וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט ננעלה בירידות קלות

ערן אזרן

21.3.2012 / 23:06

דאו ג'ונס איבד 0.3%; אורקל ירדה ב-2.3%. בגזרת המניות הישראליות בלטו מניית אורכית שהוסיפה 6%, ומנגד מניית סאפיינס שירדה בכ-10%

המסחר בוול סטריט התנהל הערב ביציבות יחסית, כשמחד הביקושים הגבוהים לאיגרות החוב של קרן החילוץ האירופית תומכים במסחר, ומנגד - נתוני מכירות הבתים בארה"ב שהפתיעו לשלילה מכבידים על המדדים.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.35%, ומדד S&P 500 איבד 0.2%. נאסד"ק ננעל ביציבות. התשואה על אג"ח של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים ירדה ב-0.078% ל-2.294%.

בלטו במסחר: מניית סוני שירדה ב-2.75%, ומניית קרוקס שעלתה ב-3.5%. מניית זינגה הוסיפה 2.5% בעקבות הודעתה כי תרכוש את OMGPOP, יצרנית משחק הסמארטפון המצליח "Draw Something". חברת ציוד המחשבים סיליקון גרפיקס עלתה ב-2.95%, לאחר שהודיעה כי תקצץ 25% מכח האדם שלה באירופה.

בגזרת המניות הישראליות בלטו מניית אורכית שהוסיפה 6%; אמפל שעלתה ב-5.8%; ונייס שהתחזקה ב-3.4%. מנגד, בלטו לשלילה מניית סאפיינס שירדה בכ-10%; מניית אלון USA שאיבדה 3.4% ומניית close NY נובה נתוני המסחר המלצות אנליסטים הרשמה לנתונים בזמן אמת חדשות חברה הוסף לתיק אישי -3.18% 8.5 לגרף ניתוח טכני נובה שנחלשה ב-3.2%.

בחזית המקרו, שוק מכירות הבתים הקיימים בארה"ב ספג ירידה מפתיעה בחודש פברואר, בניגוד לתחזיות הכלכלנים. מכירות הבתים הקיימים בשוק הדיור האמריקאי ירדו ב-0.9% בחודש פברואר לעומת ינואר על פי נתוני איגוד מתווכי הנדל"ן הלאומי (NRDS). כלכלנים צפו עלייה של 1.3% במדד. עם זאת, היקף מכירות הבתים עלה לעומת התקופה המקבילה ב-2011 ב-8.8%, והסתכם בחישוב שנתי ב-4.59 מיליון נכסים.

המחיר החציוני של בית מיד שנייה עלה ב-0.3% ל-156 אלף דולר. קצב מכירות הבתים בחודש ינואר עודכן ל-4.63 מיליון בחישוב שנתי, לעומת הדיווח הראשוני של 4.57 מיליון בתים. למרות הירידה בחודש שעבר, שני החודשים הראשונים של 2012 מהווים את הפתיחה החזקה ביותר של המדד מאז 2007. "אנחנו מרגישים מאוד טוב בנוגע למגמת המכירות הנוכחית", אמר לוול סטריט ג'ורנל לורנס יון, הכלכלן הראשי ב-NRDS. "הקונים הרבה יותר רציניים השנה".

אתמול פורסם כי מספר התחלות הבנייה בארה"ב ירד בפברואר משיא של שלוש שנים, אך היתרי הבנייה - המהווים אינדיקציה להתחלות בנייה עתידיות - רשמו עלייה לרמה הגבוהה ביותר זה כמעט שלוש וחצי שנים.

בצד השני של האוקיאנוס, קרן החילוץ האירופית (EFSF) הנפיקה היום אג"ח ל-5 שנים בהיקף של 4 מיליארד יורו, שזכו לביקושים גבוהים פי 3 מההיצע. ההנפקה, שהובלה על ידי סיטיגרופ, נומרה ואוניקרדיט, היתה השלישית של הקרן השבוע. לאחרונה אמר מנהל הקרן, קלאוס רגלינג, כי בכוונתה לגייס במארס 5.9 מיליארד יורו, 3.3 מיליארד יורו באפריל ועוד 5.3 מיליארד יורו במאי.

מניות בולטות במסחר

ענקית האינטרנט גוגל הודיעה הערב כי בכוונתה לערוך שינויים משמעותיים במערכת הארנק האלקטרוני שפיתחה לסמארטפונים, בשל שיעור החדירה המאכזב בשוק ולאחר ששני מנהלים בכירים בצוות הפיתוח עזבו, כך דיווח בלומברג. החברה שוקלת כעת לחלוק את ההכנסות מהשימוש בארנק האלקטרוני עם ספקיות הסלולר ורייזון ו-AT&T כדי לפתות אותן לאמץ את המערכת, המאפשרת למשתמשים לשלם עבור מוצרים באמצעות הצבת המכשיר מול קורא אלקטרוני. מניית זינגה, מפתחת המשחקים החברתיים ברשת, זינקה לאחר שהחברה הודיעה כי תרכוש את מתחרתה OMGPOP.

ענקית התוכנות העסקיות האמריקאית, אורקל, דיווחה היום על עלייה של 18% ברווח הנקי ל-2.5 מיליארד דולר בזכות התחזקות מכירות התוכנות של החברה. ההכנסות עלו ב-3.1% ל-9.04 מיליארד דולר לעומת הרבעון המקביל בשנה שעברה. החברה דיווחה על עלייה של 7% במכירות רישיונות תוכנה חדשים - נתון גבוה מתחזיות האנליסטים. מכירות הרישיונות הסתכמו ב-2.37 מיליארד דולר ברבעון הפיסקלי השלישי של החברה שנגמר בפברואר, כאשר אנליסטים חזו עלייה של 3% במכירות.

בגזרת המניות הישראליות: חברת ווטסון האמריקאית עשויה לאיים על מעמדה המוביל של חברת טבע בשוק התרופות הגנריות באירופה ובעולם. על פי הערכות, חברת ווטסון (סימול WPI) מנהלת שיחות לרכישת חברת אקטוויס, שבסיסה בשוויץ ומקורה באיסלנד, תמורת 5 עד 5.5 מיליון יורו (6.6-7.3 מיליארד דולר). מניית ווטסון עולה כעת ב-5.5%.

עוד בטבע: התוצאות החלשות של החברה בשוק הגנרי האמריקאי ב-2011 צפויות להביא לחילופים בצמרת החברה בארה"ב. לפי ההערכות יוחלף מנהל הפעילות הגנרית בארה"ב, טימותי קרואו, באלן אוברמן, שמנהל את פעילותה של טבע ברוסיה ובמדינות אחרות מזרח אירופה.

יצרנית הרכיבים האלקטרוניים הבריטית, e2v, מגדילה את היקף ההזמנות לייצור שבבים מטאואר המבוססים על טכנולוגיית ה-CIS. השבבים מיועדים למערכות וחיישנים בשוק המצלמות התעשייתיות ומערכות בקרת תהליך והדמיה, והם משלבים תכנון CMOS בביצועים גבוהים המאפשרים הפחתה של עלויות הייצור ושיפור יישומי המצלמות. בשוק מעריכים כי היקף ההזמנה צפוי לגדול בכמה מיליוני דולרים בשלב הראשוני ולגדול בהדרגה לגידול של עד 10 מיליון דולר בשנה.

מגל מערכות מיהוד, הנסחרת בנסדא"ק, הודיעה היום כי קיבלה לאחרונה הזמנות חוזרות בהיקף של 4.2 מיליון דולר. מתוך כך, ההזמנה הראשונה בסך 2.9 מיליון דולר הינה עבור הרחבת פרויקט נמל מומבסה - פרויקט שיבוצע עבור רשות הנמלים בקניה.

חברת אבן קיסר, שבשליטת קיבוץ שדות ים (70%) וקבוצה בראשות קרן טנא (30%), תנסה להנפיק את מניותיה בנאסד"ק היום בלילה. גיוס ההון יכלול הנפקת מניות חדשות והצעת מכר של שדות ים וקרן טנא. חתמי ההנפקה יהיו ברקליס, מורגן סטנלי וקרדיט סוויס. החברה הגישה טיוטת תשקיף לרשות ניירות ערך האמריקאית. על פי הערכות, הסכום שאותו צפויה החברה לגייס עמד על 125-100 מיליון דולר תמורת 25% ממניותיה, כלומר לפי שווי חברה של 500-400 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully