וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט סגרה בעליות את השבוע הגרוע של השנה

נמרוד הלפרן, רם עוזרי

23.3.2012 / 23:22

נייקי ומיקרון ירדו ביותר מ-3% עקב דו"חות. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ברצף העליות הארוך זה כמעט חודש

בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית - אולם מדד S&P 500 השלים את הירידה השבועית החדה ביותר בשנת 2012 - לאחר שעליות במגזרי האנרגיה והפיננסים האפילו בהשפעתן על ירידה מפתיעה במכירות בתים חדשים בארה"ב.

מדד דאו ג'ונס נסגר בעלייה של 0.3% אולם ירד בסיכום שבועי בכ-1%. עם זאת, המדד עודנו גבוה בכ-7% מרמתו בתחילת השנה. מדד S&P 500 נסגר היום בעלייה של 0.3% אולם ירד בסיכום שבועי ב-0.5% - הירידה השבועית החדה ביותר בשנת 2012, וירידה שבועית ראשונה זה שישה שבועות; מדד נאסד"ק 100 נסגר בעלייה של 0.2% בדרכו לסגירה חיובית גם בסיכום שבועי; שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נסגר בעליות זה היום הרביעי ברציפות - רצף העליות הארוך ביותר זה כמעט חודש - והתשואה על האג"ח ל-10 שנים ירדה ב-0.04% לרמה של 2.24%.

החזית המקרו כלכלית

מכירות בתים חדשים בארה"ב ירדו במפתיע בפברואר ב-1.6%, ירידה חודשית שנייה ברציפות, לקצב שנתי של 313 אלף בתים - הקצב הנמוך ביותר מאז אוקטובר - לעומת קצב מכירות של 318 אלף בתים בינואר, מסר היום משרד המסחר האמריקאי. תחזית הכלכלנים היתה לקצב מכירות של 325 אלף בתים בפברואר לעומת מכירות של 321 אלף שעליו דווח במקור בינואר.

עם זאת, המחיר החציוני של בתים חדשים זינק בפברואר ב-8.8% לעומת החודש הקודם - הזינוק החודשי החד ביותר זה 14 חודשים במונחי אחוזים - ל-233,700 דולרים. לעומת חודש פברואר 2011 עלה המחיר החציוני ב-6%.

מחיר הנפט, המהווה התשומה החשובה ביותר במגזרי הייצור והתעשיה האמריקאית, אף הוא ממשיך להכביד על השווקים. יו"ר סוכנות האנרגיה הבינלאומית (IEA), מריה ואן דר הובן, אמרה היום כי ניתן לסמוך על סעודיה ועל יצרניות נפט אחרות במזרח התיכון שיעמדו בביקוש הגובר לנפט, וכי אין צורך להתחיל להשתמש במאגרי החירום. "סעודיה ומדינות אחרות במפרץ הן ספקיות אמינות", אמרה ון דר הובן.

שר הנפט של סעודיה, עלי אל-נעימי, אמר מוקדם יותר השבוע כי ארצו יכולה להגביר באופן מיידי את ייצור הנפט ב-25%. לפי אל-נעימי, סעודיה מייצרת למעלה מ-2.5 מיליון חביות נפט ביום, שהם מרבית הנפט שמיוצר על ידי מדינות אופ"ק.

גם המדיניות המוניטרית של הבנקים המרכזיים בכלכלות המובילות ורמות האינפלציה הגבוהות שהן גוררות ממשיכות להטריד את המשקיעים. הכלכלן הראשי לשעבר של הבנק האירופי המרכזי (ECB), יורגן סטארק, יצא היום (ו') נגד מדיניות הבנק. סטארק אמר בראיון לעיתון בגרמניה כי גוש היורו עוד לא יצא מכלל סכנה והסיכון מעליית אינפלציה עלה. הזווית שהציג סטארק היתה הרבה יותר פסימית מזו של נגיד הבנק, מריו דראגי, שאמר אתמול כי "המצב התייצב ומבחינת המדדים החשובים כמו אינפלציה וגירעונות גוש היורו במצב טוב יותר מארה"ב".

"המערכת הפיננסית העולמית על סמים", הוסיף סטארק. "אנחנו לא נמצאים בנסיבות רגילות. יש מדיניות כספית משוחררת מאוד בעולם ומדיניות בזבזנית מאוד ברוב הכלכלות המפותחות, וזה יכול להוביל לשינויים ברמות האינפלציה".

מניות במרכז

בעלי עניין בחברת זינגה, ובראשם המנכ"ל מרק פינקוס, מתכננים למכור מניות של מפתחת המשחקים החברתיים ברשת בשווי של כ-591 מיליון דולר לפי מחיר הסגירה של המניה ביום חמישי בוול סטריט.

בעלי מניות ימכרו 43 מיליון מניות קלאס A של החברה, מהן 16.5 מיליון מניות על ידי פינקוס, נאמר במסמכים שהגישה היום זינגה לרשות ני"ע בארה"ב (SEC). בעקבות ההנפקה צפוי מספר מניות קלאס A של זינגה שבידי הציבור לגדול באופן משמעותי ל-164.4 מיליון. שווי המניות שהמנכ"ל פינקוס ימכור במחיר הסגירה של המניה ביום חמישי הוא 228 מיליון דולר.

מניית ענקית מוצרי האלקטרוניקה אפל, החברה הגדולה בעולם במונחי שווי שוק, צללה במהלך המסחר בוול סטריט ב-9.4% למחיר של 542.8 דולרים עקב שיבושים במערכת מסחר אלקטרוני חיצוניות, ועקב כך הופעל מנגנון "מנתק זרם" (circuit breaker).

מנגנון "מנתק זרם" מופעל כאשר מניה כלשהי רושמת תנודה של יותר מ-10% בתוך פרק זמן של חמש דקות. הפסקת המסחר הזמנית נועדה לאפשר למשקיעים לבחון מחדש את המצב ולמנוע פקודות מסחר שגויות נוספות שעלולות לפגוע ביציבות השוק.

הסיבה למפולת הפתאומית במניית אפל נבעה ככל מפקודת מסחר יחידה של 100 מניות החברה במחיר של 542.8 דולרים, מחיר נמוך בשיעור ניכר מזה שבו נסחרה המניה. המסחר במניית אפל הופסק בשעה 16:57 לפי שעון ישראל, וחודש כעבור חמש דקות, אז שבה המניה להיסחר ברמה דומה לזו בה נסחרה לפני הנפילה הפתאומית. בהמשך, ביטלה בורסת נאסד"ק את פעולות המסחר הבודדות שבוצעו בטרם הופסק המסחר. מניית אפל סיימה את יום המסחר בירידה של כמחצית האחוז.

עוד במגזר הטכנולוגיה, חברת השבבים מיקרון דיווחה על הפסד רבעוני שלישי ברציפות לאחר שירידה בביקוש למחשבים אישיים הכבידה על מחירי השבבים.

נייקי, יצרנית מוצרי הספורט הגדולה בעולם, דיווחה על רווח של 560 מיליון דולר או 1.2 דולר למניה ברבעון שהסתיים בסוף חודש פברואר. מדובר בגידול של 7.1% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת ומעל לתחזית האנליסטים לרווח של 1.17 דולר למניה. נייקי עלתה על תחזיות הרווח של האנליסטים ב-22 מתוך 23 הרבעונים האחרונים.

אקסנצ'ר, ספקית שירותי הייעוץ הטכנולוגיים השנייה בגודלה בעולם, העלתה את הטווח התחתון של תחזית הרווח השנתי לרמה של 3.82 דולר למניה - מעל לתחזיות האנליסטים לרווח של 3.8 דולר למניה.

טבע תיסחר על רקע החלטת הנהלת החברה להעביר את מניות החברה מבורסת נאסד"ק לבורסת ניו יורק. יו"ר טבע, פיליפ פרוסט, אמר שכחברת תרופות גלובלית הבורסה של ניו יורק בהיותה הבורסה הגדולה בעולם - תספק לחברה פלטפורמת מסחר איכותית ונגישות גדולה יותר לשוק.

טאואר תוסיף לרכז עניין לאחר שגייסה ממוסדיים 240 מיליון שקל (64 מיליון דולר) במסגרת הרחבת סידרה ו' של איגרות החוב ארוכות הטווח הניתנות להמרה למניות החברה. מדובר על הנפקה מוצלחת במיוחד ששלחה את מניית החברה לזינוק חד אתמול. טאואר ביקשה לגייס חוב בסך של 40 מיליון דולר בלבד. בשלב הציבורי של ההנפקה גייסה החברה 16 מיליון דולר נוספים. מחיר האיגרת במכרז הציבורי נקבע ב-91 אגורות.

חברת הסטארט-אפ מרחובות אובג'ט יוצאת לנאסד"ק. וול סטריט ג'ורנל דיווח הלילה (שישי) כי החברה מרחובות הגישה תשקיף לגיוס (F-1) לרשות לניירות ערך האמריקנית. אובג'ט (Objet), עוסקת בפיתוח ושיווק מדפסות תלת מימדיות, תנפיק לפי שווי של 500-400 מיליון דולר.

  • עוד באותו נושא:
  • וול סטריט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully