וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל תנובה לעובדים: הרווחים ירדו בגלל המחאה

עדי דברת-מזריץ

21.3.2012 / 12:42

עובדי תנובה מרחיבים את העיצומים ואחרי שבקוטג' כבר מורגש המחסור בחנויות עצרו העובדים גם את אספקת השוקו. העובדים מאיימים בשביתה. "אם תהייה שביתה כללית לא יהיה חלב"

רווחיה של תנובה ירדו ב 2011 במאות מיליוני שקלים בהשוואה לרווח נקי של 495 מיליון שקל בעקבות אירועי המחאה החברתית של קיץ 2011 - כך מגלה אריק שור, מנכ"ל תנובה, לקראת פרסום דו"חות החברה בשבוע הבא.

מכתבו של שור הוא חלק מהתדיינות עם העובדים על הסכם שכר חדש לאחר שההסכם הקודם פקע לפני 9 חודשים ולנוכח העניין של הנהלת תנובה לחתום על הסכם עד לסוף 2014. שור מגלה שההנהלה מוכנה להעלות את שכר העובדים ב-3% לשנה - הצעה אותה הוא מגדיר כהוגנת בהתחשב בתנאי השוק ובתנאי הסכמי השכר ובהרעה בתוצאותיה הכספיות של החברה.

שור עומד במכתבו על הצורך בהתייעלות בשל החרפת התחרות - התייעלות שאינה כרוכה בהכרח בפיטורי עובדים אלא באימוץ שיטות עבודה חדשות יעילות ונכונות יותר. לדבריו, הנהלת תנובה ביקשה להתאים את ההפעלה של מערך ההפצה לתחרות המתגברת ללא פיטורי עובדים ומבלי לפגוע בשכרם וכן להגדיר, בהסכמת הוועד, מנגנון שיאפשר לסיים העסקת עובדים שמעלו בתפקידם או שאינם מתפקדים לאורך זמן ממושך תוך מתן פיצויים ראויים.

נושא נוסף שהנהלת תנובה מבקשת לקדם הוא התקנת מערכות לבקרה ושליטה על מערכות הקירור של משאיות השינוע וההפצה על מנת להבטיח את שרשרת הקירור ואיכות המוצרים.

"כבר עכשיו נגמר שוקו תנובה על המדפים בחלק מהחנויות, כך למשל ברמת גן. בתוך שעה, הוא ייגמר ב-90% מהחנויות" - אמר היום רמי לוי, בעלי רמי לוי שיווק השקמה ל-TheMarker על רקע החלטתם של עובדי תנובה להפסיק היום את חלוקת השוקו לרשתות השיווק. לדברי לוי, "בתוך כמה ימים נראה חוסר בכלל של שוקו בחנויות - גם של המתחרים. זאת למרות שתנובה לא שולטת בקטגורית השוקו אלא יטבתה של שטראוס".

בחלק מסניפי שופרסל דיל כעת ניכר מחסור בשוקו תנובה וניתן למצוא שוקו של המתחרים יטבתה של שטראוס וטרה. גם בחלק מסניפי שופרסל דיל, למשל בגלילות, ניתן למצוא רק של חברת טרה בסניף שופרסל דיל בגלילות.

בכל הנוגע לקוטג', שעובדי תנובה הפסיקו לחלק בתחילת השבוע, מספר לוי כי "כבר בשני בבוקר לא היתה סחורה של קוטג תנובה בחנויות ואתמול (שלישי) נגמר בחלק מהמקומות הקוטג' גם של שטראוס וטרה. ברמת גן לא ניתן היה למצוא קוטג' בכלל של אף אחת מהחברות וגם היום (רביעי) כבר מהבוקר אין קוטג' של אף אחת מהחברות בחלק מהחנויות".

מחסור חמור ברשתות השיווק

בתוך כך, נערכים ברשתות השיווק לאיום עובדי תנובה בשביתה כללית בחלוקת כל מוצרי תנובה החל מיום ראשון הקרוב. הסברה היא שאם האיום ייצא לפועל, בתוך יום כבר יורגש מחסור רציני במוצרי חלב ברשתות.

"אם תהיה שביתה כללית לא יהיה חלב לאף אחד במדינה. לא יהיה חלב ולא תהיה גבינה ולא יהיה קוטג' ולא יהיו מוצרים אחרים. לא טרה ולא שטראוס יוכלו לייצר יותר בכמויות שיפצו על השליטה של תנובה ב-70% משוק החלב", אומר גורם בענף החלב.

"תנובה נותן לפחות 60% ממכירות החלב ושטראוס וטרה לא ערוכים לכך. נראה מחסור לא קטן בחלב ובמוצרים הבסיסיים. הבעיה היא ששטראוס וטרה לא יקחו סיכון וייצרו כמות יותר גדולה כי התוקף של המוצרים האלה נגמר מהר והם לא יידעו מתי תיגמר השביתה של עובדי תנובה. אז הם מקסימום ייצרו 10% יותר אבל בטח שלא פי שניים ושלושה", אומר לוי לוי. "בחלב ומוצרים בסיסיים כמו גבינות לבנות נראה חוסרים תוך יום. ובמוצרים אחרים זה יקח מקסימום יומיים".

  • עוד באותו נושא:
  • תנובה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully