וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב תהפוך למפיקת הנפט הגדולה בעולם"

סוכנויות הידיעות

21.3.2012 / 19:23

דו"ח חדש של סיטי בנק צופה את "מהפכת האנרגיה" בארה"ב בעקבות שיפור משמעותי בכושר מיצוי הפקת גז ונפט. ההשלכות: שיפור דרמטי בכלכלה האמריקאית, וירידה במחירי הנפט בעולם

תעשיות הגז והנפט בארה"ב יזנקו ב-8 השנים הקרובות למימדים חסרי תקדים, בשל שיפור משמעותי בכושר מיצוי משאבי הטבע. כך חוזים אנליסטים בסיטי בנק, בדו"ח שפורסם אתמול. הכלכלנים של סיטי בנק צופים כי היקף הפקת הגז והנפט בארה"ב יכפיל עצמו תוך עשור, וכי עד 2010 היא תוכל לעקוף בהפקת הנפט הן את סעודיה והן את רוסיה - יצרניות הנפט המובילות בעולם. על פי התחזיות, עד סוף העשור הנוכחי יזנק קצב ייצור הנפט למעל 15 מיליון חביות ביום, לעומת 8 מיליון חביות ביום לפי נתוני סוכנות האנרגיה הבינ"ל. כל זאת, מעריכים בסיטי, בשל שימוש בטכנולוגיות חדשות להפקת פוטנציאל עצום של נפט וגז, שלא היה אפשרי לחילוץ וייצור עד כה.

על פי הדו"ח, לשגשוג בתעשיית הנפט והגז תהיה השפעה אדירה על הכלכלה האמריקאית. התמ"ג יזנק בעוד 2% עד 3.3%, המשק האמריקאי ייצר עוד 3.6 מיליון משרות עד 2020, 600,000 מתוכן בתעשייה עצמה ועוד 1.1 מיליון משרות כתוצאה מעליית הביקושים במגזרי הייצור והתעשייה. שיעור האבטלה יירד בהתאם בעד 1.1%.

בנוסף צופים הכלכלנים של סיטי כי הגירעון במאזן הסחר יתכווץ ב-80-90% בשל הזינוק בייצוא הנפט, שייגרם גם בשל הירידה הצפויה בצריכת הנפט במשק האמריקאי כתוצאה ממעבר לאנרגיה ירוקה.

אחת ההשלכות החשובות ביותר של השינויים הצפויים במאזן הנפט העולמי תהיה, על פי הערכות הבנק, הפחתה משמעותית של הסיכונים הגאו-פוליטיים עבור ארה"ב. אם ארה"ב לא תהיה תלויה באף גורם חיצוני לצריכת האנרגיה שלה, הדבר ישנה לחלוטין את בסיס יחסיה עם מדינות הנפט במזרח התיכון ואת מדיניותה באזור, שהנפט מגלם בו תפקיד מרכזי. בנוסף צופים בבנק כי הרחבת ההיצע העולמי תביא לירידה של עד כ-15% במחירי הנפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully