וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל הירש הציע לרכוש את סונול מקבוצת עזריאלי

שלי אפלברג, מיכאל רוכוורגר

21.3.2012 / 8:26

קבוצת עזריאלי דורשת ככל הנראה 705 מיליון שקל עבור סונול ועדיין לא קיבלה הצעה העונה על דרישתה. אחת ההצעות היא של קבוצת דפנסיב שילד שבראשה עומד גל הירש

קבוצת עזריאלי שבשליטת דוד עזריאלי ממשיכה לקבל הצעות למכירתה של חברת האנרגיה והקמעונות סונול, המצויה בבעלות פרטית של גרנית הכרמל . גרנית היא חברה בת של עזריאלי. ל-TheMarker נודע כי עזריאלי, המנוהלת בידי שלמה שרף, מחזיקה בשתי הצעות לרכישת סונול.

לפי ההערכות, עזריאלי דורשת עבור סונול 700 מיליון שקל, לעומת סכום של 405 מיליון שקל שלפיו רשומה אחזקה זו בספרי גרנית. עם זאת, הפער בין הדרישה של עזריאלי להצעות שהתקבלו הוא 100 מיליון שקל.

אחת ההצעות שהתקבלה היא של קבוצת דפנסיב שילד (Defensive Shield) הפרטית. יו"ר הקבוצה הוא תת אלוף (במיל') גל הירש, לשעבר מפקד עוצבת הגליל. מאחורי הקבוצה עומד אוליגרך רוסי. הקבוצה מתמחה בייזום פרויקטים וייעוץ אסטרטגי וביטחוני. לפי ההערכות, הקבוצה השנייה שמגלה עניין בסונול היא קבוצת שלמה שמלצר.

מקורבים לדפנסיב שילד ציינו כי החברה מסתכלת כיום על השקעות שונות בארץ ומחפשת הזדמנויות של רכישה בישראל. עו"ד יעקב אנוך, שותף ומנהל מחלקת המיזוגים והרכישות במשרד עורכי דין פירון שמייצג את החברה, סירב לאשר או להכחיש את הידיעה.

אין זו פעם הראשונה שעזריאלי מקבלת הצעות למכירת סונול, אך הפעם מדובר באחת התקופות המאתגרות מבחינת הביצועים העסקיים שבהן מצויה סונול. ההחלטה של הוועדה המשותפת למשרד התשתיות והאוצר בסוף אוגוסט 2011 להקטין את מרווח השיווק שגובות חברות הדלק מהציבור בכ-25% ל-16.1 אגורות לליטר - לא פסחה על תוצאות סונול.

ב-2011 כולה הגיע הרווח התפעולי של סונול ל-80.2 מיליון שקל - ירידה של 36% לעומת 2010. ה-EBITDA הסתכם ב-134.2 מיליון שקל ב-2011 - ירידה של 25% לעומת 2010. הרווח לפני מס ב-2011 הסתכם ב-38 מיליון שקל ירידה של 50% לעומת התקופה המקבילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully