וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע חיובי באחד העם: הבנקים המשיכו לעלות

ואדים סבידרסקי, אורן פרוינד

22.3.2012 / 18:42

יום המסחר האחרון של השבוע בבורסה התל אביבית נסגר בעליות שערים. ת"א 25 עלה השבוע ב-0.4% ות"א 100 הוסיף השבוע 0.6% לערכו

היום האחרון בשבוע המסחר בבורסה בתל אביב נחתם במגמה חיובית, כאשר המדד המוביל עבר לעלייה מתונה בהובלת מניות הבנקים, בהתאם למגמה באירופה. כמו כן, המסחר התנהל ועל רקע הסגירה השלילית אמש בבורסות וול סטריט, הירידה החדה בפעילות הייצור בסין והמשך הדיווחים הכספיים של החברות הרשומות למסחר בת"א.

מדד ת"א 25 עלה ב-0.1%, מדד ת"א 100 התחזק ב-0.5%, מדד ת"א בנקים עלה ב-0.5% ומדד נדל"ן 15 הוסיף 1.5%. מחזורי המסחר ממשיכים להיות נמוכים יחסית לעבר והסתכמו היום ב-900 מיליון שקל. בסיכום השבועי, מדד ת"א 25 הוסיף 0.4% ומדד ת"א 100 עלה ב-0.6%. הבנקים המשיכו מומנטום משבוע שעבר והתחזקו ב-3% נוספים.

הבנקים המסחריים המקומיים צפוים לפרסם את דו"חותיהם הכספיים המסכמים את פעילותם בשנת 2011 בשבוע הבא. טרנס קלינגמן, אנליסט הבנקים של פסגות, אמר לקראת הדוחות: "יש מקום לעלייה נוספת במניות הבנקים, אולם האפסייד מוגבל הודות לחוסר איזון במשוואת ההיצע והביקוש למניות. גופי הפיקוח מגבילים את חשיפת המשקעים המוסדיים לבנקים בזמן שבעלי מניות גדולים ובעלי שליטה מנסים לממש, על מנת לפנות הון או בכדי להתמודד עם המסקנות המסתמנות של וועדת הריכוזיות. עם זאת, רמת המחירים הנוחה ומדיניות יותר מאוזנת של בנק ישראל בנוגע לדרישות ההון, עשויות לתמוך במחירי המניות".

הנפקת אג"ח מוצלחת באירופה

קרן החילוץ האירופית (EFSF) הנפיקה אתמול אג"ח ל-5 שנים בהיקף של 4 מיליארד יורו, שזכו לביקושים גבוהים פי 3 מההיצע. ההנפקה, שהובלה על ידי סיטיגרופ, נומרה ואוניקרדיט, היתה השלישית של הקרן השבוע. לאחרונה אמר מנהל הקרן, קלאוס רגלינג, כי בכוונתה לגייס במארס 5.9 מיליארד יורו, 3.3 מיליארד יורו באפריל ועוד 5.3 מיליארד יורו במאי.

האנליסטים של מריל לינץ' ממליצים למשקיעים בשווקי EEMEA להמשיך ולעקוב בדריכות אחר ההתפתחויות באזור. במריל לינץ' מדגישים כי מעבר למדיניות צנע או רפורמה באירופה לא יכולים להתקיים ללא תמיכה מהמדינות החזקות שבגוש האירו או מהבנק המרכזי. בטווח הארוך, לדעת האנליסטים, שינוי מדיניות פנימי ללא תמיכה אזורית יגרום לשחיקה וללחץ נוסף על השווקים באזור.

"ההיסטוריה מלמדת שני דברים: האחד, פיחות המטבע מסמן סיכויים קלושים לעזיבת מדינות כמו יוון מגוש האירו, והשני, התערערות המטבע במדינות מזרח אירופה מצביעה על הצפייה מהצד על מותו האיטי של המטבע המאוחד, דבר הגורם לבריחת הון מהכלכלות החלשות לכלכלות החזקות", מסבירים במריל לינץ'.

נתוני מקרו שליליים בארה"ב

על רקע נתוני המקרו השליליים שפורסמו אמש בארה"ב נסגר המסחר בוול סטריט בירידות שערים. מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.35%, ומדד S&P 500 איבד 0.2%. נאסד"ק ננעל ביציבות. עם זאת, התשואה על אג"ח של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים ירדה ב-0.078% ל-2.294%.

בארה"ב פורסם אמש כי מכירות הבתים הקיימים בשוק הדיור האמריקאי ירדו ב-0.9% בחודש פברואר לעומת ינואר, על פי נתוני איגוד מתווכי הנדל"ן הלאומי. עם זאת, היקף מכירות הבתים עלה לעומת התקופה המקבילה ב-2011, והסתכם בחישוב שנתי ב-4.59 מיליון נכסים. המחיר החציוני של בית מיד שנייה עלה ב-0.3% ל-156 אלף דולר.

מניות במרכז המסחר

פרטנר פירסמה הבוקר את דו"חותיה המלאים לאחר שעד כה מסרה נתונים חלקיים והמתינה להערכת שווי חדשה לחברה הבת 012 סמייל. הרווח התפעולי המדווח של החברה ל-2011 הפך למיליארד שקל והרווח הנקי המדווח לשנה ל-443 מיליון שקל. בתוצאה הרבעונית, מדובר בהפסד תפעולי של 55 מיליון שקל והפסד נקי של 188 מיליון שקל. פרטנר לא תחלק דיבידנד ברבעון הנוכחי אך היא מכריזה כי מדיניות הדיבידנד שלה לא משתנה לקראת 2012 ותישמר חלוקת 80% לפחות מהרווח הנקי.

קבוצת עזריאלי דיווחת הבוקר על תוצאותיה הכספיות לשנת 2011 והציגה עלייה בפרמטרים התפעוליים. עם זאת, בשורה התחתונה דיווחה החברה על ירידה של 51% ברווח הנקי לסכום של 595 מיליון שקל בעקבות העלייה במס החברות וכתוצאה משינוי בשווי הוגן של ההשקעה בבנק לאומי ולאומי קארד. על אף הירידה ברווחיות הודיעה היום הקבוצה הודיעה היום כי תחלק דיבידנד בסך כולל של 240 מיליון שקל, בדומה לסכום שחולק בשנה שעברה.

ענקית הגז הרוסית גזפרום מנהלת מו"מ לרכישת גז טבעי נוזלי מתגלית הגז הטבעי תמר כדי לשווקו באסיה - כך דיווחה אמש ישראמקו , המחזיקה ב-28.7% בתמר, יחד עם נובל אנרג'י (36%), דלק קידוחים (15.6%), אבנר (15.6%) ואלון גז (4.1%). ירון זר,אנליסט כלל פיננסים ברוקראז' לישראמקו, התייחס ואמר: "גובר הסיכוי להקמת מתקן FLNGבתמר שיוסיף אפסייד משמעותי. אנו חוזרים על המלצת קניה לישראמקו".

שטרי ההון שניתנו לבנק הפועלים, בנק לאומי והחברה לישראל יירכשו בחזרה על ידי טאואר - כך מעריכים היום גורמים בשוק. בטאואר מנסים לגבש פתרון לסוגיית השטרות, במסגרתה תרכוש החברה את שטרי ההון מהפועלים, לאומי והחברה לישראל תמורת עשרות מיליוני דולרים, והם ימחקו מספריה.

חברת טבע תעביר את המסחר במניותיה לבורסה של ניו יורק (NYSE) החל ב-30 במאי 2012, ותיסחר תחת הסימול הנוכחי שלה, TEVA. מניותיה של החברה ימשיכו להיסחר בנאסד"ק עד למועד המעבר.

די מדיקל הדואלית מתכוונת ליישם רה ארגון אסטרטגי אשר ייכנס לתוקף מיידית, כולל קיצוצים במצבת כוח האדם והפחתה מרצון בשכר של, בין היתר, יו"ר הדירקטוריון, מנכ"ל, סמנכ"ל כספים וסמנכ"ל התפעול הראשי של החברה. כמו כן, החברה בוחנת גם אפשרות להקטין את גודל הדירקטוריון שלה. במחברה מעריכים כי המהלך מיועד להפחית באופן משמעותי את הוצאות התפעול השוטפות ולמתן את קצב שריפת המזומנים של לכ- 700-800 אלפי שקל בחודש.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully