לסדרה השקלית, ו-4.35% לצמודה. ההנפקה זכתה לביקושים של 1.9 מיליארד שקל.

חברת הביומד הישראלית, פלוריסטם הנסחרת גם בנאסד"ק (PSTI), דיווחה היום כי במסגרת ניסויים פרה-קליניים בבעלי חיים, נמצא שתאי גזע מהשליה שהינה מפתחת (PLX), עשויים להיות יעילים לטיפול באוטם חריף של שריר הלב. בניסוי נמצא כי התאים שיפרו באופן משמעותי מספר מדדים לבביים בעכברים שטופלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully