וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מדד הפחד עלה ב-5%; טאואר זינקה ב-13%

ערן אזרן

22.3.2012 / 22:58

S&P 500 איבד 0.7%. בנק אוף אמריקה איבדה 2.3% במחזור גבוה. הנפט ננעל בירידות של 1.72% לרמה של 105 דולר לחבית

הדובים חזרו לניו יורק: המסחר הערב בבורסות וול סטריט התנהל במגמה שלילית, כשהמדדים המובילים נחלשים בשיעורים של עד 0.7%. מדד ה-VIX , הידוע בכינויו "מדד הפחד" (שכן הוא מספק אינדיקציה מסוימת לגבי עוצמת הפחד של המשקיעים), עלה ב-5%.

הירידות במדדים מחד, והעלייה במפלס החששות מאידך, נבעו מפרסום נתוני מקרו הבוקר בסין, שהעלו חשש להאטה מסוימת בכלכלה השנייה בגודלה בעולם. גם נתון תביעות האבטלה הראשונות, שהיו נמוכות מהתחזיות, לא הצליח לשנות את המגמה הכללית.

מדד דאו ג'ונס ירד ב-0.6%, ומדד S&P 500 איבד 0.7%. מדד מניות הטכנולוגיה נאסד"ק נחלש ב-0.4%. בלטו במסחר מניות מגזר הפיננסים, ובהן סיטיגרופ שירדה ב-1.1% ובנק אוף אמריקה שאיבדה 2.3% במחזורים ערים. מנגד, מניית טאואר עלתה ב-14% על רקע הגיוס המתוכנן.

בעוד שהמניות מאבדות גובה, המשקיעים ברחו לאיגרות החוב של ממשלת ארה"ב. הביקוש לאיגרות החוב עלה, כך שהתשואה על אג"ח של ממשלת ארה"ב ל-10 שנים ירדה ב--0.019% לרמה של 2.275%. במקביל למסחר, בורסות אירופה ננעלו הערב בירידות עד כ-1%, כשהנפט ננעל בירידות של 1.72% לרמה של 105 דולר לחבית.

המסחר הערב הושפע בעיקרו מנתוני מקרו שפורסמו הבוקר בסין: מדד מנהלי הרכש של HSBC , המצביע על פעילות הייצור, ירד בחדות במארס רמה של 48.1 נקודות, לעומת קריאה של 49.6 נקודות בפברואר. רכיב ההזמנות החדשות של המדד ירד לשפל של 4 חודשים.

"מדאיג יותר מהחולשה בביקוש המקומי שהשתקפה בהזמנות החדשות, היא הירידה בשיעור התעסוקה, המעידה כי ההאטה בייצור מובילה גם לירידה בגיוסי העובדים", נאמר בדו"ח של HSBC.

בחזית המקרו בארה"ב

היקף תביעות האבטלה הראשונות בארה"ב ירדו בשבוע שעבר לרמתן הנמוכה ביותר זה ארבע שנים, מה שמחזק את ההערכות כי שוק התעסוקה האמריקאי מתאושש. מספר תביעות האבטלה הראשונות ירד בשבוע שהסתיים ב-17 במארס ב-5,000 ל-348 אלף, הרמה הנמוכה ביותר מאז פברואר 2008, דיווח משרד העבודה האמריקאי. אנליסטים צפו כי מספר תביעות האבטלה הראשונות יסתכם ב-350 אלף.

רכיב ההזמנות החדשות של המדד ירד לשפל של 4 חודשים. "מדאיג יותר מהחולשה בביקוש המקומי שהשתקפה בהזמנות החדשות, היא הירידה בשיעור התעסוקה, המעידה כי ההאטה בייצור מובילה גם לירידה בגיוסי העובדים", נאמר בדו"ח של HSBC.

בחודשים האחרונים חלה ירידה במספר הפיטורים, וחברות רבות שבו לגייס עובדים לאור שיפור במכירותיהן. הגידול בתעסוקה צפוי לעודד גם את הצריכה הפרטית, אשר מהווה 70% מהתמ"ג האמריקאי.

הממוצע הארבע שבועי של תביעות האבטלה, אשר נחשב לתנודתי פחות מהנתונים השבועיים, ירד גם הוא ל-355 אלף בשבוע שעבר לעומת 356,250. מספר האנשים אשר ממשיכים לקבל דמי אבטלה ירד ב-9,000 בשבוע שהסתיים ב-10 במארס והסתכם ב-3.35 מיליון.

האירועים באירופה

נגיד הבנק המרכזי של אירופה (ECB), מריו דראגי, אופטימי, וסבור כי הגרוע מכל במשבר החוב האירופי כבר חלף. "הגרוע מכל מאחורינו, אך ישנם עדיין סיכונים", אמר דראגי בראיון לעיתון הגרמני "בילד". "המצב התייצב. המדדים החשובים בגוש היורו, כמו אינפלציה, החשבון השוטף ומעל לכל הגירעונות התקציביים, הם במצב טוב יותר מאשר, למשל, בארה"ב".

ביטחון המשקיעים חזר ו"הכדור נמצא כעת בידי הממשלות", אמר דראגי. "עליהן לבטח את גוש היורו נגד משברים". דראגי ציין כי גרמניה היא מודל לחיקוי עבור אירופה. לדבריו, חברי מועצת הבנק המרכזי של אירופה, שבה שני נציגים גרמנים, הפנימו את תרבות היציבות של גרמניה.

אם האינפלציה בגוש היורו תחמיר, ה-ECB ינקוט באופן מיידי צעדים, אמר דראגי. עם זאת, אם מביאים בחשבון את עליית מחירי הנפט והמסים, האינפלציה תישאר יציבה בסביבות 1.5%. עוד הוא ציין כי הלוואות הבנק המרכזי של אירופה לבנקים לא יעוררו אינפלציה.

מניות בולטות במסחר

בארה"ב דווח כי הדגם הבא של אייפון, הסמארטפון המצליח של אפל , יושק ברבעון השני של השנה ויהיה בעל מסך חד וגדול יותר - כך דיווח היום העיתון העסקי "מאיל" מדרום קוריאה. האייפון הבא יהיה בעל מסך בגודל 4.6 אינץ' ומסך רטינה, ואפל כבר החלה להזמין מסכים מהספקיות שלה, דיווח העיתון, אשר לא פירט מהם המקורות שעליהם הוא מסתמך. הספקיות העיקריות של המסכים לאייפון, LG וסמסונג הקוריאניות, סירבו להגיב לדיווח.

חברת טבע תעביר את המסחר במניותיה לבורסה של ניו יורק (NYSE) החל ב-30 במאי 2012, ותיסחר תחת הסימול הנוכחי שלה, TEVA. מניותיה של החברה ימשיכו להיסחר בנאסד"ק עד למועד המעבר. יו"ר טבע, פיליפ פרוסט, אמר שכחברת תרופות גלובלית הבורסה של ניו יורק, בהיותה הבורסה הגדולה בעולם, תספק לחברה פלטפורמת מסחר איכותית ונגישות גדולה יותר לשוק.

די מדיקל הדואלית, המפתחת והמשווקת משאבות אינסולין, מודיעה היום על כוונתה ליישם רה ארגון אסטרטגי. הרה-ארגון, שיכנס לתוקף מיידית, כולל קיצוצים בכוח האדם והפחתה מרצון בשכר, בין היתר של יו"ר הדירקטוריון, מנכ"ל, סמנכ"ל כספים וסמנכ"ל התפעול הראשי של החברה. כמו כן, החברה בוחנת גם אפשרות להקטין את גודל הדירקטוריון שלה.

חברת אבן קיסר שבבעלות קיבוץ שדות ים (70.1%) וקרן טנא (29.9%) נחלה אכזבה במהלך ההנפקה בוול סטריט. החברה גייסה 72.6 מיליון דולר בהנפקה של 6.66 מיליון מניות במחיר של 11 דולר למניה. ההנפקה משקפת שווי חברה של 370 מיליון דולר לאבן קיסר לאחר הגיוס ולאחר חלוקת דיבידנד לבעלי המניות. מחיר זה נמוך ב-25% ממרכז טווח המחירים שהחברה סיפקה בתשקיף ההנפקה, זאת למרות שמדד הנאסד"ק נסגר אתמול ברמה שיא של למעלה מעשור.

טאואר , יצרנית השבבים ממגדל העמק גייסה ממשקיעים מוסדיים 240 מיליון שקל (64 מיליון דולר) במסגרת הרחבת סידרה ו' של איגרות החוב ארוכות הטווח הניתנות להמרה למניות החברה. זאת, לאחר שהחברה ביקשה לגייס חוב בסך של 40 מיליון דולר בלבד. בשלב הציבורי של ההנפקה גייסה החברה 16 מיליון דולר נוספים. מחיר האיגרת במכרז הציבורי נקבע ב-91 אגורות.

ענקית הסלולר הפינית נוקיה , אשר מנסה לעמוד בתחרות הקשה מצד אפל וסמסונג - מקווה כי המצאה חדשה ומקורית אולי תשאיר אותה בעניינים. נוקיה מבקשת לרשום פטנט בארה"ב על קעקוע אשר רוטט בעת שמתקבלת שיחה בטלפון הסלולרי. הטכנולוגיה החדשה תאפשר לקעקועים לקבל גלים מגנטיים הנפלטים מהטלפונים הסלולריים. בנוסף, ירטטו הקעקועים - זמניים או קבועים - בעת קבלת הודעות טקסט או כאשר הסוללה עומדת להסתיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully