וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבוע המסחר נפתח בעליות: הבנקים ממשיכים לזנק

רם עוזרי

25.3.2012 / 16:52

לקראת הדו"חות הכספיים שיגישו הבנקים במהלך השבוע המשיכו מניותיהם להיסחר במגמה חיובית. ת"א 25 הוסיף לערכו 1.1% ומדד ת"א 100 עלה ב-0.8%

לאחר שבשבוע שעבר הוסיפו מניות הבנקים 3%, נראה שהאפקט של ההקלות עליהן הכריז המפקח על הבנקים בשבוע שעבר בנושא הלימות ההון לא תמה. מניות הבנקים זינקו היום והוסיפו 3.1% נוספים. זאת, לקראת הדוחות הכספיים שיגישו הבנקים במהלך השבוע.

מדד ת"א 25 הוסיף לערכו 1.1% ומדד ת"א 100 עלה ב-0.8%. מדד מניות הבנקים טיפסו לעלייה של 3.1% ואילו מדד מניות הנדל"ן הוסיף 1.5% בהובלת מניית אפריקה שזנקה ב-7.2% ומניית עזריאלי שהוסיפה 1.3% במחזור גבוה. מדדי התל בונד 20 רשם עליה של 0.2%.

מי שכאמור הוביל את העליות הן מניות הבנקים. מניית הפועלים עלתה ב-3% ולאומי הוסיפה ב-2.7% במחזורי מסחר גבוהים ביחס לשאר המניות, אך נמוכים מהמחזור היומי הממוצע שלהן. מניית בנק מזרחי טפחות שיפרסם את דו"חותיו הכספיים מחר בבוקר זינקה ב-5% ובנק דיסקונט הוסיף לערכו 3.7%.

מחזור המסחר הכולל עם סגירת המסחר היה נמוך מאוד והסתכם ב-680 מיליון שקל. מחזורי המסחר הנמוכים שאיפיינו את החודשים האחרונים ממשיכים להקשות גם היום על הסוחרים בתל אביב. "בשבועות הקרובים, אם לא יקרה משהו בלתי צפוי - מדדי המניות ימשיכו להיסחר בטווח שערים צר למדי תוך מחזורי מסחר נמוכים", העריכו כלכלני בנק הפועלים בסקירתם השבועית האחרונה.

כלכלני בנק לאומי הקדישו חלק ניכר מסקירתם השבועית לסקטור הפיננסי שריכז בשבוע שעבר עניין רב. מניות הבנקים, ציינו בבנק, המשיכו להיסחר גם השבוע על רקע החלטת המפקח על הבנקים מהשבוע שעבר בנוגע ליעד הלימות ההון. להערכתם, גם ברמת היעדים הנוכחית לא יוכלו מרבית הבנקים להגדיל באופן משמעותי את היקף האשראי ובכל מקרה - להוציא את בנק מזרחי - ככל הנראה לא יחולקו דיווידנדים לבעלי המניות בענף בשנים הקרובות.

"בהתחשב בכך הרי שרמת המחירים הנוכחית הגוזרת למדד הבנקים מכפיל הון של כ-0.77, מהווה רמה סבירה לענף בתקופה זו, בה שוק המניות כולו נסחר במכפילים נמוכים באופן יחסי. בפרט על רקע כוונת חלק מבעלי מניות מרכזיים בענף לממש את אחזקותיהם". כתבו בבנק לאומי וציינו בין השאר את הצהרתו של בעל השליטה באלרוב נדל"ן , אלפרד אקירוב, כי בעיתוי הנכון בכוונתו לבחון אפשרות למימוש חלק מאחזקותיו במניות בנק הפועלים , וכן את האפשרות ששלמה אליהו, שהודיע לאחרונה על כוונתו לרכוש את חברת הביטוח מגדל , יממש את אחזקותיו בבנק לאומי על מנת לממן את הרכישה.

מחר צפוי בנק ישראל להודיע על גובה הריבית לחודש אפריל. לאחר שהריבית נותרה ללא שינוי בשלושת החודשים האחרונים, גברו לאחרונה הסיכויים כי הבנק יודיע על הפחתת ריבית. מה שיתרום לאפשרות שהריבית תרד הוא המדד האפסי לחודש פברואר שפירסמה בשבוע שעבר הלמ"ס והיחלשות הדולר מול השקל ב-1% בשבוע האחרון. עם זאת, האפשרות שהורדת מחירים תביא להתלקחות מחודשת במחירי הדירות עשויה למנוע מהועדה המוניטרית של בנק ישראל להוריד ריבית בשלב זה.

הדו"חות לרבעון הרביעי ולשנת 2011 כולה שיתפרסמו השבוע צפויים להמשיך לרכז עניין מצד המשקיעים. "בינתיים המצב לא כל כך נורא והדו"חות שכבר התפרסמו היו לרוב יותר טובים מהצפי", אומר יאיר דרורי, האנליסט הראשי של תכלית דיסקונט ניהול תיקים. עם זאת, כאשר מדובר על החברות הקמעוניות, אומר דרורי, המספרים רעים בעקבות המחאה החברתית.

"יש חברות שהצליחו להתמודד עם המחאה יותר טוב מאחרות, אבל לרוב החברות בענף היו דוחות נוראיים", אומר דרורי. בכל הנוגע לבנקים, הוא צופה הפרשות חדשות לחובות מסופקים של טייקונים. "הבנקים רוצים להגיע לשנת 2012 עם תיק אשראי יותר נקי. לא מדובר על חדשות רעות בהכרח. ברמת המכפילים הנוכחית אנחנו מרגישים נוח עם הסקטור".

מניות במרכז

מניית קבוצת עזריאלי עולה לאחר שפורסם כי הקבוצה תשקיע 1.5 מיליארד שקל במרכז עזריאלי שרונה שאמור להיות מגדל המשרדים הגבוה בישראל. המרכז שיקום בדרום הקריה יוקם מאחורי מגדל הממשלה ובסמוך למרכז המסחרי שרונה שאמור להיפתח בחודשים הקרובים. מגדל המשרדים וקניון הבוטיק שייבנה בתחתית המרכז, יכלול שטחים משרדיים בהיקף של 110 אלף מ"ר ועוד כ-10 אלף מ"ר מסחר. המגדל מתנשא לגובה של 200 מטר ב-50 קומות בשטח של כ-3,000 מ"ר כל אחת.

חברת המזון אסם דיווחה היום כי הרווח התפעולי ברבעון הרביעי של השנה גדל ב-3.3% ל-119 מיליון שקל. הרווח התפעולי של הקבוצה בשנת 2011 הסתכם בכ-502 מיליון שקל - גידול של 3.5% לעומת שנת 2010. זאת בשל מהלכי ההתייעלות שנקטה הקבוצה שהתמקדו בחסכונות וסינרגיה במערך הייצור וההפצה וצמצום בהוצאות הפרסום ובעלויות המטה וההנהלה. הגידול הושג למרות ההתייקרות במחירי חומרי הגלם בעולם והתייקרות של תשומות אחרות ולמרות העובדה שבתקופת הדו"ח ספגה אסם חלק ניכר מההתייקרות.

חברת טאו התנתה היום את תשלום המשכורות לעובדיה באישורו של בנק לאומי - הנושה המובטח, להסדר החוב שאמור להיחתם בימים הקרובים וממתין לאישורו של הבנק. מצב זה אילץ את הנהלת החברה, שגם לא מקבלת משכורת, לפנות לבעל השליטה אילן בן דב למען יזרים כספים ישירות לכיס העובדים. עד כה הזרים בן דב חלק מהכספים עבור המשכורות ולשאלה למה אינו מתערב ומזרים את כלל התשלום ענה "אני בסך הכל בעל מניות בחברה ויש דירקטוריון ומנהלים שדואגים לניהול החברה".

כלל פיננסים , בית ההשקעות שבשליטת כלל ביטוח של נוחי דנקנר, סיים את 2011 בהפסד של 98 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-22 מיליון שקל ב-2010 והפסד של 139 מיליון שקל ב-2010. ההפסד השנתי נבע מהפסד של כ-120 מיליון שקל בפעילות השוטפת, שקוזז ברווח חד פעמי ממכירת פעילות תעודות הסל לבית ההשקעות מיטב בסך של כ-22 מיליון שקל.

כלל ביטוח עצמה סיימה את 2011 בהפסד כולל של 127 מיליון שקל המיוחס לבעלי המניות, לעומת רווח כולל של כ-673 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, ברבעון הרביעי רשמה החברה, שמנוהלת על ידי שי טלמון, רווח כולל של כ-188 מיליון שקל הודות להתאוששות בשווקים בעולם.

גם הרווח של ביטוח ישיר, הצטמצם ב-41% במהלך 2011 ל-44 מיליון שקל. הירידה ברווח נובעת מקיטון בהכנסות מהשקעות, על רקע החולשה בשוק ההון בשנת 2011. הרווח הכולל ברבעון הרביעי נותר ללא שינוי בהשוואה לתקופה המקבילה ברמה של 18 מיליון שקל.

ישראמקו הגישה אתמול ביום חמישי באישון לילה את דו"חותיה הכספיים לרבעון הרביעי של שנת 2011 ולשנה כולה. במסגרת הדו"חות עודכנו אומדני כמויות הגז בנכס המשמעותי ביותר של החברה - מאגר הגז "תמר" שישראמקו מחזיקה 28.75% מהזכויות בו. האומדן האמצעי, שהוגדר בדו"ח הקודם כאומדן "הטוב ביותר", גדל ב-12% מ-8.7 TCF ל-9.7 TCF ואילו האומדן הגבוה עלה ב-8% מ-10.4 TCF ל-11.3 TCF.

  • עוד באותו נושא:
  • אחד העם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully