וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסתדרות: מנכ"ל הרכבת אמר שיפטר את גילה אדרעי

דניאל שמיל

22.3.2012 / 13:47

לטענת ההסתדרות בשיחה שנערכה עם יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות אבי אדרי, אמר בועז צפריר כי בכוונתו לפטר את יו"ר ועד העובדים גילה אדרעי

האם סמל המאבק ברכבת בדרך החוצה? בהסתדרות טוענים כי בועז צפריר, מנכ"ל הרכבת, אמר אתמול כי בכוונתו לקיים את ועדות המשמעת שנקבעו ליו"ר ועד העובדים, גילה אדרעי, וליתר חברי הועד, ולפטר אותם מהחברה. בהנהלת הרכבת לא מכחישים את הדברים.

לדברי ההסתדרות, הדברים נאמרו בשיחה שהתקיימה עם אבי אדרי, יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות.

ועדת המשמעת נקבעה לאדרעי בשל אירועים של תקיפה ואיומים על עובדים, במהלך השביתה הפתאומית שהתקיימה לפני חודש. ועדות המשמעת שנקבעו לה הוקפאו בזמן שנוהל משא ומתן, ובית המשפט הוציא צו ארעי שמשהה את קיומן. בשבוע שעבר בוטל הצו, ובית הדין לעבודה הכריע כי ניתן יהיה לקיים את ועדות המשמעת, אלא אם יגיעו ההסתדרות והרכבת להסכמות. אולם, בפגישה שנערכה כדי לקדם הסכמות כאלה, הכריז צפריר כי הוא נחוש לקיים את ועדות המשמעת, ובסופן יפוטרו העובדים, כך טוען אדרי.

יצוין כי אין זה מקובל לפטר מנהיגי התארגנות עובדים, אולם במקרה של עבירות משמעת חמורות ונשנות (זוהי ועדת המשמעת השנייה של אדרעי) הדבר אפשרי. לטענת גורמים בועד, ההנהלה מנסה ליצור פרובוקציות שיעוררו שביתה ברכבת, שתאפשר לשר התחבורה לסגור את החברה ולפתוח אותה מחדש תוך זמן קצר בהתבסס על הסכמי עבודה חדשים ונוחים יותר למדינה.

מהנהלת הרכבת נמסר בתגובה: "אין בכוונתנו לדון בדברים שנאמרו בשיחה אישית בין מנכ"ל הרכבת ובין יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות. רכבת ישראל תנהל את הליכי המשמעת כלפי עובדיה בגין מעשי האלימות כלפי מנהלים ועובדים בחברה, על פי נהלי החברה ולא מעל לדפי העיתונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully