וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: הסכם שמיים פתוחים ייחתם היום

זוהר בלומנקרנץ

22.3.2012 / 8:36

אם לא יהיה שינוי של הרגע האחרון יחתמו ישראל ונציבות האיחוד האירופי על ההסכם שייפתח את השמיים לתחרות. ההסכם טעון אישור של שר התחבורה, משרד המשפטים והכנסת

ישראל ונציבות האיחוד האירופי צפויות לסכם היום בהצלחה את ההסכם החדש לפתיחת השמים לתחרות. אם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, יגיעו ראשי המשלחות להסכמה על הנוסח החדש, לאחר שהוכנסו בו שינויים לדרישתן של חברות התעופה הישראליות.

אם הצדדים אכן יגיעו להסכם, הוא יעבור לאישורו של שר התחבורה, ישראל כץ, לפי הנחייתו, כדי לבחון אם אין בו משום פגיעה בחברות התעופה הישראליות. לפי הערכות, כבר בקיץ הקרוב ייחתם ההסכם החדש על ידי השר לאחר שייחתם בראשי תיבות, אז יעבור לאישור משרדי המשפטים והחוץ, ולבסוף יעבור לאישורם של הכנסת והפרלמנטים באירופה.

בשיחות שהתקיימו ביומיים האחרונים הושגה התקדמות בין ישראל לאיחוד האירופי. לדרישתן של חברות התעופה הישראליות, הוכנסו בנוסח ההסכם שינויים כמו "החופש החמישי". מדובר בטיסות "מאסף" - למשל, טיסה מלונדון דרך אתונה לנתב"ג. במקרה זה, נוסעים מלונדון מורשים לרדת מהטיסה באתונה, שממנה ניתן לאסוף נוסעים אחרים לטיסת ההמשך לתל אביב. חברות התעופה הישראליות דרשו הדדיות מוחלטת בטיסות מסוג זה.

עוד נדון עניין התיאום בחוקי התעופה בין ישראל למדינות אירופה. עניין זה מורכב, מפני שלעתים קרובות אין התאמה בחוקי התעופה בין מדינות. למשל, "חוק טיבי" החדש (ראו מסגרת בעמוד זה), שאין לו מקבילה באירופה.

בקרב חברות התעופה הישראליות שררה אתמול תחושה כי רשות התעופה האזרחית (רת"א) "מתקדמת במתווה שנקבע מראש", וכי החלטת השר שלא ייחתם ההסכם לפני שתובטח ההגנה על החברות הישראלית היא למראית עין בלבד.

ממשרד התחבורה נמסר אתמול בתגובה: "אלה טענות משוללות כל יסוד. אין כל הסכמה מראש באשר למשא ומתן עם האיחוד האירופי בנושא השמים הפתוחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully