וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 61% מהישראלים מוכנים לעבוד בחו"ל

21.3.2012 / 8:42

יותר מחצי מהישראלים מוכנים לעשות רילוקיישן לחו"ל בין אם למטרת שיפור רמת חיים ובין אם לצורך קידום הקריירה. היעדים המועדפים: ארה"ב, אוסטרליה ובריטניה

מסקר עולמי ורחב היקף בו AllJobs לקחה חלק ונערך על ידי חברת The Network הבינלאומית, עולה כי 74% מהנשאלים בישראל מסכימים לעבור לעיר אחרת בתוך גבולות מדינת ישראל לצורכי עבודה, ו-61% מהנשאלים בישראל היו מוכנים לעשות רילוקיישן לחו"ל. לשאלה לכמה זמן ירצו להתגורר בחו"ל לצורכי עבודתם, 32% ענו 5 שנים, 31%- 3 עד 5 שנים, 21% - שנתיים ו- 16% שנה אחת.

הסיבות לרילוקיישן מגוונות ובשאלה זו ענו המשיבים מישראל כך: 57% רואים בכך הזדמנות לפרוץ בקריירה, 55% רואים בכך הזדמנות לשפר את רמת החיים, 44% אתגר, 40% כחלק מהרחבת אופקיהם ו- 31% במטרה להניע קריירה בינלאומית.

עוד עולה מהסקר כי המידע החשוב ביותר למחפשי עבודה בחו"ל הוא: מגורים (74%), רמת החיים במדינה (66%), סביבה נוחה מבחינה חברתית (58%), סידורי רילוקיישן (57%) ואפשרויות קריירה עבור בן או בת הזוג (45%).

אתרי חיפוש עבודה ואתרי דרושים הפכו להיות, על פי הסקר, כמקור השכיח ביותר לחיפוש עבודה בחו"ל, 53% מהנשאלים מחפשים באמצעותם לעומת 34% שעשו בו שימוש ב-2009. 47% מהישראלים העידו כי הם מעדיפים באופן מובהק מדינות מסוימות או אזורים כלכליים מסוימים על פני אחרים, לעומת רק 28% מהמשיבים מכלל העולם המעוניינים לבוא ולעבוד בישראל.

המדינות הנחשקות עבור ישראלים למעבר לרילוקיישן הן ארה"ב (75% מהנשאלים), אוסטרליה (46% מהנשאלים) כאשר קנדה ואנגליה חולקות את המקום השלישי (42% מהנשאלים). הערים הנחשקות ביותר עבור ישראלים הן ניו יורק (49%) ולונדון (35%). רק 17% הצהירו כי הם מעוניינים לעבור לפריז, המדורגת שלישית בין הערים הרצויות על-ידי ישראלים.

קרין מיטל מנהלת המחקר והתוכן בAllJobs מסבירה: "מהנתונים ניתן להבחין במספר טרנדים תעסוקתיים וגלובליים מעניינים. ראשית בהשוואה לסקר הקודם שנערך ב- 2009 יותר ויותר עובדים מוכנים לעשות רילוקיישן גם לתקופות קצרות יותר. מעניין לראות את הנתונים האיכותיים: למרות מעמדה הנחלש של ארה"ב בזירה הבינלאומית, ועוצמתה הכלכלית ההולכת ופוחתת, ונתוני התעסוקה העגומים מאוד בזירה האמריקאית, עדיין 'כולם רוצים אמריקה'. גם הערים הנחשקות הן עדיין ניו יורק ולונדון – על פניו אין כאן חידוש תפיסתי. מעניין לראות שהמעמד של מדינות שנחשבות היום יותר מסבירות פנים מבחינה כלכלית ונוחות חיים – כמו מדינות סקנדינביה (22% לשבדיה, 19% לדנמרק), או סינגפור (12% מעוניינים לעבור לכאן) – עדיין באופן יחסי ליעדים אחרים לא כובשות את לבם של הישראלים. הדבר מלמד על כך שהעובד הישראלי הממוצע מבקש לחיות במדינה שהוא חש קרוב לה יותר מבחינה תרבותית.

מעניין לראות גם את שיעור ההתעניינות בישראל כיעד לעבודה – גם במדינות שנהנות באופן כללי מכלכלה חזקה ומאיכות חיים, כמו ארה"ב, קנדה, אוסטרליה וקנדה. הסקר לא בדק את הנטיות התרבותיות/הדתיות של הנסקרים, ולכן אי אפשר לדעת לכמה מהמשיבים יש זיקה יהודית או ישראלית כלשהי".

76% מעובדי ההיי-טק בישראל מעוניינים ברילוקיישן

הסקר בדק גם את הנתונים לגבי מועסקי עבודות הליבה בשוק ההיי-טק הישראלי. 76% מעובדי ההייטק מעוניינים ברילוקיישן, 67% מההייטקיסטים יעשו רילוקיישן לשנתיים לכל הפחות, 62% מעוניינים ברי לוקיישן לצורך קידום הקריירה שלהם, ורק 35% מחפשים ברילוקיישן פתרון למצב כלכלי רע בישראל. לשאלה לכמה זמן ירצו להתגורר בחו"ל לצורכי עבודתם – גם כאן ההיי-טקיסטים חושבים קצת יותר בגדול: 35% ענו 5 שנים ומעלה, 32%- 3 עד 5 שנים, 22% - שנתיים ואחוז מזערי ביותר של 7% השיב שעד שנה.

בניגוד לכלל הציבור, נראה שאת ההיי-טקיסטים מניעה בראש ובראשונה הקריירה, וההזדמנויות שהיא חובה בתוכה: 62% מהנשאלים – כפול מכלל העובדים בכל התחומים - ישקלו רילוקיישן לצורך קידום הקריירה שלהם. מעט אח"כ הם בחרו בשיפור איכות החיים כסיבה למעבר (58%). הרבה מאחוריהן נמצאת האופציה לצבירת ניסיון עם 39%.

תגמולם של ההייטיקסטים בארץ לא מהווה סיבה מכרעת: רק 35% השיבו שיעשו זאת עקב מצב כלכלי רע במולדתם – אפשר לראות בכך סימן לעובדה שמצבם הכלכלי בישראל יחסית טוב. בניגוד לכלל הציבור, נראה שאת היי-טקיסטים פחות יניע האתגר האישי – 32% השיבו שזאת תהיה הסיבה לשקול רילוקיישן.

הפקטור החשוב ביותר להיי-טקיסטים שמחפשים עבודה בחו"ל זה המשכורת (73%), ואחריה בהפרש ניכר סביבת העבודה (54%), אתגר (48%), תנאי העסקה ותועלת (45%) ובסוף מידת הזמן הפנוי לטיולים ופנאי (40%). הדבר הנדרש ביותר ממקום העבודה ע"י ההיי-טקיסט לקראת הרילוקיישן זה קודם סידורי מעבר נוחים (77%), לאחר מכן סידורי הדיור ורמת החיים במדינה אליה יעברו (70% כל אחד). אפשרויות הקריירה עבור בן/בת הזוג עומדות על 61%, ורק לבסוף סביבה חברתית נאותה (55%).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully