וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרטנר עברה להפסד רבעוני של 188 מיליון שקל

אמיתי זיו

22.3.2012 / 9:32

שוויה חברת הבת של פרטנר 012 סמייל ירד וכתוצאה מכך צנחו רווחי החברה - ההפסד שנרשם ברבעון הרביעי גרם לרווח הנקי השנתי לצנוח ל-443 מיליון שקל

מכה קשה לפרטנר. החברה פירסמה הבוקר את דו"חותיה המלאים לאחר שעד כה מסרה נתונים חלקיים והמתינה להערכת שווי חדשה לחברה הבת 012 סמייל. הערכת שווי זו הגיעה לחברה והיא כוללת הפחתת ערך לסמייל. כתוצאה מהפחתת הערך הזו נוצרה לפרטנר ירידה ברווח התפעולי השנתי ב-322 מיליון שקל וברווח הנקי ב-311 מיליון שקל. הרווח התפעולי המדווח של החברה ל-2011 הפך למיליארד שקל והרווח הנקי המדווח לשנה ל-443 מיליון שקל. בתוצאה הרבעונית, מדובר בהפסד תפעולי של 55 מיליון שקל והפסד נקי של 188 מיליון שקל.

כתוצאה מההפחתה, פרטנר לא תחלק דיבידנד ברבעון הנוכחי אך היא מכריזה כי מדיניות הדיבידנד שלה לא משתנה לקראת 2012 ותישמר חלוקת 80% לפחות מהרווח הנקי. זוהי הפעם השנייה השנה שפרטנר מחליטה לא לחלק דיבידנד רבעוני.

הנתונים שפורסמו היום חושפים גם כי לסמייל יש כעת 292 אלף לקוחות טלפון (VOB) ו- 632 אלף לקוחות אינטרנט.

עוד עולה מהדו"ח כי פרטנר מצליחה להקטין במהירות את מצבת העובדים שלה. לדברי המנכ"ל חיים רומנו, "החל מהרבעון הרביעי של 2011 התחלנו בצמצום מבנה העלויות והתאמתו לירידה בהכנסות. כמו כן, התחלנו בהתאמת מצבת כח האדם ליעדי החברה ותנאי השוק. מצבת כח האדם ירדה מאוקטובר ועד לסוף פברואר בכ-1,100 משרות".

זיו לייטמן, סמנכ"ל הכספים של פרטנר, ציין כי הגברת התחרות בשוק שירותי הקישוריות הבינלאומית ברבעון הרביעי 2011 הביאה לירידה חדה במחירי שירותי הקישוריות הבינלאומית וציפיית החברה להגברת התחרות בשוק ה-ISP הקמעונאי אשר תביא לירידה במחירים ובנתח שוק היוו סממנים לצורך בביצוע בדיקת ירידת ערך לנכסים מסוימים של המגזר הקווי. בנוסף, ביצעה הנהלת החברה, כנדרש, בדיקה שנתית לירידת ערך מוניטין.

בדיקות ירידת הערך בוצעו על ידי הנהלת החברה בסיועו של מעריך שווי חיצוני בלתי תלוי, גיזה-זינגר-אבן, על ידי אומדן סכום בר-השבה עבור הנכסים הרלוונטיים שנאמדו בהתבסס על חישובי שווי שימוש.

כתוצאה מהבדיקות, ביצעה החברה הפחתה לנכסי המגזר הקווי, בסכום כולל של 322 מיליון שקל. הפחתה זו הובילה את החברה לדווח על הפסד נקי של 188 מיליון שקל ברבעון הרביעי ורווח נקי של 443 מיליון שקל לשנת 2011 כולה.

לדברי לייטמן, "דירקטוריון החברה החליט שלא לחלק דיבידנד נוסף בגין שנת 2011 לאור ההפסד שנרשם לרבעון הרביעי 2011 ובהתחשב בעובדה שסך הדיבידנד שחולק בגין שנת 2011 מהווה כ-80% מהרווח הנקי השנתי לשנת 2011. דירקטוריון החברה אישרר את מדיניות הדיבידנד הנוכחית גם ביחס לשנת 2012, המכוונת לתשלום דיבידנד בשיעור שלא יפחת מ-80% מהרווח הנקי השנתי".

  • עוד באותו נושא:
  • פרטנר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully