וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע דו"ח הריכוזיות: מגמה מעורבת באחד העם

שלי אפלברג

21.3.2012 / 17:09

המסחר בבורסה התל אביבית נפתח בעליות שערים ובסופו של יום נסגר במגמה מעורבת. ת"א 25 עלה ב-0.6% ות"א 100 עלה ב-0.2%

המסחר בבורסה בתל אביב נסגר היום במגמה מעורבת, לאחר שנפתח בעליות שערים מתונות של 0.4%. המסחר התנהל היום על רקע דו"ח הריכוזיות הסופי, שהוגש אתמול לראש הממשלה בנימין נתניהו, והסגירה האדומה בוול סטריט על רקע חששות להאטה בסין.

את עיקר תשומת לב המשקיעים תפס ת"א נפט וגז שאיבד 2.6% על רקע שמועה לא מבוססת על נטישת קידוח לוויתן. מניות הסקטור, רציו, הזדמנות ישראלית, הכשרה אנרגיה, ישראמקו ומודיעין שינו כיוון מאז תחילת השמועות ועברו לירידות שערים.

השותפות הישראליות מסרו כי "מבחינתנו בשלב הזה אין שינוי בתוכניות". על פי הערכות, הקידוח לשכבות הנפט צפוי להסתיים בתחילת אפריל, ולאחר מכן לעבור לקידוחי מירה ושרה עד אמצע אפריל.

ת"א 25 שפתח על רמת 1,108 נקודות סגר בעלייה של 0.6%; ת"א 100 שפתח על 1,018 נקודות הוסיף לערכו 0.2%; ת"א בנקים שנפתח על 992 התחזק ב-0.1% בלבד; ומדד נדל"ן 15 שנפתח על 278 נקודות והחל את היום בעליות עבר לירידות ונחלש בסופו של יום ב-0.8% בהובלת מניות אלוני חץ שירדה ב-1.6%, אמות שאיבדה 2.55% ונורסטאר שירדה ב-2.9%. מחזור המסחר הסתכם במיליארד שקל בלבד. מדדי התל בונד ירדו בכ-0.3% בהובלת תל בונד 20. אג"ח אי.די.בי פתוח ירדה ב0.7% ונסחרה בתשואה של 11.4% ואג"ח דסק"ש ירדה ב-1.25% ונסחרה בתשואה של 11.4%.

ערן יונגר, אנליסט האנרגיה של מגדל שוקי הון, כותב בסקירה על הסקטור כי הוא צופה רבעון חלש מאוד לחברות האנרגיה פז, דלק ישראל ובז"ן שאמורות לפרסם את הדו"חות לרבעון הרביעי של 2011, זאת בעקבות חששות מירידה בצריכה בשנת 2012 . לשיטתו, מגמות של התמתנות בצריכת הדלקים ובחנויות הנוחות יעיבו על חברות הדלק והזיקוק בעתיד הקרוב כאשר החברה הרגישה ביותר היא חברת דלק ישראל.

"בארה"ב משלמים 20% ריבית על אובדראפט" - כך אמר נגיד בנק ישראל בדיון בוועדת הכלכלה. לדבריו, "כל מערכת בנקאית שונה, ואין יכולת להשוות ביניהם. בארה"ב יש ריבית של 19.99% עבור אובדראפט בארה"ב, יחד עם זה שאין עמלות בחשבון עו"ש".

עוד הוסיף פישר כי "אי אפשר להגיד שצריך להוריד ריבית ועמלות, ולצפות שהבנקים יספקו אשראי במחיר שיורד. בנקים שלא מרוויחים לא יכולים לספק אשראי בריביות נמוכות ולהיות מוסדים יציבים. אם לא נשמור על הבנקים - נשלם מחיר.

בשעה שבכנסת ערכו דיון על מרווחי הריבית הבנקאית בישראל בהשוואה למדינות מתפתחות אחרות, הסטטיסטיקה שפירסמה הבורסה לניירות ערך הצביעה על כך כי למרות העליות במניות הבנקים בשבוע הקודם, יתרות השורט על מניות הבנקים גדלו בחדות.

הבורסה בתל אביב עדיין נסחרת בדיסקאונט מול עליות השערים שהתחוללו בשווקים בחו"ל בחודשים האחרונים. בניגוד לאווירה הפסימית שעדיין שוררת אצל המשקיעים בתל אביב אותה ניתן לראות גם לאור מחזורי המסחר שהתכווצו, מסקר חודשי עולמי אותה ערך בנק ההשקעות מרי לינץ' בקרב מנהלי השקעות המוסדיים המכונה "סקר מנהלי הקרנות", עולה כי מתגבר אמונם של המשקיעים במגמת העלייה של הצמיחה הכלכלית העולמית - המשקיעים "שוריים" יותר ויותר על הצפי לצמיחה גלובלית.

כ-28% מהמשקיעים צופים כי הכלכלה העולמית תתחזק במהלך 12 החודשים הקרובים, זאת בהשוואה ל-11% בלבד בחודש פברואר ולעומת הציפייה הרווחת בקרב המשקיעים בינואר 2012 כי הכלכלה הגלובלית עתידה להיחלש. יתרה מזו, עוד לפני חודש צפו 35% מהמשתתפים בסקר כי הכלכלה הגלובלית נמצאת במצב הידרדרות.

אתמול נודע כי שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, נפגש עם משלחת חברת הדירוג הבינלאומית פיץ' והציע לה לשקול בחיוב את העלאת דירוג האשראי של ישראל לנוכח הצמיחה הגבוהה וההתאוששות המהירה של ישראל מהמשבר הכלכלי הגלובלי.

שטייניץ ציין בפני נציגי החברה את הורדת היחס חוב תוצר בשנתיים האחרונות מ-80% ל-74% וכן את התחזית כי הממשלה צפויה לצבור ב- 25 שנים הבאות קרוב ל- 100 מיליארד דולר מתמלוגי הגז והנפט בקרן לאומית מיוחדת, אשר תשמש תעודת ביטוח לעמידותה הכלכלית והפיננסית של ישראל ל- 50 שנים הבאות. סוכנות הדירוג הגדולה בעולם S&P נענתה כבר בספטמבר האחרון לפנייה דומה של שטייניץ, והעלתה את דירוג האשראי של ישראל דירוג האשראי נתפס כגורם מסייע למשיכת השקעות גלובליות למשק הישראלי.

במרכז המסחר

טבע תעביר את רישום ניירות הערך האמריקאים שלה (ADS) מבורסת נאסד"ק (NASDAQ) לבורסת ניו יורק (NYSE). החברה תתחיל להיסחר בבורסת ניו יורק ב-30 במאי 2012 תחת הסימול הנוכחי שלה: TEVA, ותמשיך להיסחר בנאסד"ק עד מועד המעבר.

מניית מבטח שמיר המחזיקה ב-20.7% ממניות תנובה נסחרה על רקע מכתבו של אריק שור, מנכ"ל תנובה, שכתב לעובדים כי רווחיה של החברה נובה ירדו ב-2011 במאות מיליוני שקלים בעקבות אירועי המחאה החברתית של קיץ 2011. במבטח אמרו בתגובה כי תוצאות תנובה לא ישפיעו מהותית על הדו"חות הכספיים שלהם.

אאורה זינקה היום ב-33% על רקע הצעתו של יעקב אטרקצ'י לרכישת החברה.

טאואר הודיעה היום כי חברת e2v, המפתחת ומייצרת רכיבים אלקטרוניים, מגדילה את היקף הייצור של מספר מוצרים המבוססים על טכנולוגיית ה-CIS של טאואר. השבבים מיועדים למערכות ובשוק המצלמות התעשייתיות ומערכות בקרת תהליך והדמיה ומאפשרים הפחתה משמעותית של עלויות הייצור תוך שיפור יישומי המצלמות.

נכסים ובנין , זרוע הנדל"ן של קבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, פירסמה את תוצאותיה לרבעון האחרון ול-2011 בלילה. החברה סיימה את 2011 בהפסד של 435 מיליון שקל. ההפסד הוא תוצאה של הפחתות בהיקף של 390 מיליון שקל שביצעה החברה ברבעון השלישי לקרקע הפלאזה בלס וגאס, וכן כתוצאה מעצירת תוואי הפחתת מס החברות בעקבות המלצות דו"ח טרכטנברג.

בנק לאומי מממש ברווח נאה של עשרות מיליוני שקלים את השקעתו ברשת האופנה פוקס לאחר 7 שנים. ל-TheMarker נודע כי חברת לאומי פרטנרס, זרוע ההשקעות הריאליות של בנק לאומי, המנוהלת בידי ירון בלוך, השלימה הפצת מניות פוקס שבבעלותה (12.5%) למשקיעים מוסדיים ופרטיים בכ-65-70 מיליון שקל.

מניית חברת גרנית מקבוצת עזריאלי נסחרת על בזינוק של 7% רקע הידיעה הבלעדית של themarker אותה אישרה החברה היום במהלך המסחר על שתי הצעות - של דפנסיב שילד ושל שלמה שמלצר - לרכישת חברת הדלק סונול, שנמצאת בבעלותה הפרטית. גרנית מבקשת על פי הערכות כ-700 מיליון שקל על סונול - פער של 100 מיליון יותר מההצעות שהתקבלו.

מניית פרטנר נסחרת על רקע השמועות בשוק על פנייה לגורמים שונים וביניהם חיים סבן לרכישתה.

מניית דש איפקס שזינקה אתמול ב-23% מוסיפה היום עוד 4% ומניית ביטוח ישיר, המחזיקה ב-28% ממניותיה של מיטב ימשיכו להיסחר על רקע המו"מ למיזוג עם מיטב וחלוקת דיווידנד של 187.5 מיליון שקל לבעלי המניות של דש איפקס.

מניית הכשרה אנרגיה תמשיך להיסחר על רקע הלוואה של 10 מיליון דולר אותה קיבלה.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully