וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילה אדרעי הושעתה מעבודתה לשלושה חודשים

דניאל שמיל

25.3.2012 / 18:45

על רקע הפגנת התמיכה בעובדי הוועד, החליטה הנהלת הרכבת להעניש את יו"ר ועד העובדים גילה אדרעי לאחר שהואשמה באיומים על חברי הנהלה. שני עובדים נוספים פוטרו

דניאל בוק

(צילום: דניאל בוק, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

גילה אדרעי, יו"ר ועד העובדים ברכבת, לא פוטרה אך הושעתה. אדרעי, חמישה חברי ועד וכמה עובדים נוספים הועמדו בפני ועדת משמעת היום. אדרעי הואשמה בטענה כי איימה על עובדים בשביתה לפני כמה שבועות. יו"ר הוועד הפסיקה את הדיון ויצאה ממנו בכעס, והוועדה החליטה בהעדרה כי תושעה לשלושה חודשים ותשוב לעבודתה על תנאי, אלא אם יהיו שוב מקרים המוגדרים כ"אלימות נגד עובדים". בעקבות כך, הורתה ההסתדרות לעובדים שלא להתייצב לשימועים, ואילו ברכבת טענו בתגובה כי מדובר בביזוי בית המשפט ובהיגררות ההסתדרות אחרי הוועד.

עוד החליטה הרכבת לפטר שני עובדים, מתוקפי מנכ"ל הרכבת בועז צפריר. אחד מעובדים אלה ניסה לדרוס את צפריר בעודו רכוב על אופנוע, והשני צבר כבר שבע עברות משמעות, וקיבל אזהרה חמורה לפני פיטורין. ארבעה עובדים נוספים הושעו לשישה חודשים וקיבלו אזהרה בכתב לפני פיטורין, ושניים נוספים הושעו לארבעה חודשים וקיבלו אזהרה לפני פיטורין גם הם. העובדים מואשמים בתקיפתו של צפריר לפני כחודש במוסך הרכבת בלוד במהלך שביתה.

הפגנת ועד עובדי הרכבת מול משרדי ההנהלה, מרץ 2012. דרור עינב
אם יפוטרו חברי הוועד, סכסוך העבודה צפוי להסלים/דרור עינב

הערב ב-20:00, יו"ר הסתדרות עופר עיני ייכנס בלשכתו את ראשי הוועדים בענף התחבורה, כדי לדון בדין המשמעתי של חברי הוועד - אותו רואים בהסתדרות כעונש שהוטל בעקבות צעדים ארגוניים. ייתכן כי הערב יוחלט שוועדים אחרים, בנמלים ורשות שדות התעופה למשל, ינקטו בעיצומים כהזדהות עם עובדי הרכבת.

עיני אמר כי מה שאירע היום הינו בבחינת חצייה של קווים אדומים ביחסי עבודה: "יש כאן צעד מסוכן מאוד, בו עובדים במהלך מאבק ארגוני לגיטימי נקראים לוועדות משמעת בתירוצים שונים ומשונים, ובסופו של דבר אף מסולקים ממקום העבודה".

מלבד אדרעי, חברי הוועד הנוספים הואשמו כי איימו על עובדי הרכבת בדרישה שלא יחזרו לעבודה בשביתה לפני כמה שבועות. שאר העובדים הואשמו כי תקפו את מנכ"ל החברה, בועז צפריר, בביקורו בלוד.

בוועד חששו כי אדרעי תפוטר מהחברה, ובמקרה כזה היה המאבק נגד ההנהלה מסלים. מחוץ להנהלת הרכבת, שם התקיימו הדיונים, התקיימו הפגנה של מטה המאבק, התומך בעובדי הרכבת.

בוועד טוענים כי ההחלטה להשעות את אדרעי נעשתה מבלי שהתאפשר לנציגי ההסתדרות לחקור את העדים. ההסתדרות הנחתה את שאר העובדים להם מיועד שימוע היום שלא להתייצב אליו.

שבוע קריטי ברכבת ישראל

השבוע הקריטי של רכבת ישראל, לפני החלטת ההממשלה על הקמת חברות בנות, החל בשתי הפגנות סוערות. כבר בחמש בבוקר התאספו פעילים מטה המאבק נגד הפרטת הרכבת, המורכב מפעילים חברתיים, והפגינו סמוך לביתו של שר התחבורה, ישראל כץ, במושב כפר אחים. בעזרת מגפונים ומשרוקיות קיוו הפעילים להעיר את השר, וקראו "הגיע הזמן להתעורר מחלום הפרטת הרכבת".

אחרי כרבע שעה, פונו המפגינים מהמקום בידי מאבטחי השר. הבוקר מסתובבים פעילים בתחנות הרכבת, ומציעים לנוסעים לרכוש כרטיסי מעבר זולים, גם אם יעדם רחוק יותר. הדבר מתאפשר כיוון שהפקחים מפסיקים לבדוק כרטיסים, החל מהיום.

מאוחר יותר, הפגינו חברי מטה המאבק מול משרדי הנהלת הרכבת, בתחנת ארלוזורוב בתל אביב.

הוועד הודיע כי החל מהיום הכרטיסנים לא ייבדקו כרטיסי נוסעים, וכך ייפגעו הכנסות הרכבת בשל רכישת כרטיסים זולים. גם בית הספר למקצועות הרכבת ייסגר. עיצומים אלה מצטרפים להשבתת קווי המטען ולהספקת עבודות הפיתוח, שננקטים כעת בתגובה להחלטה להמשיך את מיקור החוץ של תחזוקת הקרונות, ולהקים שלוש חברות בנות לרכבת ישראל, בשיתוף המגזר הפרטי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully