וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עזריאלי תבנה את מגדל המשרדים הגבוה בישראל

נתן שבע

25.3.2012 / 14:21

גובהו של המגדל בן 50 הקומות שייבנה במתחם דרום הקרייה מתוכנן להיות 200 מטר ויושקעו בו 1.5 מיליארד שקל. הבניין יכלול 110 אלף מ"ר שטח משרדי ו-10 אלף מטר של שטח מסחר

קבוצת עזריאלי תשקיע 1.5 מיליארד שקל במרכז עזריאלי שרונה שאמור להיות מגדל המשרדים הגבוה בישראל. המרכז שיקום בדרום הקריה יוקם מאחורי מגדל הממשלה ובסמוך למרכז המסחרי שרונה שאמור להיפתח בחודשים הקרובים.

מגדל המשרדים וקניון הבוטיק שייבנה בתחתית המרכז, יכלול שטחים משרדיים בהיקף של 110 אלף מ"ר ועוד כ-10 אלף מ"ר מסחר. המגדל מתנשא לגובה של 200 מטר ב-50 קומות בשטח של כ-3,000 מ"ר כל אחת. זהו המגדל בעל שטח קומה הכי גדול שייבנה בישראל. בניית הקניון שיכלול שלוש קומות צפויה להסתיים ב-2015 ובניית המגדל צפויה להסתיים ב-2016.

את הקרקע רכשה החברה שבשליטת דוד עזריאלי ממנהל מקרקעי ישראל בתמורה ל-522 מיליון שקל לפני תשעה חודשים ואתמול ערכה החברה את טקס הנחת אבן הפינה למגדל. שלמה שרף מנכ"ל הקבוצה ציין כי שטח המשרדים שיבנה דומה לשטחו של מגדל המשולש והעגול בעזריאלי יחד. "שטח כל קומה היה כמעט כפול מזה של משרדים רגילים מה שיהווה יתרונות לחברות רבות שיזקקו לפחות קומות על מנת לייאש את המטה שלהם", ציין שרף."זהו אחד מששת הפרויקטים שאנו בונים היום אבל הוא מהווה חצי מהיקף ההשקעה של כולם יחד שעומד על 3.2 מיליארד שקל". בין היתר בונה החברה בימים אלה מרכז עסקים בחולון וקניונים ברמלה וראשון לציון.

עזריאלי שחגג ביום חמישי את יום הולדתו ה-90 אמר כי הוא לא מודאג מחוסר הוודאות והכניסה למיתון: "העתיד הוא טוב והירידות יהפכו לעליות. גם ב-1983 שהתחלנו את הקמת הקניונים בישראל, הייתה תקופה לא טובה. נוכל לאכלס את כל הפרויקטים המתכוננים שלנו למרות המיתון". עזריאלי התייחס עוד לסירוב של הממונה על ההגבלים לאשר את רכישת קניון עיר ימים בנתניה: זו זכותו של הממונה, אנחנו לא מקבלים את ההחלטה אבל לא נערער עליה". מנחם קינן המשנה ליו"ר הוסיף כי החברה תמשיך לרכוש בעתיד מרכזים מסחריים".

בהתייחס לשאלה האם צריך עוד קניונים בישראל השיב עזריאלי כי "השאלה זה לא כמה קניונים יש אלא כמה טובים יש. יכול להיות שהשוק יעניש את הקניונים הפחות טובים. בארה"ב יש הרבה יותר קניונים ביחס לנפש מאשר בישראל".

עיצוב המגדל, שנעשה בשיתוף עזריאלי בשיתוף ומשרד משה צור אדריכלים, בצורה גיאומטרית ייחודית היוצרת מראה של מגדל הסובב על צירו. "עזריאלי היה מעורב בפרויקט עד רמת האלומיניום", אמר צור.

  • עוד באותו נושא:
  • עזריאלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully